Gå til innhold
Arkivverket

Gård i 0623 Modum tf01036472000130


May-Lisbeth Gunby-Stigen
 Del

Recommended Posts

0623 Modum Jeg leter etter eierskap for gård tf01036472000130 Askerudtæje 6 som min far er født på. Han var ikke født under folketellingen 1910, men født i 1921. Da bodde de der. Jeg har blitt fortalt at gården brant. Eide bestefar August Nilsen (Askerud) gården eller forpaktet han den bare? Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kristian. Men når jeg søker i panteregisteret står det bare under 0623 Modum 1947-indeling og 1983-inndeling. Gården brant lenge før 1947.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, May-Lisbeth Gunby-Stigen skrev:

Takk Kristian. Men når jeg søker i panteregisteret står det bare under 0623 Modum 1947-indeling og 1983-inndeling. Gården brant lenge før 1947.

 

Det betyr bare at du skal angi kommune etter kommuneinndelinga pr 1947, altså Modum. I tillegg må du (helst) vite gårdsnummer og bruksnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Else B. Rustad

Supertakk til deg. Jeg fant gården og som historien sier måtte bestefar og hans familie forlate gården (plassen) 18.3.1929 da yngstesønnen, min far var 8 år. Det ser ut til at gården var eiet av Karl T. Askerud og de hadde vel en egen husmannsplass Askertæje. Det står ikke noe om hvorfor plassen måtte fraflyttes i Modums forliksråd, om gården brant eller annet. Det får jeg søke videre om. I hvert fall har jeg kommet et godt stykke på vei til å finne ut mer om min far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.