Gå til innhold
Arkivverket

Ingebrigt Olsen Dyrdal, Høyanger


Ragnhild Tvedt
 Del

Recommended Posts

Ingebrigt ble født 12. desember 1876 på Dyrdal gård i Lavik Prestegjeld, Sogn og Fjordane. Han var uekte sønn av Ole Lassesen Svartemyr (1849-1902) og Synneva Larsdatter Bjordal (1833-1896). 14. mai 1899 ble han far til Agnes Henriette Olsen i Bergen. Han arbeidet dengang som husdreng hos Rasmus Minde i Fana. Ifølge Ættebok for Kyrkjebø. 1 kalte han seg Dyrdal hele sitt liv. Det står også der at han døde i Høyanger i 1961, og at han aldri giftet seg. Jeg vet ganske mye om ham, men ikke etter at han flyttet tilbake til Kyrkjebø/Høyanger. Hvis noen kjente ham, har opplysninger om ham eller bilder, hadde jeg blitt kjempeglad! Jeg er interessert i absolutt alt som finnes om ham. 

 

Endret av Ragnhild Tvedt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Der er en Ingebrigt Dyrdal , gravlagt på Voss.

Død 1961.

 

Kanskje noen har mulighet for å finne dødsann til denne Ingebrigt Dyrdal.

 

Kanskje du kan kontakte kirkegårdsverge og høre om graven fremdeles eksistere.

 

mvh

Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett dette dødsfallet, men ikke studert det noe videre, siden Ættebok for Kyrkjebø sier noe annet. Men det kan godt være at det er ham. Kanskje det står noe i kirkeboken også. Skal sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle DA:

Basen Døde i Voss 1890-1962

 

Fant enkemann,kårmann,Ingebrigt DYVDAL født 0401.1877 i Kyrkjebø sogn. Død 01.02,gravlagt 11.02 1961 i Voss.

 

 

Døde i Voss 1890-1962

9 0102 1102 1102 enkem. kårmann Ingebrigt Dyvdal   1877 0401 Kyrkjebø Sogn Voss m 1961

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=VOSS1890&gardpostnr=6925&personpostnr=6925#nedre

 

 

----

 

Samme mann?

Gravminner.

402975 Ingebrigt  Dyrdal        1961    1961    14       Voss Voss

 

402976 Hansine  Dyrdal        1959    1959  14     Voss

Voss

 

http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=402976

https://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=402975

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Fra Geni.

Den Ingebrigt som er gravlagt på Voss.

Ingebrigt Markussen Dyrdal 

Kjønn:Mann

Født:1. april 1877 
Dyrdall, Vik, Sogn og Fjordane, Norway

Død:1961 (83)

Begravet:Vossevangen, Voss, Hordaland, Norway

Nærmeste familie:

Sønn av Markus Andersen Dyrdal og Brita Hansdatter Dyrdal 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke den samme Ingebrigt Dyrdal, selv om dødsåret er likt. Det er ikke samme fødselsdato og ikke samme foreldre. Det er flere Ingebrigt Dyrdal rundt i Norge. Jeg har også funnet ut at han var anleggsarbeider i Høyanger ca. 1920.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!
 

Ser ut til at han kan være avdød i Høyanger. Dersom du oppsøker et bibliotek, vil du kunne se hele notisen. Men jeg vil anta at det er han som er nevnt her.

 

Mvh Bente

Dyrdal.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om eg ikkje hugsar feil er det registrert 0 graver frå gravplassen i Høyanger hos gravminner. Det same gjeld vel Kyrkjebø.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gamle" Digitalarkivet: Bergesen og Stensen: Døde i Høyanger 1929-1966

419 0503 1103 1961 ugift anleggsarbeidar h.v. Ingebrikt Olsen Dyrdal m   1876 1212 Kyrkjebø Kyrkjebø fglass.gif
Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.