Gå til innhold
Arkivverket

Søren Halvorsen født 19-11-1873 i Bamble Telemark, hvor ble det av han?


Solveig Westgård.
 Del

Recommended Posts

Hei nå har jeg prøvd å leite etter denne mann på folketellinga, men 0 resultat. Syntes den nye versjon er noe vanskelig å bruke.

 

Søren Halvorsen er født 19-11-1873 i Bamble Sønn av Halvor Isaksen og Mette Kristine Johnsdatter Konfirmert i Bamble kirke 20-4-1890, bosted Høen. Der stopper det opp .

Er det noen som kan finne ut noe om han?

MVH Solveig Westgård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Søren Halvorsen som døde i 1900, men født 1863 (kan presten ha bomma med 10 år ?)

 

https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000002230290

 

Han er født på Rogn ser jeg iflg. dåpen

 

I klokkerboka er ikke f.år oppført

 

SAKO, Bamble kirkebøker, G/Ga/L0009: Klokkerbok nr. I 9, 1888-1900, s. 393
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20061128030614

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugift | Efterlater sig en moder og 1 søster begge myndige og tilstede | Eier angivelig intet

 

Mvh Bente

 

 

Endret av Bente L. Skjager
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bodde han hos sin mor, for hun bodde på Bjerkseth og ble forsørget av sine barn. Hun heter  Mette Kristine Johnsdatter født 1837.

Kan jeg spørre dere om dere kan finne hans mor på FT for da ser jeg navnet på hans søster kanskje.

MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kirkeboka for Bamble står det at moren hans døse 17-4-1899 . mette Kristine Jonsdatter Bjerkeset.

MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Solveig Westgård. skrev:

I kirkeboka for Bamble står det at moren hans døse 17-4-1899 . mette Kristine Jonsdatter Bjerkeset.

MVH Solveig.

 Og da er det vel "etterlater seg en broder og 1 søster...." det står i dødsfallsprotokollen når Søren dør i 1900.

 

Mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ja han har ei søster Anne Marie og en bror Isak, det er sikkert det da.

 

Jeg sender dere en stor takk Bente og Carsten, tusen takk for hjelpa.  Ha en fin helg.

 

MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.