Gå til innhold
Arkivverket

Fulltekst dokumenter


Bjørg Lunde
 Del

Recommended Posts

Jeg forsøkte å finne igjen dokumenter som var i full tekst, men her manglet det mange.

På de som kom opp var det et valg for å søke, men mår jeg trykket på lenken fikk jeg bare feilmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du krysser av for fulltekst i Finn kilde slik: https://www.digitalarkivet.no/search/sources?s=&from=&to=&format=full_text

 

... og så velger "Søk i kilden" her,  får du feilmelding.

 

Her må vi inn med en ordentlig feilmelding som forteller at dette ennå ikke er på plass. 

 

Det finnes ellers en artikkel om fulltekster her: https://www.digitalarkivet.no/content/191/fulltekstavskrifter

 

Her er det også listet opp diverse lister av disse nederst på siden. Hvis det er noen lenker her som ikke virker vil jeg gjerne ha beskjed. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tidligere fantes det da avskrifter fra Telemark. Tror kanskje det var Helleberg som hadde laget dem.

Jeg lette også etter oversikten over det som tidligere lå i "bokhyllen" (tror jeg det var kalt). Det var en lang liste som var veldig kjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er på framsida til Digitalarkivet og klikkar "Meny" oppe i høgre hjørnet finn du lenka til "Bokhylla" nede i venstre hjørnet av menyen.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Torbjørn. 

Jeg blir visst helt blind av å lete rundt etter ting :)

Det er et uvant design, men man vender seg til det meste :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 13.6.2017 den 18.33, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Dersom du er på framsida til Digitalarkivet og klikkar "Meny" oppe i høgre hjørnet finn du lenka til "Bokhylla" nede i venstre hjørnet av menyen.

Er "Bokhylla" det samme som det nå nedlagte gamle Digitalarkivet. Jeg spør fordi jeg gjerne vil lese mer om fulltekstdokumenter slik som Bjørg Lunde.

Men Menyen på DA har ikke valget "Bokhylla" nederst til venstre.

 

vedlegg.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Astrid Kaardal Halleraker skrev:

Er "Bokhylla" det samme som det nå nedlagte gamle Digitalarkivet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Astrid Kaardal Halleraker skrev:

Er "Bokhylla" det samme som det nå nedlagte gamle Digitalarkivet. Jeg spør fordi jeg gjerne vil lese mer om fulltekstdokumenter slik som Bjørg Lunde.

Men Menyen på DA har ikke valget "Bokhylla" nederst til venstre.

 

For å svare på spørsmålet ditt: Bokhylla var en liste over tilgjengelige bøker på det gamle digitalarkivet.

 

Det er skrevet noen artikler om bokhylla og innholdet som var der:

 

Endret av Nichlas Severinsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.