Gå til innhold
Arkivverket

NST's Are S. Gustavsen 50 år.


Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Det er ennå en time igjen, så jeg rekker det.

 

I dag blir vår alles kjære utlendige genealog Are Skjervik Gustavsen 50 år. Han er observert i gamlelandet ved høytidligheten. Han slo meg nesten som barneforsker av slekt. Han begynte som 12-åring, men jeg var bare 8 år. Vi kjenner jo alle til at det finnes vel knapt et sted han ikke har puttet sin nese og den ting han har ment noe om. Og selv om han begynner å bli rimelig gammel tror jeg ikke vi må regne med at dette fenomenet gir seg med det første. Jeg har forsket sammen med ham en halv menneskealder og vel så det og kjenner ham som personen med de mange jern i ilden, som en skal bare person og som en person som i det henseende mener at søvn er oppskrytt.

 

Vi gratulerer den bolde ridder og ønsker oss mange flere spennende krumspring i de kommende femti år. Are bedriver noe han selv kaller for stuntforskning. Du kjører dit du skal, raser inn, får opp dokumentene, oversetter og drar hjem. Ferdig.

 

Jeg personlig er glad for at han ennå husker så godt. Det har hjulpet en eldre mann mange ganger. Ora et Labora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Are holder seg godt både til sinns og eksteriørmessig :-)

Jeg traff han på RA på mandag.

Gratulerer så mye Are!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Are fortjener en hyllest på 50-årsdagen. Både som genealog og redaktør. Selv om jeg så ham for et par dager siden: Gratulerer med dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Gratulerer med dagen, Are! Har hatt stor glede av å spille ball med deg rundt en rekke genealogiske problemstillinger. Du sitter inne med mye interessant materiale, som jeg håper at du med tid og stunder får publisert. Ønsker deg alt vel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Are Gustavsen fortjener alle hederlig omtale. Han stiller alltid kritiske spørsmål om kildekritikk. Og hva sier kildene om Are selv? I NST bind XLVI, hefte 1 står det om artikkelforfatterne "Are S. Gustavsen ....... født 1967 i Trondheim ....... ". Det er følgelig en stund siden han fylte 50. 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.