Gå til innhold
Arkivverket

Anna Guttormsdotter Nigard - fødd i Jostedalen kring 1728 - fødde i «dulgsmål» i 1758 - levde 1771 - på Tukthuset i Bergen?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Kanskje har eg ikkje søkt på rette staden, men denne personen bør etter mine begrep vera å finna på Tukthuset i Bergen på 1770-talet:

 

Anna Guttormsdotter (Nigard), fødd i Jostedalen kring 1728, vart i 1758 tiltalt på Tinget i Luster for å ha født i «dulgsmål».  Ho vart dømd til «at miste Halsen», og hovudet hennar skulle setjast opp på ein stake!!

 

Men Anna vart benåda av Kongen, og me veit ho levde i 1771, men me veit ikkje kvar!

 

Er det ikkje truleg at ho hamna på Tukthuset i Bergen?  Men Tukthusprotokollen har ikkje noko register etter det eg kan sjå...  Og eg finn ho ikkje mellom dei avlidne i Bergen...

 

Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi med å finna lagnaden hennar?

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tukthusprotokoll frå 1771, men der er dei som kom inn ført opp. Eg kunne ikkje sjå at vi hadde protokollar som viset dei som var komt inn før(sjølv om dei framleis var der i 1771).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den kongelige resolusjonen, som ganske riktig omgjør straffen til livtids straffearbeid på Tukthuset i Bergen.

 

RA, Danske Kanselli 1572-1799, F/Fc/Fca/Fcab/L0036: Norske tegnelser, 1757-1761, s. 553a
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/da20120925652528

 

 

Anna kalles i resolusjonen Anna Guttormsdatter Ytterej. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Anita og Ola for interessante innlegg!

 

Livstidsdomen er klar, so eg er svært forundra over at Anna ikkje finst nemnd i oversynet over fangar på Tukthuset i Bergen!  Eg ser at det er nemnd fangar som vart innsette so tidleg som i 1749...

 

Kan det tenkjast at Anna er vorti flytt til ein annan anstalt?  Christania??  Eller kan ho ha slept ut før 1771 på grunn av «god oppførsel»??  Me ser i alle fall ikkje noko meir til ho i Jostedalen!

 

Eg veit ikkje kvar eg elles skal leita etter denne jenta, men vonar at einkvan kan ha tips å komma med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Anna Guttormsdatter skulle bli løslatt før tiden fra Tukthuset, så måtte det skje på samme måte som hun var satt inn, med en kongelig resolusjon. Og i  neste protokoll av serien Norske tegnelser, finner vi også en resolusjon datert 31.8. 1765.

 

RA, Danske Kanselli 1572-1799, F/Fc/Fca/Fcab/L0037: Norske tegnelser, 1762-1766, s. 534b
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/da20120925661086

 

 

Anna Guttormsdatter løslates fra Bergen tukthus på grunn av svakelighet og slett helbred, under forutsetning at hun reiser til sine pårørende i Indre Sogn og tar tjeneste der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Ola Teige skrev:

Hvis Anna Guttormsdatter skulle bli løslatt før tiden fra Tukthuset, så måtte det skje på samme måte som hun var satt inn, med en kongelig resolusjon. Og i  neste protokoll av serien Norske tegnelser, finner vi også en resolusjon datert 31.8. 1765.

 

RA, Danske Kanselli 1572-1799, F/Fc/Fca/Fcab/L0037: Norske tegnelser, 1762-1766, s. 534b
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/da20120925661086

 

Og når Ola - tilsynelatende - kunne finne svaret så raskt(?), så har han vel benyttet seg av registeret til Norske tegnelser-protokollen, der Anna Guttormsdatter er "oppslagsord".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig Kristian.

 

Det er gode navne- og temaregistre bakerst i både Danske kansellis Norske register-protokoller (åpne kongebrev) og i Norske tegnelser (kongebrev til en eller noen få adressater).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ola og Kristian for nye spennande og svært utfordrande innlegg!

 

So vart altso Anna slept laus alt i 1765 på grunn av dårleg helse, men eg kan ikkje sjå at ho døydde korkje i Jostedalen eller i Hafslo der dei næraste slektningane hennar budde....  Kanskje flytte ho til bror sin på Nordmøre?

 

Men det er eit anna problem...

 

Eg takkar på ny for framifrå bistand i denne saki!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.