Gå til innhold
Arkivverket

Legge Ved Bilde I Innlegg


Anne-Lise Hansen
 Del

Recommended Posts

Jeg skulle legge ved bilde som illustasjon på et innlegg, men fikk feilmelding. Gjør jeg noe galt eller virker ikke denne funksjonen ennå? (Under 'Bytt til vår enkle opplaster' fant jeg ikke noe jeg forsto.)

 

Står framgangsmåten beskrevet noe sted?

 

Det kan være ønsker om å legge inn f. eks. klipp fra svenske kirkebøker eller fotografier og det ville vært fint å få en veiledning.

 

 

Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fikk alle ordene stor forbokstav i dette innlegget? Jeg skrev da ikke dette sånn?

 

Alle ordene i innlegget ditt har ikke stor forbokstav på min skjerm - her ser det normalt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle legge ved bilde som illustasjon på et innlegg, men fikk feilmelding. Gjør jeg noe galt eller virker ikke denne funksjonen ennå? (Under 'Bytt til vår enkle opplaster' fant jeg ikke noe jeg forsto.)

 

Står framgangsmåten beskrevet noe sted?

 

Det kan være ønsker om å legge inn f. eks. klipp fra svenske kirkebøker eller fotografier og det ville vært fint å få en veiledning.

 

 

Mvh Anne-Lise

Prøv å bruke "Legg til vedlegg"

 

Erling

post-269-0-48648800-1296753283_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde det - kom til bildemappen på min datamaskin og hentet bildet. Deretter kom en rosa linje med at det var feil. Fila var under 500 kb (188 kb).

 

Samme melding igjen:

 

 

Googlet_navnet.jpg

Denne opplastingen feilet

 

 

 

 

Jeg prøver noe mindre - kanskje det likevel er for stort.. Nei. Ikke dette heller:

 

 

 

Lillepus_2.jpg

Denne opplastingen feilet

 

 

 

 

Jeg gir opp - kanskje noen på DA vet hva som skjer? :unsure:

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bruke "Legg til vedlegg"

 

Erling

 

Nå så jeg hva bildet ditt inneholdt.. Hvor finner jeg dette? Den kommer ikke opp når jeg trykker på Klikk for å legge ved filer..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til å virke helt greit her, fra Firefox på min Linux-maskin.

 

Husk på å trykke på «Legg ved denne filen» etter at du har valgt bilde.

post-182-0-61189100-1296755076_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ordene i innlegget ditt har ikke stor forbokstav på min skjerm - her ser det normalt ut.

 

Overskriften også? Det er den som ble forandret - ikke teksten i innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Husk på å trykke på «Legg ved denne filen» etter at du har valgt bilde.

 

Jeg prøver igjen (bildet er bare 15,9 kb) . Melding på rosa linje:

 

Lillepus_2.jpg

Denne opplastingen feilet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant det ut...

 

Jeg tok vekk avhukingen av Aktiver Flash-opplaster - da kom det fram som Erling viste bilde av.

 

Nå får vi se, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften også? Det er den som ble forandret - ikke teksten i innlegget.

Hei Anne-Lise

 

Har du lagt inn norsk ordliste i Firefox?

 

Det kan se ut til at du bare har engelsk. Jeg får vanlige små bokstaver i mine titler med flere ord.

 

Du finner eventuelt ordlista under tillegg i Firefox.

Bruker du engelsk utgave av Firefox?

 

Du kan også slå av "Kontroller staving mens du skriver.

 

 

Erling

post-269-0-66758100-1296765446_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrudde av ordlista som du foreslo, i tilfelle det er det som forårsaker dette.

 

Jeg har laget et annet innlegg her, hvor det ikke ble stor forbokstav på alle ord. Jeg la merke til det først i dag på et annet innlegg: http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/207-forslag-til-bruk-av-undertittel/ og innlegget om 'Søk i alle baser har også fått sånn tittel. Jeg tror ikke det er noe med den enkeltes datamaskin - jeg tror vi må spørre moderator om hun/han vet grunnen til at dette har oppstått nå. Jeg har norsk Firefox og jeg har heller ikke installert noe nytt på min maskin siste døgnet. (Dessuten er dette det første jeg slår av i MS Word, for at ikke alle i'ene skal bli store.)

 

Det ser jo veldig svulstig og selvhøytidelig ut også! Uff - også jeg som er så pirkete med hvordan jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrudde av ordlista som du foreslo, i tilfelle det er det som forårsaker dette.

 

Jeg har laget et annet innlegg her, hvor det ikke ble stor forbokstav på alle ord. Jeg la merke til det først i dag på et annet innlegg: http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/207-forslag-til-bruk-av-undertittel/ og innlegget om 'Søk i alle baser har også fått sånn tittel. Jeg tror ikke det er noe med den enkeltes datamaskin - jeg tror vi må spørre moderator om hun/han vet grunnen til at dette har oppstått nå. Jeg har norsk Firefox og jeg har heller ikke installert noe nytt på min maskin siste døgnet. (Dessuten er dette det første jeg slår av i MS Word, for at ikke alle i'ene skal bli store.)

 

Det ser jo veldig svulstig og selvhøytidelig ut også! Uff - også jeg som er så pirkete med hvordan jeg skriver.

Hei igjen!

 

Har du slått den av i Firefox også?

 

Innstillinger - Avansert - Generelt?

 

Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg gjorde nå, etter ditt forslag.

 

Jeg finner ikke ut om det er endret før jeg lager et nytt innlegg..

Prøv å lage et nytt innlegg i testforumet

 

Jeg laget en test på testforumet. Fikk store forbokstaver i tittelfeltet.

Det må være noe galt med programmet hos Digitalarkivet.

Ser ut til at dette er tilfeldig fordi jeg har opprettet nytt emne og der ble det bare småbokstaver

 

Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke Testforumet - er det tatt vekk?

 

Det ligger ett nivå opp, under Arkivverket, ikke under Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.