Gå til innhold
Arkivverket

Isak Andersen Sortedal født i Bamble Telemark.


Solveig Westgård.
 Del

Recommended Posts

Hei

Er det mulig å finne ut når og hvor Isak Andersen Sortedal døde?

Han er født 4-5-1874 i Bamble sønn av Anders Isaksen og Maren Dorthea Knudsdatter Bamble.

Isak Andersen Sortedal gifter seg i Sandefjord 8-8-1900 mens han var gift. Han gifter seg med Josefine Augusta Johansen

Han var da varetæktsfange,

 

Det jeg lurer på hvor døde han og hvor mange barn fikk han?

 

MVH Solveig Westgård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ha fortsatt på ditt forrige tema, som Ann-Mary har lenket til, og i første runde sjekke folketellingene. 

Endret av Kari Sandberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polititidende 14.9.1900, Nr. 70 Han er også registrert i 1901 og 1902, men disse er ikke skannet.

 

1900_14 Sept_No 70_IAS.jpeg

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josefine Augusta og Isak får et barn 20-1-1901 og døper det 3-3-1901 i Sandefjord ser jeg. Navn: Inga Josefine

I 1910 bor hun hos Nils Andersen og Lovise Andersen Saudeherad.

Hvor ble det av Josefine Augusta Johanesen født 1878 i Sandefjord?

 

Jeg har lovet å hjelpe ei dame med dette.

 

MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Solveig Westgård. skrev:

hvor mange barn fikk han?

 

I følge avisartikkelen i 1901:

 

1901_NT_side 1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Solveig Westgård. skrev:

Hvor ble det av Josefine Augusta Johanesen født 1878 i Sandefjord?

 

Født 29.12.1878, døpt 26. januar 1879, # 11 - Vestfold fylke, Sandar i Sandar, Ministerialbok nr. 10 (1872-1882), Fødte og døpte 1879, Side 150, Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20061106330096

 

Fikk uekte datter Svanhild 18.6.1903, døpt 2.8.1903, # 40 - Vestfold fylke, Sandefjord i Sandefjord, Ministerialbok nr. 4 (1894-1905), Fødte og døpte 1903, Side 93, Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060628070321

 

Far: "Lods Søren Sørensen, enkemand"

 

FT 1910 - bodde med datteren Svanhild Sørensen og ny ektemann, Syver Martinsen - https://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036489007072

 

Vielse med Syver Martinsen, 26.10.1903 - Vestfold fylke, Sandefjord i Sandefjord, Ministerialbok nr. 4 (1894-1905), Viede dissentere 1901-1905, Side 232, Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060628070429

 

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Solveig Westgård. skrev:

men det andre barnet til Isak og Josefine hvem var det?

 

Det er vel ikke sikkert at alt som står i avisen er rett?........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6 timer siden, Solveig Westgård. skrev:

Her var det mye rart

 

Hva er det du synes er rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var så mye som jeg fikk vite om han, jeg mente ikke noe galt. Det var fint å få vite litt om han. selv om ikke avisene har rett bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan Isak og Josefine fått et barn før de gifta seg? Siden  Isak   hadde 2 barn med Josefine. Har prøvd å leite fram til hun gifta seg med ny mann, men det var ikke lett.

MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet det tidligere og skriver det igjen - TA KONTAKT med RIKSARKIVET for Isak's domsakt, fangekort og fangeprotokoll - post@arkivverket.no

 

Opplys hans fulle navn, f. data og henvis gjerne til denne tråden i tillegg til denne lenken (reg. til fangefotoalbum) - https://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/84/pc00000000845504

 

Det er store muligheter for at det finnes informasjon om hans hustuer og barn i det ovennevnte.

 

LYKKE TIL!

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg gjøre det.

 

Tusen mange takk for all den fine hjelpa jeg fikk, setter stor pris på det. Nå vet jeg en del om han.

 

MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Isak Andersen Sortedal ble løslatt  27-12-1902 og reiste til Porsgrunn.

Men jeg finner ikke han på folketellingen for 1910.

 

MVH Solveig Westgård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

 

Bare ville gjøre oppmerksom på at Polititidene ikke er en avis. Så informasjonen som står her pleier å være riktig. Dette var informasjon til alle lensmenn og politikammere i Norge om ettersøkte, dømte, rømte og løslatte. Det blir henvist til dommer og fakta. Så det er en fantastisk kilde for informasjon om noen som har vært på kant på loven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.