Gå til innhold
Arkivverket

Lenker og funksjoner - 'Min profil'


Ola ΗjeIen
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Etter å ha logget inn på forsiden av Digitalarkivet trykker jeg på profilnavnet mitt øverst på skjermen. Der fungerer verken ‘Mine korrekturer’- eller ‘Gi tilbakemelding’-lenken.

 

Etter å ha trykket på ‘Min profil’ så må jeg trykke på ‘Våre tjenester’ og deretter ‘Digitalarkivet’ for å returnere til forsiden. Logoen ‘Digitalarkivet’ oppe til venstre oppdaterer bare ‘Min profil’-siden istedenfor å ta meg til forsiden av Digitalarkivet, som sikkert hadde vært mer hensiktsmessig.

 

Øverst til høyre fungerer ikke ‘Min konto’-lenken. Fører denne til den samme siden jeg allerede er på? I så fall opererer dere med både ‘Min profil’ og ‘Min konto’.

 

På samme side vises epostadressen to ganger rett over hverandre. En stor, og kanskje unødvendig, versjon i headeren og en rett under. 

 

Jeg lurer også på om dere har planer om å få tilbake ‘Siste 100’-boksen for transkriberte kilder som var på fremsiden i forrige versjon. Og hvis listen fortsatt eksisterer, hvor finner jeg denne?

 

Mye bra er gjort på Digitalarkivet etter siste oppdatering, og jeg ser frem til fortsettelsen!

 

Mvh Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk til for tilbakemelding.

 

Her er du inne på et forsømt kapittel. I praksis er det ingen behov for å logge inn på nye digitalarkivet foreløpig, men så lenge du er logget inn på løsningen for skanna materiale er du også innlogget i digitalarkivet. Innlogginga på digitalarkivet er først og fremst for at vi selg skal kunne skrive veiledninger og artikler selv.

 

Siste 100 vil komme. Ikke nødvendigvis i form av siste 100, men en tilsvarende side.

 

Du kan se siste utlagte skanna kilder i løsningen for skanna materiale: https://media.digitalarkivet.no/latest, men inntil videre har vi ikke fått på plass en oversikt over siste utlagte søkbare kilder.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.