Gå til innhold
Arkivverket

SF Eid - Hans (Pederson?) (Hansson?) Lemmichen, kapellan på 1600-talet - oversyn over hans etterslekt?


Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

8 timer siden, Per Nermo skrev:

.

Jeg tror kronologien og persongalleriet er som følger :

 

1. Lisbeth Michaelsdatter Mørch (c1687-1745) gifter seg (før 1704) med Hans Pedersen Lemmichen fra Øvre Os (c1670?-1718)

 

2. Lisbeth Hansd. (c1690-1718) gifter seg c1714? med Hans Isakson Lemmichen fra Øvre Os (c1687-1715), barn: Isak Hansen Lemmichen f. c1715?

3. Lisbeth Hansd. (enke) gifter seg c1716 med Bersvein Mogensen Osnes/Røysa (c1685?-et.1739)

 

4. Bersvein M. Osnes/Røysa (enkem.) g. seg c1719 med enken Lisbeth Michaelsd. Mørch, barn: Hans c1719, Berthe c1723, Agnethe c1731, Anne c1735

 

    Hans Bersveinsen Osnes er dermed halv-ste-bror av Isak Hansen Lemmichen.

 

Enken etter Hans Pedersen Lemmichen på Myklebust sa i 1719 fra seg handelen på Myklebust. Dette er vel da Lisbeth Michaelsd. (død 1745).

Det ser vel ut til at det er Lisbeth Hansdatter (Isak's mor) det skiftes etter den 12 Apr 1718.

.

 

 

Nei, dersom du les alle innlegga, vil du finne at enkja etter Hans Pederson heiter Anne Kasperdtr. Eg skal likevel ikkje påstå at du ikkje kan ha rett i at Bersvein kan ha bytt kone og at det er ein ste-halvbror - men det kan bli vanskeleg å dokumentere. Eg har leita etter opphavet til Lisbet/Lisbet, men ikkje funne noko; er det andre som er flinkare enn eg?

 

https://media.digitalarkivet.no/view/12494/33 - dette er i 1718 og mannen er allereie Sahl.

 

 

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Per Nermo skrev:

.

Om det er Isak Hansen Lemmichen (f. c1715?) sin farmor Lene Jakobsdatter det er skifte etter den 12 Apr 1718,

hvem er det da det skiftes etter den 28 Mai 1720, mon tro ?

.

Det er mest sannsynleg Hans Pederson og kona Anne Kasperdtr. Ei av dei store nøttene her er om det finst 2 Anne Kasperdtr; dette paret har i alle fall ikkje born sidan ho blir arva av brørne sine frå Voss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Jeg vet ikke om det har interesse, men det er skifte etter Michel Larsen Mørch på gården Gjerde den 22.03.1703. Jeg vet ikke om dette er far til Lisbeth Michelsdtr..

 

https://media.digitalarkivet.no/view/24217/65

Eg har sett på han, men konkludert med at han har ei syster som arving - no har eg vore gjennom heile skiftet på nytt, og det er systera Else Larsdtr Mørch som arvar.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel gjerne ikkje så mykje å seie i denne samanhengen, men det kan likevel vere greit å ta med dette skiftet frå Røysa i Selje som viser Bersvein Osnes sitt opphav. SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 04/04a/L0006: Skifteprotokollar, 1727-1731, s. 539b-540a
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/sk20081128610538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Eg har sett på han, men konkludert med at han har ei syster som arving - no har eg vore gjennom heile skiftet på nytt, og det er systera Else Larsdtr Mørch som arvar.

Men eg legg merke til noko anna i dette skiftet: Susanne Absalonsdtr har ståande noko farsarv. Det kan vere Absalon Lemmichen si dotter, men då må vel Mikkel ha vore formyndaren hennar - eller - ? Dette er reine Forviklingar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absalon Hansen Lemmichen døde vel rundt 1685, og på det tidspunktet var Susanne omlag 8 år. Noen må jo ha vært formynder for henne. Men hvem av disse Lemmichenske hustruene var det som hadde sleksnavnet Mørch? Eller er det jeg som roter dette til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Absalon Hansen Lemmichen døde vel rundt 1685, og på det tidspunktet var Susanne omlag 8 år. Noen må jo ha vært formynder for henne. Men hvem av disse Lemmichenske hustruene var det som hadde sleksnavnet Mørch? Eller er det jeg som roter dette til

Kva kjelde har vi til at Absalon døydde då? Det kan godt stemme altså, eg berre etterspør kjelda.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2017 den 10.49, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

ABSALON - var brukar av halve Nedre Os frå 1680, men berre nokre få år, døydde truleg ca 1685. Han var gift med Lisbet Hansdtr og hadde to born, Jørgen og Susanne. Susanne var gift med Fr.Becher som i lang tid var klokkar i Eid. Enkja Lisbet vart gift med Henrik Krøyer, strandsitjar på ein grunn på Osnes, død før 1706. Dokumentasjon?

Jeg har nok ikke dokumentasjon, men det står bl.a i ditt første innlegg hvor du refererer til Bygdeboka til  Jacob Aaland.

Og jeg spør igjen, er det noen av hustruene til de mange Lemmichene vi har vært innom her som bar slektsnavnet Mørch? Jeg vet jeg har vært borti dette før, men klarer ikke i farta å plassere det. Hodet er ikke samarbeidsvillig idag. Feber langt opp på 39 tallet og dundrende hodepine får ta skylden. Og vilken gård Mørch/Mørk/Myrk er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her kan eg ikkje trykkje "Lik dette" - vi får heller seie god betring!

 

Eg skal ta ein runde til på Krøger-skiftet i 1706, og sjå om eg finn noko der. 

 

SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 04/04a/L0003: Skifteprotokollar, 1704-1706, s. 323b-324a
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/sk20081127690517

 

Opplysningane rundt denne familien viser etter mi meining at Aaland tek feil når han skriv at enkja etter Absalon gifte seg med Henrik Krøger - det må ha vore motsett. Avdøde Henrik Krøger var allereie 34 år i manntalet i 1701, og om alderen til Susanne Absalonsdtr er nokolunde rett ved død i 1747, http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=gr14431741&gardpostnr=225&personpostnr=225&merk=225#ovre

 

er ho ca 10 år yngre enn Henrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Henrich var født omlag 1667 og Susanne Absalonsdtr. var født ca 1677/78 kan neppe Henrich ha vært gift med Lisbeth Hansdtr. (mor til Susanne) før hennes ekteskap med Absalon Hansen Lemmichen.

 

Dersom Henrich Krøger var gift med Lisbeth Hansdtr. må det være etter Absalons død (1685)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune Thorstensen skrev:

Om Henrich var født omlag 1667 og Susanne Absalonsdtr. var født ca 1677/78 kan neppe Henrich ha vært gift med Lisbeth Hansdtr. (mor til Susanne) før hennes ekteskap med Absalon Hansen Lemmichen.

 

Dersom Henrich Krøger var gift med Lisbeth Hansdtr. må det være etter Absalons død (1685)

Lisbet Hansdtr er ikkje enkje etter denne Henrik Krøger - ho er MOR. Men far hans må også ha vore ein Henrik. Dette er så innvikla at ein kan snuble også med mindre enn 39 i feber.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje fått Lemmichen syken. Symptomene er i alle fall ganske lik dem jeg hadde med Balchen og Fæster slektene. Den gangen hadde jeg også stor problemer med å se trærne for bare skog, eller kanskje det var omvendt. Jeg tror ikke jeg kan være til noen nytte i dag, så jeg overlater resten til deg. Skulle jeg få feberfantasier så kommer det trolig til å handle om at Lemmichen, Balcher og Fæster alle er i slekt med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil gjerne be om hjelp til å dra mest muleg ut av skiftet etter Henrik Henrikson Krøger, som startar her 

 

SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 04/04a/L0003: Skifteprotokollar, 1704-1706, s. 323b-324a
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/sk20081127690517
 

Til stades ved skiftet er kona Johanne Nilsdtr, med lagverge Rasmus Paulson Glad, og sidan avdøde ikkje har born, er det desse som arvar: 

 

Mor hans, Ærlige og Gudelskande matrone Lisbet Hansdtr Krøger - fullsystera ærlige og gudfryktige Kirsten Henriksdtr og mannen velagte og formnemme Just Larsen Bi - halvsyskena Jørgen Absalonson Lemmichen fråverande (på hans vegne Just LB) - ærlige og gudfryktige Dannekvinne Susanna Absalonsdtr Lemmichen med hennar mann Fredrik Hansson Becher, klokkar til Eids gjeld - og ærlige og dydige pike Dorte Absalonsdtr med formyndar velaktbare og fornemme mann Hans Pederson Lemmichen.

 

Skal eg tillate meg å vere litt uærbødig, vil eg seie at her er det ryggsleiking så det held ;-)

 

Resten av denne sida og neste side inneheld ikkje noko av interesse. Heller ikkje fol 324 b. På Fol 325 a startar opprekninga av "Boens Tilstaaende Gield". Malene, sl Peder Lemmichens. er nemnd i høgre spalte.

 

Nesten nederst i spalten kjem Boens bortskyldige gjeld, og der blir det staks meir interessant.

 

Michel Bu.... i Bergen -

Niels Hanss -

Dorete Absalonsdatter Lemmichen - noch resterende fadermoders arv -

Jørgen Absalonsen Lemmich ligeledes indestaaende fadermoders arv -hans formynder Just Larsen By -

 

Vi blar om til neste side, 325 b.

 

- paa stod at det burde (regnes?) Rente fra Anno 1697 den 15. januari (HER HAR VI VEL DATOEN FOR SKIFTET ETTER BRITE MOGENSDTR?) - Men som hans moder berettet at hand var 19 år da hand reiste herfra, og (her greier eg ikkje ord for ord, men poenget er at han ikkje har gjort krav på arven sin seinare, og derfor kan det ikkje leggast rente på). 

 

Neste linje omtalar det som blir betalt til Eids kyrkje for å få avdøde gravlagt i koret.

Lenger nede kjem Lene, Isasch Lemmichens.

 

Litt lenger nede kjem namnet Knag - kva er samanhengen der?

 

Men no må eg ta pause før topploket kokar - det er jammen anstrengande å lese dette.

 

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

 

Det er mest sannsynleg Hans Pederson og kona Anne Kasperdtr. Ei av dei store nøttene her er om det finst 2 Anne Kasperdtr; dette paret har i alle fall ikkje born sidan ho blir arva av brørne sine frå Voss.

 

 

At det skulle være Hans Pederson Lemmichen og kona Anne Kasperdtr. det var skifte etter den 28 Mai 1720 synes jeg rimer dårlig med

Tor Kvien's gjengivelser fra formynderprorokollen (ref. hans innlegg #76), der det bl.a. står følgende innførsler, som vel alle peker mot ekteparet Isak Hansen Lemmichen / Lene Jakobsdatter eller deres foreldre :

.....

=Endnu arvede fornefnte Isaac Hansen Lemmiken effter sin Sahl: farmoder den 28 maij 1720: eftter arvebog fol: 72 reede Midler 8 rd: 2 ort: 2 sk:

Fol: 145:

Bersvend Ousnes har under forvaring og tillsiun for sin Svoger Jacob Isaacsen Lemmeken, eftter skifttebrev af Dato =28 maij 1720: og arvebogen fol: 73: Capital … 19rd:

Nok samme tid for hans udlagde fad(er) arv …. 9 rd: 4 ort: - Til sammen 28 rd: 4 stk:

Eftter modstaaende Jacob Lemmekens Bewiide af dato 29 maij 1737: har hand  annamet sine fulde arvemidler af Sr: Didrich Mads: saa at Bersvend Ousnes dermed i alle maade er frj.

Fol: 149:

Peder Nielsen Roti for Birte Isaacsdatter Lemmeken, eftter skifttebrev af dato =28 maij 1720: og arvebogen fol: 73: for Capital .. =14rd: 2 ort:

....

Skal tro hvem dette skiftet den 28 Mai 1720 egentlig gjaldt ?

.

Endret av Per Nermo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Per Nermo skrev:

 

At det skulle være Hans Pederson Lemmichen og kona Anne Kasperdtr. det var skifte etter den 28 Mai 1720 synes jeg rimer dårlig med Tor Kvien's gjengivelser fra formynderprorokollen (ref. hans innlegg #76), der det bl.a. står følgende innførsler, som vel alle peker mot ekteparet Isak Hansen Lemmichen / Lene Jakobsdatter eller deres foreldre :

.....

=Endnu arvede fornefnte Isaac Hansen Lemmiken effter sin Sahl: farmoder den 28 maij 1720: eftter arvebog fol: 72 reede Midler 8 rd: 2 ort: 2 sk:

Fol: 145:

Bersvend Ousnes har under forvaring og tillsiun for sin Svoger Jacob Isaacsen Lemmeken, eftter skifttebrev af Dato =28 maij 1720: og arvebogen fol: 73: Capital … 19rd:

Nok samme tid for hans udlagde fad(er) arv …. 9 rd: 4 ort: - Til sammen 28 rd: 4 stk:

Eftter modstaaende Jacob Lemmekens Bewiide af dato 29 maij 1737: har hand  annamet sine fulde arvemidler af Sr: Didrich Mads: saa at Bersvend Ousnes dermed i alle maade er frj.

Fol: 149:

Peder Nielsen Roti for Birte Isaacsdatter Lemmeken, eftter skifttebrev af dato =28 maij 1720: og arvebogen fol: 73: for Capital .. =14rd: 2 ort:

....

Skal tro hvem dette skiftet den 28 Mai 1720 egentlig gjaldt ?

.

Det er umåteleg lett å trakke skeivt i alle desse namna og datoane. Lene Jakobsdtr skal vere gravlagd i kyrkja i 1718 (viss det stemmer) - og det kan vel godt ha vore skifte etter henne i 1720.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Eg vil gjerne be om hjelp til å dra mest muleg ut av skiftet etter Henrik Henrikson Krøger, som startar her 

 

SAB, Nordfjord Sorenskriveri, 04/04a/L0003: Skifteprotokollar, 1704-1706, s. 323b-324a
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/sk20081127690517
 

Til stades ved skiftet er kona Johanne Nilsdtr, med lagverge Rasmus Paulson Glad, og sidan avdøde ikkje har born, er det desse som arvar: 

 

Mor hans, Ærlige og Gudelskande matrone Lisbet Hansdtr Krøger - fullsystera ærlige og gudfryktige Kirsten Henriksdtr og mannen velagte og formnemme Just Larsen Bi - halvsyskena Jørgen Absalonson Lemmichen fråverande (på hans vegne Just LB) - ærlige og gudfryktige Dannekvinne Susanna Absalonsdtr Lemmichen med hennar mann Fredrik Hansson Becher, klokkar til Eids gjeld - og ærlige og dydige pike Dorte Absalonsdtr med formyndar velaktbare og fornemme mann Hans Pederson Lemmichen.

 

Skal eg tillate meg å vere litt uærbødig, vil eg seie at her er det ryggsleiking så det held ;-)

 

Resten av denne sida og neste side inneheld ikkje noko av interesse. Heller ikkje fol 324 b. På Fol 325 a startar opprekninga av "Boens Tilstaaende Gield". Malene, sl Peder Lemmichens. er nemnd i høgre spalte.

 

Nesten nederst i spalten kjem Boens bortskyldige gjeld, og der blir det staks meir interessant.

 

Michel Bu.... i Bergen -

Niels Hanss -

Dorete Absalonsdatter Lemmichen - noch resterende fadermoders arv -

Jørgen Absalonsen Lemmich ligeledes indestaaende fadermoders arv -hans formynder Just Larsen By -

 

Vi blar om til neste side, 325 b.

 

- paa stod at det burde (regnes?) Rente fra Anno 1697 den 15. januari (HER HAR VI VEL DATOEN FOR SKIFTET ETTER BRITE MOGENSDTR?) - Men som hans moder berettet at hand var 19 år da hand reiste herfra, og (her greier eg ikkje ord for ord, men poenget er at han ikkje har gjort krav på arven sin seinare, og derfor kan det ikkje leggast rente på). 

 

Neste linje omtalar det som blir betalt til Eids kyrkje for å få avdøde gravlagt i koret.

Lenger nede kjem Lene, Isasch Lemmichens.

 

Litt lenger nede kjem namnet Knag - kva er samanhengen der?

 

Men no må eg ta pause før topploket kokar - det er jammen anstrengande å lese dette.

 

 

Jeg tenkte som deg da jeg lest  om Dorete og Jørgens fadermoders arv : datoen refererer sikkert til skifte for farmoren Birgite sal. Hr. Hans Lemechens, som for øvrig fins i skattelistene så sent som i 1696: https://media.digitalarkivet.no/rk10051202170338. (Skipenes - langt ned høyre side)

Det som står om Knag leser jeg slik: . .."lavmand Knag for skiftebrevet at lade læse og paaskrive til lavtinget efter egen gunstig Moderation."....Altså krav om betaling - ingen nye slektsopplysninger..

Endret av Marianne Holck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt, då har vi følgt henne til grava. Dette vil eg også tolke slik at det året som vert oppgjeve for gravlegging under kyrkja ikkje nødvendigvis er dødsåret (det skal angiveleg vere 1698 for Brite) - men kanskje heller det året det blir registrert betaling for tenesta? Det kan stemme med det vi har hatt føre oss om Hans Pederson og; han står visstnok på denne lista i 1720, men er salig allereie i 1719.

 

Vi har også ein endeleg dokumentasjon på at Brite er mor til Absalon, om vi har tvilt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Marianne Holck skrev:

 

 

Det som står om Knag leser jeg slik: . .."lavmand Knag for skiftebrevet at lade læse og paaskrive til lavtinget efter egen gunstig Moderation."....Altså krav om betaling - ingen nye slektsopplysninger..

I følgje lokalhistoriewiki er dette Nils Tygeson Knag, som vel ikkje har noko med Jørgen Knag, Brite sin andre mann, å gjere.

https://lokalhistoriewiki.no/index.php/Lagmenn_i_Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

 

Det er umåteleg lett å trakke skeivt i alle desse namna og datoane. Lene Jakobsdtr skal vere gravlagd i kyrkja i 1718 (viss det stemmer) - og det kan vel godt ha vore skifte etter henne i 1720.

 

 

Det virker ikke usannsynlig,

.... men da står vi igjen med skiftebrevet av 12 Apr 1718, som også nevnes i Tor Kvien's henvisninger i innlegg #76 til overformynderprotokollen (se under).

Hvem er det skiftet etter den 12 Apr 1718, mon tro (forutsatt at det ikke er Lene Jakobsdatter, ref. skiftebrev av 28 maij 1720) ?

 

(fra starten på innlegg #76 :)
.....

Noen Lemmekenfakta fra Nordfjord sorenskrivarembete, Overfomyndarprotokoll, V.A.1 1735-1739,

fol: 35:

Sr: Didrich Madsen,

=iligemaade er hand og formynder for Isaac Hansen Lemmeken, hvis midler er eftter skifttebrev af dato 12 aprilis: 1718: og arvebogen fol: 829: Capital ….. =12 rd: 8 ort 8 sk.

.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, då var det eg meinte det måtte vere formyndaren hans frå skiftet i 1715 - Hans Pederson. No har eg nettopp sett at "årstalet for gravlegging i kyrkja" ikkje nødvendigvis er årstalet for død men kanskje årstalet for betalinga - så eg held fast på Hans Pederson død og skifta etter i 1718, og då er det Didrik Madsen som overtek midlane. Eg meinte ei stund at denne opplysninga om gravlegging under kyrkja i 1720 gjorde at Hans måtte ha levd då, men kona Anne Kasperdtr kallar han "salig" i god tid før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎05‎.‎2017 den 20.24, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Og endå eit spørsmål - Jørgen Knag. Geni påstår at han døydde i 1675. Finst det dokumentasjon for eller mot det?

 

Redigert: Knag må vel vere død før 1692, når Brite blir kalla Sl Hans Lemmichens?

 

Eg er elles i gang med å pepre Geni-administratorar med rettingar.

 

Kaptein Jørgen Knag ble overført til Nordfjordske kompani i 1672, og døde iflg denne lenken i 1675/1676:

http://www.nb.no/nbsok/nb/0f9e13ed590d0a0818ded6f42002789f?index=1#48 (Det gamle Bergenhusiske Regiments Historie : (1628-1720)

Ekteskapet med presteenken ble altså ganske kortvarig.

 
Endret av Marianne Holck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man blar om en side i boken i innlegg 272, vil man se at Jørgen Knag døde i perioden jan-mai 1676.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎05‎.‎2017 den 12.55, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Endå ein gong ei STOR takk til Svein Rindedal som har servert Lemmichen-familien på eit sølvfat. 

I den fyrste generasjonen manglar vi no berre to:

 

- MOR til arvelatar Anna Pedersdtr, eventuelt eit prov på at det har vore 2 brør Peder.

 

- MOR til Maren Kristensdtr 

 

- MOR til Anna Marie Eriksdtr - dei to siste kan muligens slåast saman dersom kvinna har vore gift to gonger (med Kristen og Erik).

 

Ei virtuell marsipankake går til den/dei som kan svare på desse spørsmåla.

 

Frå fyrste innlegg har vi høyrt om ei Karen som får eit skøyte i 1722 - kan ho vere ei av desse mødrene?

 

.

Fra tidligere diskusjoner har jeg notert at denne Anna 'Pedersdatter' (Lemmichen) som det skiftes etter 18 Jan 1751

skal være feilaktig omtalt i skiftet som en 'Pedersdatter', og at hun istedet er søster av Peder Hansen Lemmichen (c1647-1704).

Men dette siste stemmer jo hverken med hennes alder (64 år, f. c1686) eller at Peder's barn i skiftet er omtalt som hennes søskenbarn (arven deles mellom 21 søskenbarn med etterkommere).

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Per Nermo skrev:

.

Fra tidligere diskusjoner har jeg notert at denne Anna 'Pedersdatter' (Lemmichen) som det skiftes etter 18 Jan 1751

skal være feilaktig omtalt i skiftet som en 'Pedersdatter', og at hun istedet er søster av Peder Hansen Lemmichen (c1647-1704).

Men dette siste stemmer jo hverken med hennes alder (64 år, f. c1686) eller at Peder's barn i skiftet er omtalt som hennes søskenbarn (arven deles mellom 21 søskenbarn med etterkommere).

.

Eg har også registrert det og tykkjer det er rart at det skal vere rom for tvil her. Det er heilt openbart at det står syskenborn, og arvingane blir opprekna flokkvis etter kvar av borna til Hr.Hans og kone. Det MÅ bety at arvelataren representerer ei grein vi ikkje veit meir om, og sidan Peder-namnet er oppteke frå før og det ikkje er nokon grunn til å tru at der er to, MÅ det vere mor som er Lemmichen. Og det MÅ vere minst to systre til - fru Plyt, fru Erik og fru Kristen (dei to siste kan vere den same). Men det forundrar meg i grunnen ikkje at desse greinene heng i lufta, for kvinner er ikkje det lettaste å granske på, særleg ikkje når vi kjem bak på 1600-talet.

 

Dessutan er det eit faktum at kvinner har blitt nedprioriterte og ikkje rekna for å vere så nøye med. Då eg som 13-åring fekk mi fyrste lærebok i slektsgransking, vart det der skissert fleire måtar å legge opp arbeidet på, og eg kunne lese svart på kvitt at for at arbeidet ikkje skulle bli for omfattande, kunne ein sjå bort frå kvinnelinjene og konsentrere seg berre om mannslinjene. Denne setninga førte sjølvsagt til at eg bestemte meg for å ta med alle, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.