Gå til innhold
Arkivverket

Lassen og Delgobe


Wenche Hillstrand
 Del

Recommended Posts

Har funnet begge 2, men Lassen går det ikke ann å komme inn på.

Delgobe er ikke notert med alfabet, slik at må gå innom hver eneste en for å

finne den riktige linken. Før så stod f.eks AA-AK osv. på delgobe, det er borte.

Veldig tidkrevende for å finne riktig etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delgobe (med alfabet) og Lassen. Noen av Lassen-bindene er publisert uten indeksering; da må bruke "Første side"-lenka ("Innhold"-lenka skulle vært deaktivert).

 

Trefflistene i Finn kilde er ikke bra her, og det er vel de du har brukt. Slik var det også i forrige versjon av Digitalarkivet, så det er ikke nytt nå, men det er noe vi må fikse:

  • For Delgobe må vi gjennomgå og endre titlene som vises i Finn kilde.
  • For arkivmateriale publisert uten indeksering må "Bla i skannet utgave"-lenkene gå til første skanna side, i stedet for til den tomme innholdssida. Dette er en oppgave som har blitt spesifisert for våre utviklere, og som venter på å bli utført.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for Delgobe nå er den i orden.

Lassen har ingen første side å gå inn på når jeg går inn på finn kilde. Går jeg inn på feil sted.

Endret av Wenche Hillstrand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wenche Hillstrand skrev:

Lassen har ingen første side å gå inn på når jeg går inn på finn kilde. Går jeg inn på feil sted.

 

Finn kilde lenker bare til de skannede kildenes innholdssider; det er nettopp dette som må utbedres av hensyn til kilder uten indeksering (kilder med tomme innholdssider).

 

Bruk heller min lenke til Lassen i mitt første innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.