Gå til innhold
Arkivverket

Arent (Henrikson?) Storch - fødd 1720 - prokurator og gjestgjevar i Marifjøra i Hafslo 1764-1775 - kvar vart det av han? - kva med stedotteri Anna Margrethe Thomasdotter Rein, fødd 1752?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Rune

Hvor passer denne Rasmus inn om han i det hele tatt gjør det ?

 

Forrige udgave Næste udgave

De til Forsendelse med Posten allene privilegerede Kiøbenhavnske Tidender  - 10. marts 1786

 

image.png.bb996bb08166895b4181458b9bc7d8af.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye som står om Mariane Jensdtr. Munchler i Bremanger bygdebok. Men hun skal altså være født 1739 i Bergen av foreldre som nevnt tidligere. Faren fikk borgerskap i Bergen 1735.

Ekteskapet med Olav Rasmussen Bruland har jeg ikke funnet, det må trolig ha funnet sted rundt 1772.Jeg finner det ikke i Bergen, heller ikke i Kinn/Bremanger elle i Stryn/Innvik.

Begge barna er imidlertid døpt i Kinn/Bremanger på Holmen.

Bygdeboka sier videre at Olav Rasmussen Bruland hadde bruk nr.1 på Holmen m/Grolsberget fra 1778-1786. Så kanskje han har arbeidet hos Jørgen Andersson Balchen som hadde bruket 1770-1778.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ivar Moe skrev:

Rune

Hvor passer denne Rasmus inn om han i det hele tatt gjør det ?

 

Forrige udgave Næste udgave

De til Forsendelse med Posten allene privilegerede Kiøbenhavnske Tidender  - 10. marts 1786

 

image.png.bb996bb08166895b4181458b9bc7d8af.png

Rasmu Olsen Bruland skal være far til Olav Rasmussen Bruland. Han var først gift med Sigrid Larsdtr.  som døde omlag 1745 og andre gang med Ingeborg Christensdtr. Wittrop. Hvem av dem som er mor til Olav vet jeg ikke, all den tid kirkebøkene i Stryn/Indvik ikke starter før 1750.

 

Jeg la inn skifte etter Rasmus Olsen Bruland i innlegg 20. Jeg klarer ikke å lese skiftet, men han hadde sikkert flere barn enn Olav, kanskje denne Lars var en av dem.

Endret av Rune Thorstensen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal altså Rasmus Olsen Bruland først ha vært sersjant: Legger inn skiftetyding gjort av Odd Brede i ett tidligere emne her på forumet.

 

Følgende opplysninger fra skifter underbygger de opplysninger du Lill har om Ole Rasmussen og Mariane Monclair:Skiftet etter Mariane Monclair - i databasen til fylkesarkivet i Sogn og Fjordane :Førenamn: MarianeEtternamn:Gard: Bruland f. MunglerSkipreide: BremangerProtikoll nr.: 9, page 233År: 1775-1787Fogderi: SunnfjordSvar fra Yngve Nedrebø (arkivforum 33248)Skiftet etter Mariane Bruland er datert 4. september 1780 og nevner enkemannen Ole R., og barna Johan Nicolai Bruland, 5 år, og Anne Kirstine Olsdatter, 6 1/2 år.og videre skifteopplysninger i arkivforum (tema 41494)Rasmus Olsen Bruland, Stryn, side 17 b, protokoll 19a, 1790-92. Skiftet ble holdt 14. mai 1789 etter sersjant Rasmus Olsen og hans kone Ingeborg. På mannens side var hans barn fra tidligere ekteskap arvinger: 1) Sønnen Lars Rasmussen vart bortreist, uten kjent adresse. 2) Sønnen Ole Rasmussen Holmen i Sunnfjord, død, og hadde etterlatt seg Johan Nicolay Olsen, 14, Ole Olsen, 4, Anne Christine Olsdatter, 16 og Mariane Olsdatter, 5, 3) Datteren Agnethe Rasmusdatter, g.m. Gabriel Rasmussen Møklebust i Breim. På konens side var arvingene 2 helbrødre, 3 helsøstre og en halvsøster.og skifte etter Ole - sønn til Ole Rasmussen i hans andre ekteskap med Anne Margrete Reen. Denne Ole ble født i 1785 - faren kunne da tidligst vært død i 1784:Ole Holmen Bruland?, Stryn, side 369, protokoll 20b, 1799-1803. Skiftet er datert 4. desember 1798 og er etter 'Ole Olsen Holmen fra Søndfjord'. Der nevnes moren Anne Margrethe gift Tybring Qvale, og halvbror Johan Nicolay Olsen Bruland, 22 år, helsøster Mariane Olsdatter, 14 år, og halvsøster Anne Christine Olsdatter, g.m. Jacob Svarvestad.

 

Odd Brede

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ivar og Rune for nye spennande inlegg om denne huslyden!

 

Det gler meg at nye «puslespelbrikker» stadig kjem på «rette staden», og det er i grunnen ikkje so all verdi mykje som manglar på denne biografien no.  Dei viktigaste «utfordringane» ser ut til å vera desse:

 

** Opphavet til Gjertrud Mikkelsdotter Asch?

 

** Opphavi til Rasmus Olson Bruland og første kona Siri Larsdotter (Mardal)?

 

** Yrket til Mads Tybring Quale på Smørhamn i Bremanger?

 

** Opplysningar om den eldste sonen til Ole Rasmusson og Mariane, Rasmus Olson Bruland?

 

** Opphavet til Johannes Stenson/Stenerson på Kongsvoll på Ørlandet?

 

** Lagnaden til Arent Storch?

 

Eg har på ny oppdatert manuskriptet som erstattar manuskriptet i innlegg #21 på føregåande side:

 

~~~~~~~~~~~~~~~ NB: Etter nye opplysningar er dette manuskriptet no erstatta av eit nytt i innlegg #33 under!

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder barn etter Johan Nikolai Bruland så har jeg registrert ytterligere 5 barn i siste ekteskap med Ida Sophie Jæger.

Marie Detlaud født 11.07.1832

Ditleif Nikolai født 16.11.1833

Anne Thorne født 24.04.1836

Christian Marcus født 15.08.1839  og

Anna Elina født 27.01.1845.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er åpenbart feil i avsnittet om Mads Quale.

 

Mads Paulson Tybring Qvale var født omlag 1735, trolig i Molde og død 1763 på Holmen. Han giftet seg i Kinn 01.01.1758 med Marie Kristine Henrichsdtr. Bruus 1732- ca 1770. Det var sønnen Mads Madsen Tybring Quale født 1763 som ble gift 13.04.1789 med Anne Margrethe Thomasdtr. Rein. De døde  henholdsvis 1840 og 1841.

 

Mads og  Marie Kristine fikk bare sønnen Mads, men Marie Kristine fikk datteren Else utenom ekteskap i 1766 med en Anders Olsson fra Sletten i Nordbotn.

 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=dp14371729&gardpostnr=2104&personpostnr=4243&merk=4243#ovre

 

Her er lenke til et tema som omhandler Paul Qvale og slekta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Rune for nye interessante innlegg.

 

Då eg sat og leitte i Bremanger-basane, såg eg at Mads Tybring Quale og Maria Henriksdotter Bruus òg hadde ein son Paul.  Elles bør vel kva eg har skrive om denne Quale-ætti vera so nokolunde korrektr...  Det einaste eg manglar er yrket til Mads på Smørhamn?  Ein eller annan stad har eg vitterleg lese at Smørhamn skal ha vore ein handelsplass, men var Mads Tybring Paulson Quale mannen som styrte denne?  Eg les på nettet at Smørhamn i dag er stoggestad på rutebåten mellom Nordfjord og Bergen...

 

Når det gjeld opphavet til Bruland-ætti, har eg drøfta dette i emnet til Aase Sæther, innlegg #76 på side 4:

https://forum.arkivverket.no/topic/220670-andre-utgåve-av-slekt-i-gloppen-breim-nordfjord-sogn-og-fjordane/

 

Eg har i mellomtidi òg sett litt meir på problematikken kring Gjertrud Mikkelsdotter Asch.  Den Mikkel Rasmusson Asch som fekk dotteri Ingeborg i Bergen i 1733, hadde Martha Henriksdotter som kone, og Mikkel og Martha (Margretha) synest ha gift seg i Bergen i 1730:

https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000000988032

Mikkel er kalla «bonde», og det står ikkje noko om at han var enkjemann, so han KAN ha vore gift ein gong før...?  Skal me dømma etter oppkalling her, veit me at mor til Witman Rein heitte Anna Margrethe (Pedersdotter Lemmichen), so denne dotteri var oppkalla etter ho, men den yngste dotteri til Witman og Gjertrud f. Asch heitte Synneva.  Kan det tenkjast at Mikkel Rasmusson Asch først har vore gift med ei Synneva med dotteri Gjertrud som «resultat»?

 

Etter dette har eg «pussa på» manuskriptet mitt, som her følgjer i oppdatert versjon som erstatning for manuskriptet i innlegg #30 over:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Thomas Witmanson Rein, frå Bergen, men son av handelsmann Reinhold Witman, kjend som Witman Thomasson Rein i Bergen, opphavleg frå Valaker i Hafslo, vart døypt i Bergen 30.7.1719 og d. i Marifjøra kring 1755.  Han flytte i ung alder til Hafslo og gifte seg her 3.3.1750 med ei Gjertrud Mikkelsdotter Asch frå

 

     ##### (opphavet hennar? – foreldri og fødestad?)

 

     Ho var f. kring 1721 og vart gravlagd frå Marifjøra 14.6.1772.  Thomas fekk 23.5.1749 skøyte på gjestgjevariet ved Marifjøra med alle husi med grunn hjå Peder Thomasson, og 30.5.1750 fekk han likeins kongeleg løyve til å driva øltapperi i Marifjøra.  Etter Thomas var avliden, fekk Gjertrud 20.7.1764 kongeleg løyve til å driva øltapperiet for Marifjøra og Jostedalen skipreider og Gaupne anneks vidare.  Gjertrud fekk 25.10.1764 likeins løyve til å driva kremmarhandel for same område.  Thomas og Gjertrud fekk tre born i lag:

 1. Reinhold Witman Thomasson Rein (1750-1760).

 2. Anna Margrethe, kjend som Margrethe Thomasdotter Rein, døypt 13.2.1752, vart konfirmert i Hafslo i 1767.

Margrethe Rein gifte seg første gongen kring 1782, truleg i Bremanger, med enkjemannen Ole Rasmusson, opphavleg frå Bruland i Utvik, kjend som Ole Bruland.  Han var son av gardbrukar og sersjant Rasmus Olson på Bruland og første kona

 

##### (namnet hennar med opphav?)

 

og f. i Utvik kring 1738.  Han gifte seg første gongen

 

##### (dato og stad for første vigsli hans? – kring 1770? – ikkje finne Bremanger!)

 

med Mariane Jansdotter Monclair frå Bergen.  Ho var dotter av kjøpmann og urmakar Jan Nicolai Monclair i Bergen, opphavleg frå St. Martin

 

##### (kan dette stadfestast? – St. Martin i Alsace?? – kva seier borgarboki for Bergen om fødestaden?)

 

og kona Ane Jansdotter Hardt frå Bergen og vart døypt i Bergen 27.9.1739.  Ho vart gravlagd som gjestgjevarkone frå Grotleberget i Bremanger 8.9.1779.  Ole Bruland skal i unge år ha vore gardist i København, men flytte kring 1772 til Bremanger der han 4.8.1779 fekk bevilling til å driva landhandel på Holmen, òg kalla Grotleberget under garden Hauge.  Men der d. han alt hausten 1784, og Margrethe gifte seg 13.4.1789 att i Bremanger med Mads Tybring Madsson Quale frå Smørhamn i Bremanger.  Han var son av

 

##### (yrket til Mads?)

Mads Tybring Paulson Quale på Smørhamn, opphavleg frå Molde, og kona Maria Christine Henriksdotter Bruus frå Bergen og vart døypt i Bremanger 8.8.1763.  Mads fekk 8.10.1789 bevilling på Grotleberget under Hauge, som Bruland hadde drive og var dessutan losoldermann same staden.  Mads d. som gjestgjevar på Hauge 15.6.1840, medan Margrethe d. same staden 7.6.1841.  Ho fekk i alt to born, som båe var frå første ekteskapet med Ole Bruland, men Ole Bruland hadde òg tre born frå første ekteskapet sitt:

a. Rasmus Olson Bruland,

 

     ##### (tydeleg fødd kring 1771, men d. før 1780!)

 

b. Anna Nicoline Kirstine Olsdotter Bruland, døypt i Bremanger 20.5.1773, d. som kårenkje på Svarstad i Bremanger 25.12.1846.  Anna gifte seg i Bremanger 16.9.1798 med Jacob Fæster Helgeson frå Svarstad i Bremanger, døypt i Bremanger 17.12.1775.  Han d. som gardbrukar på Svarstad 26.1.1840.  Jacob og Anna tok over som gardbrukarar på Svarstad i Bremanger og fekk ei dotter i lag.

c. Johan Nicolai Monclair, kjend som Jan Olson Bruland, døypt i Bremanger 28.4.1776, d. som reipslagarmeistar i Sandviken, Bergen 5.3.1867.  Han gifte seg første gongen i Bremanger 9.8.1800 med Rachel Elisabeth Jansdotter frå Bergen, døypt i Bergen 1.11.1774.  Ho d. som reipslagarmeistarkone i Bergen 24.4.1816, og Jan gifte seg 4.11.1816 att i Krosskyrkja i Bergen med Engel Marie Jansdotter Beyer frå Bergen, f. i Bergen 3.1.1793.  Ho d. som reipslagarmeistarkone i Bergen 27.11.1822, og Jan gifter seg tredje gingen i Domkyrkja i Bergen 10.11.1825 med Ida Sophie Christiansdotter Jæger frå Bergen, f. i Bergen 5.1.1809.  Ho d. som «Madame» i Bergen 21.10.1852.  Jan Bruland vart reipslagarmeistar og budde i Sandviken i Bergen.  Han fekk i alt femten born, fire frå første ekteskapet, tre frå det andre og åtte frå det siste.

 

     ##### (sjekka at alle er medkomne:

            * Ole Sandberg, døypt i Bremanger ?.8.1800

            * Rasmus, f. KK, Bergen 21.3.,1802

            * Martin Laurits, f. KK, Bergen 3.8.1803

            * Johan, f. KK, Bergen 19.11.1804

            * Oluf Johan, f. KK, Bergen 19.7.1817

            * Reinhard, f. KK, Bergen 23.6.1818

            * Maria Beyer, f. KK, Bergen 10.12.1820

            * Engel Maria Beyer, f. KK, Bergen 12.7.1826

            * Ane Rasmine, døypt Bergen 1.2.1828

            * Mariane, f. KK, Bergen 7.10.1829

            * Marie Detlaud, f. Bergen 11.7.1832

            * Ditleif Nikolai, f. Bergen 16.11.1833

            * Anne Thorne, f. Bergen 24.4.1836

            * Christian Marcus, f. Bergen 15.8.1839

            * Anna Elina, f. Bergen 27.1.1845)

 

d. Mariane Bruland, f. i Bremanger kring 1783, d. på Kongsvoll på Ørlandet 1.4.1837.  Mariane gifte seg i Bremanger 31.12.1804 med Johannes Stenson frå

 

     ##### (kvar var han oppvaksen?)

 

     ##### (dato og stad for fødsli/dåpen hans? – 1772?)

 

     Han d. som handelsmann på Kongsvoll 1.2.1853.  Johannes var fiskar, og han og Mariane var dessutan gjestgjevarar på Kongsvoll på Ørlandet.  Dei fekk sju born i lag.

e. Ole Olson Bruland f. i Bremanger våren 1785, vart gravlagd frå Holmen i Bremanger 5.3.1797.

 3. Synneva Thomasdotter Rein (1753-1755).

 

Arent Storch Henriksen, kjend som Arent Storch, opphavleg frå Strand i Nesna, var son av gardbrukar og skipper Henrik Abrahamson på Strand og kona Malena Arentsdotter Storch og vart døypt i Nesna 10.3.1720.

Arent Storch skal ha vore “prokurator” eller advokat i yngre år,

 

##### (bustad før 1764?)

 

Først i 1760-åri dukka Arent Storch opp i Marifjøra, og han gifte seg i Hafslo 18.12.1764 med Gjertrud Mikkelsdotter, enkja etter den føregåande brukaren.  Arent tok over styringi av landhandleriet på same tidi, og etter at han i 1768 til 1769 hadde vore konstituert fut i Sogn, fekk han 20.10.1769 dessutan skøyte på Leirhola hjå Ole Arneson på Hunshammar.  Ikkje lenge etter vart det halde ny grenseforretning i Marifjøra, og det vart vedteke å flytta landhandelen noko lengre ut innanfor merket til Leirhola.  Truleg var det Arent Storch som sette opp det nye handelshuset som i dag er kjent som Tørvis hotell.  Men Arent vart enkjemann i 1772, og i 1775 selde han landhandelen med gjestgjevariet til eigaren av Leirhola.

Arent Storch flytte

 

##### (flytte frå Hafslo i 1775, men kvar vart det av han?? – seinare lagnad?)

 

Arent og Gjertrud fekk ingen born i lag.

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang navneoppkaling. Det kan jo kanskje være interessant å se på fadderne ved Ingeborg Michelsdtr. Asch sin dåp i 1733. En av fadderne heter Gjertrud Henrichsdtr., kanskje søster til Michels hustru?

Dette er imidlertid det eneste barnet jeg kan se at Michel Rasmussen Asch døper i Domkirken som jo var kirken man benyttet før 1742 da Askøy fikk egen kirke. Nå kan det tenkes at barna var døpt i Manger, men der begynner ikke kirkebøkene før 1759.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=dp12011719dk&gardpostnr=2511&personpostnr=21040&merk=21040#ovre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune Thorstensen skrev:

Ang navneoppkaling. Det kan jo kanskje være interessant å se på fadderne ved Ingeborg Michelsdtr. Asch sin dåp i 1733. En av fadderne heter Gjertrud Henrichsdtr., kanskje søster til Michels hustru?

Dette er imidlertid det eneste barnet jeg kan se at Michel Rasmussen Asch døper i Domkirken som jo var kirken man benyttet før 1742 da Askøy fikk egen kirke. Nå kan det tenkes at barna var døpt i Manger, men der begynner ikke kirkebøkene før 1759.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=dp12011719dk&gardpostnr=2511&personpostnr=21040&merk=21040#ovre

 

Uten å ha svært lang tid i denne bransjen/hobbyen eller hva man måtte kalle det så blir jeg stadig vekk blitt imponert over hvilken forskjell små detaljer kan gjøre. Slik som Rune viser til her med en av fadderene.

Nå står ikke Michel oppført med Asch ved bryllupet, så kanskje han kom "utenifra" og som begge dere er inne på,  kanskje har vært gift før ? 

Tror vi  er på rett spor.

 

Mvh

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter også og funderer over Michel Rasmussen (Asch) og hans hustru.

Normalt sett burde der ha vært ble barn av dem i Domkirken enn Ingeborg i 1733. Hun var neppe første bar. Jeg finner heller ingen av dem død i Domkirken frem til 1742, i alle fall ikke med tilknytning til Ask. Selv har jeg avskrift av kirkebøkene for Askøy fra 1742 og fremover, men heller ikke der finner jeg noe som kan knyttes til dette paret.

Heller ikke blant døpte eller døde i Bergen verken ved navn , under merknader eller som pårørende.

Manger er som før nevnt et alternativ for den nordligste delen av Askøy.

Jeg finner heller ikke noe skifte i Nordhordland som kan knyttes til dem. Kan det tenkes at de har flyttet på seg? Hvorfor skulle ellers Gjertrud dukke opp i Hafslo hvor hun giftet seg i 1750?

 

Ett annet spørsmål som dukker opp er om det kan være Ask i Askvoll vi skal til?

 

Der finner jeg nemlig en Mikkel Knutsson Ålen, død 1756, 85 år gammel som ble gift med enken på gården Ask  Synnøve Hansdtr. Størdal. De fikk barna Anne i 1708, Sidsel 1711, Hans 1714 og Gjertrud født 1716. Det står ikke noe om hva som skjedde med henne.

 

Endret av Rune Thorstensen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ivar og Rune for spennande og utfordrande innlegg!

 

Korleis Gjertrud Mikkelsdotter Asch kan ha hamna i Marifjøra, er eit godt spørsmål, men desse handelsmannshuslydane var svært «mobile», og Thomas Rein var jo sjølv oppvaksen i Bergen.

 

Me har heile tidi gått ut ifrå at ogso Gjertrud kom frå Bergens-kanten, men Rune sitt forslag frå innlegg #37 er so absolutt ei svært interessant tanke.  Eg ser denne Gjertrud er døypt i Askvoll 31.3.1716, og når me veit at mori heitte Synneva, so trur eg me nærmar oss «mål» med stormsteg!!

 

Finst det kan henda skifte frå Askvoll som kan underbyggja dette?  Eg ser i farten ikkje noko skifte etter Mikkel, men eg har ikkje bygdeboki for Askvoll, so eg har vanskar med å skaffa fullt overblikk over denne huslyden!

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke så helt enkelt å skaffe seg full oversikt over denne familien Lars, for her er så mange ekteskap og ukjente hustruer etc, men jeg skal forsøke etter beste evne.

 

Gjertrud var altså født i 1716, vilket i seg selv plasserer henne i en alder som passer til å få barn i første ekteskap /1750-1754) men for gammel til å få barn i andre ekteskap, vilket hun vel heller ikke gjorde.

Foreldrene var Mikkel Knutsson fra Ålen Ytre født ca 1670 og død 1756. Han var gift med Synnøve Hansdtr. fra Størdal nr. 22 Det var hennes andre ekteskap, men hun hadde ikke barn i første ekteskapet med Østen Anfinson  ca 1635-1703. Synnøve var hans tredje hustru.

 

Mikkel var sønn av Lensmann Knut Simonsson Ålen Ytre f. ca 1634 og gift omlag 1659 med Gjertrud Madsdtr. Hafstad (Førde) hun døde 1687 og i følge bygdeboka ble det da holdt skifte.

Gjertrud var datter av Mads Haagenson og Synnøve Nilsdtr. sistnevnte døde 1680.

 

Tilbake til Mikkel Knudsson og Synnøve Hansdtr. så er der ikke oppgitt noe fødselsår på henne. Hun skal være datter av en Hans Hansson? med ukjent hustru og født på Størdal.

 

I tillegg til Gjertrud hadde de barna:

Anne født 1708, hun flyttet til Stang nr.39 hvor hun giftet seg med Jon Vincentson  f. 1694 omlag 1730. De fikk 9 barn sammen og hun døde 1784.

 

Sidsel født 1711 død 1713 av barnekopper.

 

Hans født 1714- død 1767, gift 1737 med Kari Larsdtr. Øvre Askevold 1713-1773. De fikk 10 barn sammen. Bodde på Ask

 

Det eneste som eller kanskje kan være interessant er en opplysning i forbindelse med mor til Mikkel, Gjertrud Madsdtr's død i 1687. Det vises til et skifte i 1698 på Horsevik i Vefring.

 

Hvorvidt noe av dette kan bringe deg nærmere et svar på om dette er rett Gjertrud Mikkelsdtr. vet jeg ikke.

 

Endret av Rune Thorstensen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet i 1698 det vises til er etter Eli Knutsdtr. Horsevik, søsteren til Michel Knutson. Om det står noe der som han være til hjelp vet jeg ikke men du finner starten på skiftet nederst på side 266a

 

SAB, Sunnfjord Sorenskrivararkiv - IV Skifte, Ab, 1697-1708, s. 265b-266a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081126630274
 

Skiftet etter Gjertrud Madsdtr. startet 07.03.1687 se side 283a. Det gjelder det samme her. Jeg klarer ikke å få noe fornuftig ut av det, forhåpenligvis kan andre lese det.

 

SAB, Sunnfjord Sorenskrivararkiv - IV Skifte, A.a, 1677-1687, s. 282b-283a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081126620579
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Rune for nye spennande innlegg!

 

Eg har i dag gått og grunna på denne saki, og eg er komen til at Gjertrud Mikkelsdotter frå Ask i Askvoll MÅ vera ho som vart kone i Marifjøra.  Alt synest å passa perfekt!

 

Etter dei siste opplysningane som er komne om denne huslyden, sit me soleis no att med følgjande «hovudutfordringar»:

 

** Kven var første kona til Rasmus Olson på Bruland i Utvik?

 

** Yrket til Mads Tybring Quale på Smørhamn i Bremanger?

 

** Opplysningar om den eldste sonen til Ole Rasmusson og Mariane, Rasmus Olson Bruland?

 

** Opphavet til Johannes Stenson/Stenerson på Kongsvoll på Ørlandet?

 

** Lagnaden til Arent Storch?

 

Og eit oppdatert manuskript ser no slik ut:

 

~~~~~~~~~~~~~

 

Thomas Witmanson Rein, frå Bergen, men son av handelsmann Reinhold Witman, kjend som Witman Thomasson Rein i Bergen, opphavleg frå Valaker i Hafslo, vart døypt i Bergen 30.7.1719 og d. i Marifjøra kring 1755.  Han flytte i ung alder til Hafslo og gifte seg her 3.3.1750 med Gjertrud Mikkelsdotter Asch frå Ask i Askvoll.  Ho var dotter av gardbrukar Mikkel Knutson på Ask, opphavleg frå Ålen ytre, og kona Synneva Hansdotter frå Størdal og vart døypt i Askvoll 31.3.1716.  Ho vart gravlagd frå Marifjøra 14.6.1772.  Thomas fekk 23.5.1749 skøyte på gjestgjevariet ved Marifjøra med alle husi med grunn hjå Peder Thomasson, og 30.5.1750 fekk han likeins kongeleg løyve til å driva øltapperi i Marifjøra.  Etter Thomas var avliden, fekk Gjertrud 20.7.1764 kongeleg løyve til å driva øltapperiet for Marifjøra og Jostedalen skipreider og Gaupne anneks vidare.  Gjertrud fekk 25.10.1764 likeins løyve til å driva kremmarhandel for same område.  Thomas og Gjertrud fekk tre born i lag:

 1. Reinhold Witman Thomasson Rein (1750-1760).

 2. Anna Margrethe, kjend som Margrethe Thomasdotter Rein, døypt 13.2.1752, vart konfirmert i Hafslo i 1767.

Margrethe Rein gifte seg første gongen kring 1782, truleg i Bremanger, med enkjemannen Ole Rasmusson, opphavleg frå Bruland i Utvik, kjend som Ole Bruland.  Han var son av gardbrukar og sersjant Rasmus Olson på Bruland og første kona

 

##### (namnet hennar med opphav?)

 

og f. i Utvik kring 1738.  Han gifte seg første gongen

 

##### (dato og stad for første vigsli hans? – kring 1770? – ikkje finne Bremanger!)

 

med Mariane Jansdotter Monclair frå Bergen.  Ho var dotter av kjøpmann og urmakar Jan Nicolai Monclair i Bergen, opphavleg frå St. Martin

 

##### (kan dette stadfestast? – St. Martin i Alsace?? – kva seier borgarboki for Bergen om fødestaden?)

 

og kona Ane Jansdotter Hardt frå Bergen og vart døypt i Bergen 27.9.1739.  Ho vart gravlagd som gjestgjevarkone frå Grotleberget i Bremanger 8.9.1779.  Ole Bruland skal i unge år ha vore gardist i København, men flytte kring 1772 til Bremanger der han 4.8.1779 fekk bevilling til å driva landhandel på Holmen, òg kalla Grotleberget under garden Hauge.  Men der d. han alt hausten 1784, og Margrethe gifte seg 13.4.1789 att i Bremanger med Mads Tybring Madsson Quale frå Smørhamn i Bremanger.  Han var son av

 

##### (yrket til Mads?)

Mads Tybring Paulson Quale på Smørhamn, opphavleg frå Molde, og kona Maria Christine Henriksdotter Bruus frå Bergen og vart døypt i Bremanger 8.8.1763.  Mads fekk 8.10.1789 bevilling på Grotleberget under Hauge, som Bruland hadde drive og var dessutan losoldermann same staden.  Mads d. som gjestgjevar på Hauge 15.6.1840, medan Margrethe d. same staden 7.6.1841.  Ho fekk i alt to born, som båe var frå første ekteskapet med Ole Bruland, men Ole Bruland hadde òg tre born frå første ekteskapet sitt:

a. Rasmus Olson Bruland,

 

     ##### (tydeleg fødd kring 1771, men d. før 1780!)

 

b. Anna Nicoline Kirstine Olsdotter Bruland, døypt i Bremanger 20.5.1773, d. som kårenkje på Svarstad i Bremanger 25.12.1846.  Anna gifte seg i Bremanger 16.9.1798 med Jacob Fæster Helgeson frå Svarstad i Bremanger, døypt i Bremanger 17.12.1775.  Han d. som gardbrukar på Svarstad 26.1.1840.  Jacob og Anna tok over som gardbrukarar på Svarstad i Bremanger og fekk ei dotter i lag.

c. Johan Nicolai Monclair, kjend som Jan Olson Bruland, døypt i Bremanger 28.4.1776, d. som reipslagarmeistar i Sandviken, Bergen 5.3.1867.  Han gifte seg første gongen i Bremanger 9.8.1800 med Rachel Elisabeth Jansdotter frå Bergen, døypt i Bergen 1.11.1774.  Ho d. som reipslagarmeistarkone i Bergen 24.4.1816, og Jan gifte seg 4.11.1816 att i Krosskyrkja i Bergen med Engel Marie Jansdotter Beyer frå Bergen, f. i Bergen 3.1.1793.  Ho d. som reipslagarmeistarkone i Bergen 27.11.1822, og Jan gifter seg tredje gingen i Domkyrkja i Bergen 10.11.1825 med Ida Sophie Christiansdotter Jæger frå Bergen, f. i Bergen 5.1.1809.  Ho d. som «Madame» i Bergen 21.10.1852.  Jan Bruland vart reipslagarmeistar og budde i Sandviken i Bergen.  Han fekk i alt femten born, fire frå første ekteskapet, tre frå det andre og åtte frå det siste.

d. Mariane Bruland, f. i Bremanger kring 1783, d. på Kongsvoll på Ørlandet 1.4.1837.  Mariane gifte seg i Bremanger 31.12.1804 med Johannes Stenson frå

 

     ##### (kvar var han oppvaksen?)

 

     ##### (dato og stad for fødsli/dåpen hans? – 1772?)

 

     Han d. som handelsmann på Kongsvoll 1.2.1853.  Johannes var fiskar, og han og Mariane var dessutan gjestgjevarar på Kongsvoll på Ørlandet.  Dei fekk sju born i lag.

e. Ole Olson Bruland f. i Bremanger våren 1785, vart gravlagd frå Holmen i Bremanger 5.3.1797.

 3. Synneva Thomasdotter Rein (1753-1755).

 

Arent Storch Henriksen, kjend som Arent Storch, opphavleg frå Strand i Nesna, var son av gardbrukar og skipper Henrik Abrahamson på Strand og kona Malena Arentsdotter Storch og vart døypt i Nesna 10.3.1720.

Arent Storch skal ha vore “prokurator” eller advokat i yngre år,

 

##### (bustad før 1764?)

 

Først i 1760-åri dukka Arent Storch opp i Marifjøra, og han gifte seg i Hafslo 18.12.1764 med Gjertrud Mikkelsdotter, enkja etter den føregåande brukaren.  Arent tok over styringi av landhandleriet på same tidi, og etter at han i 1768 til 1769 hadde vore konstituert fut i Sogn, fekk han 20.10.1769 dessutan skøyte på Leirhola hjå Ole Arneson på Hunshammar.  Ikkje lenge etter vart det halde ny grenseforretning i Marifjøra, og det vart vedteke å flytta landhandelen noko lengre ut innanfor merket til Leirhola.  Truleg var det Arent Storch som sette opp det nye handelshuset som i dag er kjent som Tørvis hotell.  Men Arent vart enkjemann i 1772, og i 1775 selde han landhandelen med gjestgjevariet til eigaren av Leirhola.

Arent Storch flytte

 

##### (flytte frå Hafslo i 1775, men kvar vart det av han?? – seinare lagnad?)

 

Arent og Gjertrud fekk ingen born i lag.

 

~~~~~~~~~~~~~

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står i Borgerboka om Jan Nicolau Munchler.

 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=borg1600&gardpostnr=6776&merk=6776#ovre

 

Om Mads Tybring Quale d.y står det i Bygdeboka for Bremanger bind II at han var Gjestgiver og Lots Oldermann (losodermann). Han holdt også frem med handelsvirksomhet. Det gikk nok etter hvert ikke så bra, bl.a fordi sildefisket slo feil. Da han døde i 1840 var gjelden langt større enn verdiene i boet.

 

Når det gjelder Johannes Steenson, så finner jeg bare en kandidat som kan passe.

 

Ekteparet Steen Jansen og Brita Johannesdtr. døper en sønn Johannes i Os, Hordaland 08.06.1772 i følge FamilySearch.

Men jeg sliter med feber og kraftig hodepine i dag, så jeg skal ikke begi meg ut på å lete i kirkeboka etter dåpen.

 

Steen Jansen Waage i Strandvik giftet seg første gang 04.06.1770 med Brita Johannesdtr. Boge. Hun døde i 1789 og Steen giftet seg på nytt 02.10.1791 med Angunda Larsdtr.. 

 

Det  er skifte etter Brita i juli 1789.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=sk12001688&gardpostnr=5477&merk=5477#ovre

 

Johannes Steensen er i alle fall ungkar ved vielsen 31.12.1804 i Kinn. Men det står dessverre ingenting om hvor han kom fra.

Se siste posten i kirkeboka før 1805 starter.

SAB, Kinn Sokneprestembete, Ministerialbok nr. A 3, 1785-1821, s. 176
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070510610708

 

Det kan også nevnes at den første datteren jeg har registrert i ekteskapet deres ble døpt Berthe Marie, født 18.01.1806 på Ørlandet.

 

En siste kommentar fra min side, i alle fall i denne omgang.

 

Det eneste jeg ellers kan tenke meg er at du ber om oppslag i bygdebok for Ørlandet og gården Kongensvoll. Kanskje det kan stå noen utfyllende opplysninger om Johannes der. Han tilbragte tross alt nesten 50 år av sitt liv på Kongensvoll.
 

 

Jeg gir meg ikke helt.

Gjertrud Michelsdtr. Asch døde jo i 1772 i Marifjøra, og skiftet starter 7 juli 1772.

Men merkelig nok dukker hennes navn opp i skifteprotokoll nr. 9, side 58b 1781-1786. Hva er forklaringen på det?.

Etter hva jeg kan se på side 60a helt på slutten av skiftet dukker Bergen 23.05.1782 opp.

 

SAB, Indre Sogn sorenskriveri, H/Ha/L0009: Skifteprotokoll 9, 1781-1785, s. 58b-59a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081121620729
 

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Rune for siste innlegg, og god betring!  Feber og houdverk er ikkje noko kjekt å slost med, men heldigvis kan det ikkje smitta via nettet...

 

Eg vil leggja inn eit eige spørsmål om oppslag i bygdeboki for Ørlandet.  Kandidaten din frå Os (Strandvik) er elles ikkje noko dårleg alternativ, men eg kan ikkje finna dåpen i kyrkjeboki, so anten er datoen feil, eller årstalet...

 

Når det gjeld skiftet etter Gjertrud Michelsdotter i Marifjøra, strekte det seg over mange år, men eg har vel ikkje heilt fått «tak» i kva òrsaki kan ha vore.  Det er ikkje urimeleg å tenkja seg at det kan ha med Arent Storch å gjera.  Eigedomen i Marifjøra vert òg nemnd ved fleire høve.  Ein dag lyt me kanskje setjanoss ned og lesa gjennom dette skiftet «med lupe»...

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i oppklaringi av denne huslyden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se i skiftet etter mor til Johannes Steensen, Brita Johannesdtr. i 1789, så var i alle fall Johannes i live på det tidspunktet. Men han er ikke  hjemme i 1801 tellingen. Og den eneste jeg fant i landsdekkende 1801  telling med passende alder  var ham som du har nevnt i et annet tema, gift med Sylvie Johannesdtr.

 

Dåpen til Johannes var i november 1772 øverst på venstre side.

SAB, Os sokneprestembete*, Ministerialbok nr. A 9, 1766-1779, s. 64
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070514670405

 

Det står ingenting i bygdeboka for Strandvik verken på nedre eller øvre Våge om hvor Johannes ble av, så bygdebok forfatteren har nok ikke funnet ham gift eller død i  Os/Fusa.
 

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok han døde på Hauge. Jeg mener jeg fant dødsfallet hans i kirkeboka, men det får jeg ikke sjekket nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplysningen i temaet om Kongensvoll på Ørlandet gjør meg rimelig sikker på at Johannes Steensen født i Os/Strandvik i nov 1772 er identisk med gjestgiver og handelsmannen på Kongensvoll. Der får vi vite at Johannes Steensen bodde i Bergen i 1802 da han kjøpte Kongensvoll sammen med sin tilkommende hustru.

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skiftet etter Gjertrud Mikkelsdatter på side 60a, midterste spalte står det (slik jeg leser det):

 

Dernæst 12 Aug Indløb Skifteforvalteren (en) Skrivelse fra Kiøbenhavens Hof og Stads S... Skifte Comision dat. 13 July 1776 Saal: Promemoria. Efter at ... afvigte 23. Marts havde taget under Behandling til paafølgende Skifte og Deeling den her afdøde Arent Storch forige Constituerede Foged i Ytre og Indre Sogn i Bergen Stift i Norge......

 

Arent Storch må etter dette være død i København kort tid før mars 1776.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Rune, Ivar og Terje for nye spennande og interessante innlegg!

 

Særleg var siste innlegget frå Terje skikkeleg utfordrande.  Det kjem nemlig i same spalten frå skiftet litt lenger nede fram følgjande:

 

«Pro Memoria

Ved Embedets Aftrædelse er mig leveret en Skifteact efter Madame Gjertrud Michelsdatter den nu i København afdøde Arent Storchs Hustru, udi hvilket Skifte...»

 

som stadfester kva du Terje fann!

 

Då lyt me altso til København for å finna dødsfallet til Arent Storch!

 

Eg vil leggja ut eit spørsmål om dette hjå DIS-Danmark, so kanskje får me fleire opplysningar?

 

Elles trur eg du kan ha rett, Rune, med omsyn til Johannes Stenson frå Strandvik.  Kanskje finst det ei bygdebok der som kan stadfesta teorien?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en gammel bygdebok for Strandvik/Fusa som omhandler denne familien. 

Men dessverre er der ikke mye hjelp å få av bygdebok forfatteren.

Foreldrene holdt først til på Øvre Vaagen fra 1770-1777, så det er der Johannes ble født. Siden flyttet de til Nedre Vaagen hvor mor til Johannes døde i 1789, ref skiftet som jeg la ut i et tidligere innlegg.

Jeg har ikke lest hele skiftet, men ser i alle fall at Johannes var i live ved morens død.

Faren giftet seg på nytt i 1791 med en Angunda Larsdtr. Boka sier ingenting om hvor hun kom fra, men jeg mener hun var fra Varaldsøy.

Her er 1801 tellingen hvor vi ser at Steen Jansen er jordløs husmann som lever på gården til søsteren Anna  og hennes familie.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f18011243&gardpostnr=8&merk=8#ovre

 

Det har ikke lykkes meg å finne noe skifte etter Steen Jansen eller Agunda Larsdtr.

 

Her er de fire postene jeg finner om Steen Jansen i avansert personsøk. Jeg har sjekket barnedåpen 28.11.1802, men ingen Johannes  blant fadderne der.

https://www.digitalarkivet.no/search/persons/advanced?disable_wordforms=1&from=&to=&c[]=12&m[]=1301&firstname=Steen*&lastname=Jansen*&birth_year_from=&birth_year_to=&birth_date=&birth_place=&domicile=&position=&event_year_from=&event_year_to=&event_date=&related_first_name=&related_last_name=&related_birth_year=

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.