Gå til innhold
Arkivverket

Mathea Edvine Klausen Staurem, født 1913 i Mosjøen


Stian Myrabø Løkeberg
 Del

Recommended Posts

Jeg trenger hjelp til å finne ut hvor det ble av Mathea Edvine Klausen Staurem, født 26. juli 1913 i Mosjøen. Datter av Konrad Klausen Staurem og Pauline Kathinka Pettersdatter. Hun ble i alle fall konfirmert i 1928, men siden vet jeg ikke hvor hun tok veien hen.

 

Dåp:

Ministerialbok for Vefsn sogn (nr. 0): https://media.digitalarkivet.no/view/39611/56499/106

 

Konfirmasjon:

Klokkerbok for Mosjøen sogn (nr. 9): https://media.digitalarkivet.no/view/39614/96366/29

 

Hvis noen kan finne ut når hun døde, hadde jeg blitt svært takknemlig!

 

Med vennlig hilsen
Stian Myrabø Løkeberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at det var festeutløp i 2027 på gravstedet.

Kanskje det er mulig å få oppgitt hvem som er fester av gravstedet om man kontakter gravferdsetaten?

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet Mathea Edvine seg med Kristen Johnstad? Kristen døde 8. aug 1991 i Romania, og dødsannonsen hans inneholder flere navn, blant annet Mathea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Frank Marton Pedersen skrev:

Giftet Mathea Edvine seg med Kristen Johnstad? Kristen døde 8. aug 1991 i Romania, og dødsannonsen hans inneholder flere navn, blant annet Mathea.

 

De ligger på samme gravsted.

Se # 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må personene i dødsannonsen til Kristen være etterkommere. Navnene er gitt i Aftenposten 19. august 1991.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Frank Marton Pedersen skrev:

Da må personene i dødsannonsen til Kristen være etterkommere. Navnene er gitt i Aftenposten 19. august 1991.

 

kan du legge ved denne dødsannonsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendt som PM siden dette kanskje er nålevende personer

 

Endret av Frank Marton Pedersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal dere alle ha. Jeg ser at barna til Mathea og Kristen begge er venner med barnebarnet til Matheas søster på Facebook. Dette tyder vel sterkt på at vi har funnet rett person. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg er nå i sluttfasen på ei bok om vertskap og gjester på garden Vollum i Sollia på 1940-tallet. Der skrev … Staurem seg inn høsten 1941 - dato ikke notert. Fornavnet er vanskelig å lese. Hun oppga å være født 26.6.13 i Mosjøen, var serveringsdame og bodde i Oslo. Hennes medreisende var Kr. Johnstad, født i Oslo 14.2.13, ekspeditør, bosatt i Oslo. Til Sollia kom de fra Oslo og skulle deretter til Lillehammer - alt i følge fremmedboka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.