Gå til innhold
Arkivverket

Rasmus Hermundson Sandvig alias Charles Richard Sanwik (1853-1934) - frå Luster via Wisconsin og South Dakota til San Diego, CA - ein utfordrande huslyd!


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg slit lite vetta med å få på plass detaljane kring denne huslyden med røter i Luster i Sogn.  At Rasmus Sandvig kunne verta til Charles Richard Sanwik er ei sak, men han gifte seg med ei jente med canadiske foreldre, som visstnok skal ha høyrt til mormonarane(!), og via gruvesamfunnet i Lawrence Co., SD hamna dei kort etter hundreårsskiftet i San Diego, CA.

 

Særleg har eg vanskar med å finna vigslene i denne huslyden, både til foreldri og til dei tre kjende borni, men kanskje nokon ser noko som eg har oversett?

 

Mauskriptet mitt ser ut som følgjer:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~ NB: Etter nye interessante opplysningar er dette manuskriptet no erstatta av eit nytt i innlegg #8 nedanfor!

 

Kanskje nokre av svari kan finnast med hjelp av avisoppslag?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriv over her om en som ble kalt Sandvig eller Hotlen. Det finnes en amerikaner med røtter i Luster (jeg har både fullt navn og mailadresse, da han er en y-DNA match for meg i BigY-testen). Han opplyste i mange år at hans "siste" forfar i mannslinja het Hotlen og var fra Luster. Nå har han antakelig funnet et ledd til, for han har nå satt inn som "siste" forfar Halvar Andersen c 1708-1780, Hafslo, Luster.

 

Vedkommende har tatt både BigY-test og også fått den analysert hos YFull. Dersom det er interessant for bygdeboka, så har han R1a-L664>osv. Opplysningene ligger åpent på nettet (Norgesprosjektet), så jeg røper ingen hemmelighet. Han deler mutasjonen S2880 med meg (vår første felles forfar i mannslinja). Denne har en TMRCA (Time to Most Recent Common Ancestor) på 3200 år. Vi må med andre ord tilbake ca 3200 år for å finne vår første felles forfar i mannslinja, så her er et eksemplel på hvor lenge R1a-L664 har/kan ha forekommet i Norge. TMRCA for L664 (den første mutasjonen i denne linja) er på 4100 år, så kanskje er denne (en av hovedgruppene under R1a) i utgangspunktet norsk?

 

Han kan kanskje gi deg flere opplysninger om slekta i Amerika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn noen lenker,sånn for orden's skyld.

Lola Sanwick

South Dakota, School Records
Name Lola Sanwick
Event Type School enrollment
Event Date 1897
Event Place Galena, Lawrence, South Dakota, United States
Gender Female
Age 6
Birth Year (Estimated) 1891
Parent Name C R Sanwick

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:QK73-93K8

 

View the original document. 

 

----

Lola Sanwich

South Dakota, School Records
Name Lola Sanwich
Event Type School enrollment
Event Date 1904
Event Place Lawrence, South Dakota, United States
Gender Female
Age 13
Birth Year (Estimated) 1891
Parent Name Chas Sanwich

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:QK73-93TJ

 

View the original document. 

----

 

Charles R Sanwick

Head

United States Census, 1910

birth:
1853
Norway
residence:
1910
San Diego Ward 5, San Diego, California, United States
immigration:
1866
 
spouse:
Mary E Sanwick
children:
Lola R Sanwick, Herman E Sanwick, Yokon Sanwick

View the original document.

 

----

 

Her er immigrasjonsåret 1862

 

Charles R Sanwick

Father-in-law

United States Census, 1930

birth:
1854
Norway
residence:
1930
San Diego, San Diego, California, United States
immigration:
1862
 
child:
Lola R Lambert
other:
Charles C Lambert, Elizabeth E Lambert, Geraldine B Lambert, Geneveive F Lambert

View the original document.

----

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

a. Lola R.

 

 

 

     ##### (middle name?)

 

 

 

     Sanwick, f. i Lawrence Co., S.D. 21.10.1890, d. i San Diego, Cal. 12.11.1970.  Ho gifte seg

 

 

 

     ##### (date and place of her marriage? – San Diego, CA about 1911?)

 

 

 

     med Charles Cannon Lambert, f. i McKinley Co., N.Mex. 18.1.1890.  Han d. i San Diego, Cal. 30.12.1948.  Charles var brannmann («fireman»), og han og Lola budde levetidi ut San Diego, San Diego Co., Cal.  Dei fekk tre døtrer i lag."

 

----

 

Charles Cannon Lambert

United States World War I Draft Registration Cards, 1917-1918

birth:
18 January 1890
Fort Wingate, New Mexico, United States
draft registration:
from 1917 to 1918
San Diego City no 2, California, United States

 

Han står som gift.

Kone og 2 barn.

View the original document.

 

----

 

Eldste barnet født ca 1914.

Elizabeth Lambert

United States Census, 1920
Name Elizabeth Lambert
Event Type Census
Event Date 1920
Event Place San Diego, San Diego, California, United States
Gender Female
Age 6
Marital Status Single
Race White
Race (Original) White
Relationship to Head of Household Daughter
Relationship to Head of Household (Original) Daughter
Birth Year (Estimated) 1914
Birthplace California
Father's Birthplace New Mexico
Mother's Birthplace South Dakota
Sheet Letter A
Sheet Number 7
Household
Role
Sex
Age
Birthplace
Charles Lambert Head M 29 New Mexico
Lola Lambert Wife F 28 South Dakota
Elizabeth Lambert Daughter F 6 California
Gereldine Lambert Daughter F 3 California
Genevieve Lambert Daughter F 1 California

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:MHWX-XH7

 

View the original document.

 

----

 

I 1930 står Elizabeth som født 1913.

Elizabeth E Lambert

United States Census, 1930
Name Elizabeth E Lambert
Event Type Census
Event Date 1930
Event Place San Diego, San Diego, California, United States
Gender Female
Age 17
Marital Status Single
Race White
Race (Original) White
Relationship to Head of Household Daughter
Relationship to Head of Household (Original) Daughter
Birth Year (Estimated) 1913
Birthplace California
Father's Birthplace New Mexico
Mother's Birthplace South Dakota
Sheet Letter B
Sheet Number 6
Household
Role
Sex
Age
Birthplace
Charles C Lambert Head M 40 New Mexico
Lola R Lambert Wife F 39 South Dakota
Elizabeth E Lambert Daughter F 17 California
Geraldine B Lambert Daughter F 14 California
Geneveive F Lambert Daughter F 11 California
Charles R Sanwick Father-in-law M 76 Norway

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:XC6F-613

 

----

Charles Canon Lambert

United States World War II Draft Registration Cards, 1942
Name Charles Canon Lambert
Event Type Draft Registration
Event Date 1942
Event Place Mission Beach, San Diego, California, United States
Residence Place Mission Beach, San Diego, California
Gender Male
Employer Charles Canon/Lambert
Birth Date 18 Jan 1890

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:V485-GC1

 

View the original document.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Arnstein, Ann-Mary og Sven for nye interessante innlegg om denne huslyden.

 

Det høyrest interessant ut med denne amerikanaren som har som siste forfar å mannslinja denne Halvor Andersson som døydde i Hafslo i 1780.  Eg kan ikkje skjønna anna enn at det må vera denne karen omskriven hjå meg som husmann på Ellingsete under Li nedre i Hafslo:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Halvor Andersson Ellingsæther, frå Søvde i Dale sokn, Luster, var f. i Luster kring 1713 og d. visstnok i Ellingsete kring 1780.  Han gifte seg første gongen i Luster 4.7.1738 med ei Rannei Nilsdotter, som me ikkje kjenner opphavet til.  Ho var f. kring 1715, men d. i Hafslo alt hausten 1743, og Halvor gifte seg 1.11.1744 att i Hafslo med Anna Rasmusdotter frå Lunden under Rønnei i Luster.  Ho var f. i Luster kring 1699 og vart gravlagd frå Ellingsete 21.4.1774.  Halvor og første kona Rannei budde fleire stadar i Luster, mellom anna på Søvde i Dalesokni, medan dei i 1740 var plassfolk under Sørheim då Halvor vert nemnd som bjønnejægar.  Hausten 1743 flytte Halvor med første kona si til indre Hafslo, og truleg var det Halvor som på same tidi tok til med å rydda plassen i Ellingsete.  Han budde her levetidi ut, men fekk 8.12.1774 som enkjemann kårbrev av plassen hjå eigaren Johannes Erikson og neste husmann, Jens Asbjørnson.  Me kjenner til fire born etter Halvor i Ellingsete, og dei var alle frå første ekteskapet hans, men andre kona Anna hadde òg eit barn frå før, som me lyt nemna:

 1. Anders Halvorson (1737-1741), f. og d. i Luster.

 2. Nils Halvorson (1738-1824), hamna som husmann i Vågen under Kroken (s.d.).

 3. Anders Halvorson (1742-1742), f. og d. i Luster.

 4. Anders Halvorson, døypt i Luster 14.7.1743,

Anders Halvorson ser ut til, om han i det heile voks opp, å vera faren frå bygdi i heilt ung alder, og lagnaden hans er førebels ukjend.

 5. NN Narveson/Narvesdotter, barn av Anna og husmann Narve Iverson i Langeteigen under Dalsøyri i Luster (1704-1773), var f. i Luster kring 1728,

Dette barnet må òg, om det i det heile  voks opp, vera fare frå Luster i heilt ung alder utan at me kjenner lagnaden som det fekk.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg reknar med at han då må ætta frå Nils Halvorson som igjen hadde to søner som var gifte og budde i Gaupne, men slekti til Halvor kan då førast mykje lenger attende, faktisk til ei av dei gamle «hovudættene» i Fortun sokn i Luster som me kjenner frå 1500-talet med ættefar Christopher Søvde (1550-1622)!

 

Elles er eg glad for tilleggopplysningane om Charles Sanwick, særleg identifikasjonen av kona til sonen Herman.  So vidt eg kan sjå, er det ikkje registrert barnefødsler i California av Herman og kona, so dei var nok helst barnlause, og det ser ikkje ut til at Ole Yukon heller fekk born ked kona si...

 

Denne Ella Grass som kjem fram i skulelista frå 1896, er eg svært i stuss om...  Ingen stad elles kjem det fram at Mary skulle ha hatt denne dotteri fødd då mori berre var vel 14 år gamal!  Kanskje det heller er ei lita søster som voks opp hjå Charles og Mary etter at mor hennar døydde?

 

Her følgjer eit oppdatert manuskript for denne huslyden som erstattar manuskriptet frå innlegg #1:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~ NB: Etter nye opplysningar frå Sven er dette manuskriptet no erstatta av eit nytt i innlegg #13 nedanfor

 

Eg takkar på ny for framifrå bistand for å komplettera denne huslyden i Amerika og ville gleda meg storveges over fleire «gullkorn»...

 

PS: Eg ser no at Sven har lagt inn ein ny fødselsattest for Elizabeth Wey frå 1907, men ser me på FT1910 og FT1920, er det heilt tydeleg at «vår» Elizabeth var fødd i 1909.  Kanskje ho frå 1907 var ei eldre søster som døydde kort etter fødsli?

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lars E. Øyane skrev:

 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg reknar med at han då må ætta frå Nils Halvorson som igjen hadde to søner som var gifte og budde i Gaupne, men slekti til Halvor kan då førast mykje lenger attende, faktisk til ei av dei gamle «hovudættene» i Fortun sokn i Luster som me kjenner frå 1500-talet med ættefar Christopher Søvde (1550-1622)!

...

Han skrev tidligere Gaupne på han med Hotlen-navnet... Kan farslinja føres videre bakover?

 

Endret av Arnstein Rønning
Noe ble galt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Arnstein Rønning skrev:

Han skrev tidligere Gaupne på han med Hotlen-navnet... Kan farslinja føres videre bakover?

 

 

Hjarteleg takk til Arnstein for nytt innlegg!

 

Farslinja frå Halvor Andersson går slik:

 

* Anders Halvorson Søvde (1671-1727)

 

* Halvor Halvorson Drægni (1639-1698)

 

* Halvor Johannesson Drægni (1609-1680)

 

Eg ættar forresten sjølv frå ei dotter av den nemnde Anders Halvorson Søvde...

 

Det kunne jo vore interessant å få kontakt med denne etterkomaren i Amerika...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sende han ei melding om at han må føre farslinja si noen hakk lenger bakover! Jeg skal skrive at du kan tenke deg å få kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Dorothy M født i Nebraska, tror jeg at det må være Dorothy Marie Powell født 11. desember 1901 i Nebraska av foreldrene Samuel Harrison Powell og Orvilla Mabel Blair.

I Census 1940 er hun gift på ny med etternavnet Porter.

https://www.ancestry.com/family-tree/person/tree/71024103/person/36356463894/story

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Arnstein og Sven for dei siste innleggi frå i aftes!

 

Eg har i dag sete og studert på denne Dorothy M. som du Sven meiner er fødd i Nebraska 11.12.1901 som dotter av Samuel Harrison Powell og Orvilla Mabel Blair.  Det er ingen tvil om at det er ho som «gøymer seg» attom dette dødsfallet:

 

Dorothy Marie Porter

parents Powell and Blair

born Dec. 11, 1901  Nebraska

died Feb. 17, 1980  San Diego, CA

 

og at det er ho som i 1940 (sidan før 1935?) var gift med Albert Walter Porter i San Diego CA.

 

Men korleis kan du vera sikker på at det er ho som òg hadde vore gift med Ole Yukon Sanwick?

 

Eg har teke høgd for at du har finne den «rette» Dorothy, og har so sett opp følgjande reviderte manuskript til erstatning for manuskriptet i innlegg #8 ovanfor:

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

Rasmus Hermundson Sandvig, f. i Luster 4.12.1853,

Charles Richard Sanwick utvandra med far sin til Amerika i 1866 og gifte seg

 

##### (exact date and place of his marriage?)

 

1890 med Mary Elizabeth Grass, f. i

 

##### (exact date and place of her birth? – Iowa! – parents Samuel C. and Ella born Canada (English) – lived 1880 in Saunders Co., NE – 1900 father Samuel in Lawrence Co., SD! – husband buried Mt. Hope cemetery, Mary’s death record not found! – informant 1934: Ada G. Kelly, San Diego, Cal.)

 

.12.1871.  Ho d. i San Diego, Cal. 23.5.1922.  Charles var gruvearbeidar («mine laborer»), og huslyden budde i Perry township, Lawrence Co., S.D. til dei i 1905 flytte til San Diego, San Diego Co., Cal. der Mary d. 23.5.1922.  Charles Sanwick d. same staden 5.12.1934.  Dei fekk fire born i lag:

 

##### (NB: ei Ella Grass, f. kring 1886, er nemnd som dotter deira i 1896 – usikker!?)

 

a. Lola R.

 

     ##### (middle name?)

 

     Sanwick, f. i Lawrence Co., S.D. 21.10.1890, d. i San Diego, Cal. 12.11.1970.  Ho gifte seg

 

     ##### (date and place of her marriage? – San Diego, CA about 1911?)

 

     med Charles Cannon Lambert, f. i McKinley Co., N.Mex. 18.1.1890.  Han d. i San Diego, Cal. 30.12.1948.  Charles var brannmann («fireman»), og han og Lola budde levetidi ut San Diego, San Diego Co., Cal.  Dei fekk tre døtrer i lag.

b. Herman Edwin Sanwick, f. i Lawrence Co., SD 16.12.1894, d. San Diego, CA 29.11.1975.  Han gifte seg

 

     ##### (date and place of his marriage? – San Diego, CA about 1933?)

 

     med Elizabeth Catherine Wey, f. i Allegheny Co., Penn. 21.1.1909.  Ho d. i San Diego, Cal. 31.1.1997.  Herman Sanwick var i mange år brannmann («fireman»), men vart sidan flyplassvakt («airport attendant»).  Han og Elizabeth budde levetidi ut i San Diego, San Diego Co., Cal. 

 

     ##### (number of children? – 1940: none!)

 

c. Ole Yukon Sanwick, f. i Lawrence Co., SD 3.5.1897, d. i San Diego, CA 21.9.1977.  Ole gifte seg

 

     ##### (date and place of his mariage? – San Diego, CA about 1925/26?)

 

     med Dorothy Marie f. Powell, f. i Garfield Co., Neb. 11.12.1901.  Ho d. i San Diego, Cal. 17.2.1980. 

 

     ##### (sjekka at dette er «rett» Dorothy M.!? – born NE 1902 – par: PA and IA – married 1st time about 1918 to Ole Pike, fireman, born VT (VT VT) 1897 – res. San Diego, CA 1920! – no ch – by 1940 remarried to Albert Walter Porter (1878-1947)?)

 

     Ole Sanwick var òg brannmann («fireman»), medan Dorothy var teaterkasserar («theatre cashier»).  Dei budde i San Diego, San Diego Co., Cal., men vart skilde

 

     ##### (year of divorce? – after 1935/prior to 1940!)

 

     ##### (number of children? – 1920/1930: none)

 

d. Bernice Beatrice Sanwick, f. i San Diego Co., Cal. 14.3.1908, d. i San Diego, Cal. 3.5.1908.

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg takkar endå ein gong for framifrå bistand med denne huslyden so langt og vonar framleis på at ein og annan detalj kan dukka opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke være sikker på at det er rett Dorothy, MEN jeg har en teori om at Ole Pike kan være identisk med Ernest H. Pike som er registrert sammen med Ole Sanwick (Tarwick)  i Census 1920 (på brannstasjonen?).

 

Datoen for 1920-registreringen av Ole Pike og Ernest H. Pike er med 4 dagers mellomrom.

 

Ernest var gift med Dorothy Pike i 1918 https://www.ancestry.com/interactive/6482/005243375_04404?pid=28077954&backurl=http://search.ancestry.com/cgi-bin/sse.dll?indiv%3D1%26db%3DWW1draft%26h%3D28077954%26tid%3D%26pid%3D%26usePUB%3Dtrue%26_phsrc%3DPGP774%26_phstart%3DsuccessSource%26usePUBJs%3Dtrue%26rhSource%3D6224&treeid=&personid=&hintid=&usePUB=true&_phsrc=PGP774&_phstart=successSource&usePUBJs=true

 

Dorothy M Pike i 1920 var Theatre Cashier og farens fødested Pennsylvania, morens fødested Iowa http://search.ancestry.com/cgi-bin/sse.dll?_phsrc=PGP789&_phstart=successSource&usePUBJs=true&gss=angs-g&new=1&rank=1&gsfn=dorothy&gsfn_x=NN&gsln=pike&gsln_x=NP_NN&msypn__ftp=nebraska&msbdy=1902&cpxt=1&cp=12&catbucket=rstp&MSAV=1&MSV=0&uidh=enc&pcat=ROOT_CATEGORY&h=5667187&dbid=6061&indiv=1&ml_rpos=1

 

Dorothy M Sanwick i 1930, alder ved første ekteskap 16 dvs. gift i 1917-1918, og farens fødested Pennsylvania, morens fødested Iowa http://search.ancestry.com/cgi-bin/sse.dll?_phsrc=PGP787&_phstart=successSource&usePUBJs=true&gss=angs-g&new=1&rank=1&gsfn=dorothy&gsfn_x=NN&gsln=sanwick&gsln_x=NP_NN&msypn__ftp=nebraska&msbdy=1902&cpxt=1&cp=12&catbucket=rstp&MSAV=1&MSV=0&uidh=enc&pcat=ROOT_CATEGORY&h=92154116&dbid=6224&indiv=1&ml_rpos=1

 

Dorothy M Porter i 1940 alder ved første ekteskap 16 dvs. gift i 1917-1918, og farens fødested Pennsylvania, morens fødested Iowa http://search.ancestry.com/cgi-bin/sse.dll?_phsrc=PGP785&_phstart=successSource&usePUBJs=true&gss=angs-g&new=1&rank=1&gsfn=dorothy&gsfn_x=NN&gsln=porter&gsln_x=NP_NN&msypn__ftp=nebraska&msbdy=1902&cpxt=1&cp=12&catbucket=rstp&MSAV=1&MSV=0&uidh=enc&pcat=ROOT_CATEGORY&h=69488765&dbid=2442&indiv=1&ml_rpos=1

 

Endret av Sven Hjortland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikaneren har nå rettet opp i farslinja (Drægni). Legger samtidig inn alle R1a-L664 som er registrert i Norgesprosjektet.

 

L664.JPG

 

Jeg får vel bare henge på, at de norske L664-positive finnes i nesten alle undergrupper av denne mutasjonen i R1a, og for å finne en felles forfar for alle norske, må vi helt tilbake til selveste L664, dvs ca 4100 år bak i tid. Flest finner vi antakelig under mutasjonen YP4444 (Møre og Trøndelag), og der finnes første felles forfar i tidlig vikingetid (den første som fikk denne mutasjonen).

Endret av Arnstein Rønning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elmer Sandvig født 20. september 1900 og døpt 4. november 1900 i Radcliffe, Iowa av foreldrene Rasmus Sandvig og hustru Lizzie. Kan dette være samme familie?

 

http://search.ancestry.com/cgi-bin/sse.dll?_phsrc=YVs77&_phstart=successSource&usePUBJs=true&gss=angs-g&new=1&rank=1&msT=1&gsfn=rasmus&gsfn_x=0&gsln=sandvig&gsln_x=0&cp=0&catbucket=rstp&MSAV=0&MSV=0&pcat=ROOT_CATEGORY&h=154753042&dbid=60722&indiv=1&ml_rpos=2

Endret av Sven Hjortland
Feil familie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Sven og Arnstein for nye interessante innlegg!

 

Eg er samd med deg, Sven, i at det er svært sannsynleg at du har finne den «rette» Dorothy, men 100% sikre kan me vel ikkje vera før me har finne diverse vigsler i San Diego, CA.  Dei ser diverre ut til å mangla, men det kjem jo stadig fleire og fleire databasar frå California på nettet, so no er det vel snart på tide at ogso San Diego County får nyte godt av dette...?

 

Elles er denne DNA-forskingi framleis eit ganske so ukjent begrep for meg.  Eg vart overtalt til å kjøpa ein test i fjor vår, og tinga to til meg og ein til kona mi.  Eg fekk tilsend ein plastikpose frå FamilyTreeDNA i Texas med to tilsynelatande like innhald, men har framleis ikkje fått somla meg til å ta prøvene og senda dei attende...  Eg tykte det var so merkeleg at dei båe vart sende i ein pose og adresserte til meg, men dei ville vel spara på portoen...

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bidrag til å kartleggja huslyden til Charles Sanwick i Amerika!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.