Gå til innhold
Arkivverket
Bjørn A Løkken

ETTERLYSNING ; Jeg søker kontakt med levende etterkommere etter Ole Kristiansen Sveen født den 12 august 1863 ved Sortåssveen i Lismarka på Brøttum i Hedmark

Recommended Posts

Bjørn A Løkken

Hei .. I forbindelse med mitt slektsarbeide så søker jeg kontakt med levende etterkommere etter min oldefar Johannes Kristiansen Sveen sin bror ; Ole Kristiansen Sveen . Han ble født den 12 august 1863 i Lismarka i Ringsaker , Hedmark . Han var født av foreldrene Kristian Jensen Kroken og Anne Tollefsdatter Sortåssveen . 

Skomaker Ole Kristiansen Sveen ble gift på Stai i Stor Elvdal i Østerdalen i Hedmark den 18 november 1887 i Stor-Elvdal med Tomine Simensdatter , hun var datter av Simen Tollefsen og Ingeborg Simensdatter . 

Ole Kristiansen Sveen druknet under bading i Glomma den 9 juli 1893 . Hvor Ole ligger begravet det skulle jeg også gjerne visst . 

Ole Kristiansen og Tomine Simensdatter fikk to barn som jeg vet om , dette var ; Sigvart Kristian Olsen , født den 21 november i 1888 i Stor Elvdal , og Anne Inga Olsen født den 4 oktober i 1891 i Stor Elvdal . Hvor det ble av Ole sin datter ; Anne Inga Olsen vet jeg ikke , men tar gjerne imot informasjon her . 

Sigvart Kristian Olsen ligger begravet på Hamar , og i samme gravsted ligger også hustruen ;  Ingeborg Andreasdatter Olsen , sønnen Olav Trygve og hans hustru Gerd Paula Olsen 

Etter at Ole Kristiansen Sveen druknet i Glomma den 9 juli 1893 , så giftet Ole sin hustru Tomine Simensdatter seg opp igjen med Nikolai Hartvig Buchholdt , født i 1865 i Kolvereid i Nord Trøndelag . Tomine og Nikolai Hartvig Buchhold fikk som jeg vet sønnen ; Nichlet Buchholdt , født den 10 september 1899 i Stor Elvdal

Det kan se ut som at Nikolai Hartvig Buchhold  var Uhrmager for egen regning 

I 1900 og i 1910 bodde de ved Værum i Stor Elvdal i Hedmark . 

Fra tidligere ekteskap / forhold , hadde Nikolai Hartvig Buchholdt sønnen Edvind Benedikt Buchholdt som var født i 1873 i Kolvereid i Nord Trøndelag .

Tomine ligger begravet på Koppang og døde i 1938 . PÅ samme gravsted ser det ut som at Tomine og Nikolai sin sønn ;  Nichlet Buchholdt og hustru Bergljot ( død i 1992 )  også ligger begravet . Det er masse blomster på deres gravsted så det ser ut som at de hadde etterkommere . 

Hvor det videre ble av denne familien vet jeg ikke , men ytterligere informasjon taes mot med takk . 

Er det noen som kjenner noen som kanskje kjenner noen osv.. som kan sette meg i forbindelse med levende etterkommere av disse så send meg PM 

På forhånd tusen takk for hjelp 

Endret av Bjørn A Løkken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ragnhild K. Brænd

Gerd Paula er nok en svigerdatter. Fra Norsk lysingsblad 20.09.1946 (kan ikke i farta finne selve vielsen:

gerd.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn A Løkken
3 timer siden, Ragnhild K. Brænd skrev:

Dåpen til Olav Trygve Olsen: https://media.digitalarkivet.no/kb20051102030435

Tusen takk for svar og innspill Ragnhild 

Sigvart OLsen og Ingeborg Olsen sine barn , må vel da være foruten Olav Trygve - Alvilde ( gift Thoresen )  og Bjørn ( dette tatt ut fra dødsannonsen til Sigvart ) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tordis Trønnes

Her er vielsen til Sigvart Kristian og Ingeborg.  Nr. 34  https://media.digitalarkivet.no/view/1501/10011/89

Tror kanskje at Alvilde er datter av Ingeborg.  Fant denne hjemmesida http://www.gurihus.net/slekt/tng/getperson.php?personID=I72548&tree=DG

Endret av Tordis Trønnes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn A Løkken
55 minutter siden, Ragnhild K. Brænd skrev:

Alvilde er datter av Ingeborg: https://media.digitalarkivet.no/kb20060727070492

Tusen takk for svar og innspill til dere , setter stor pris på dette 

Klarer man å finne ut hva som skjedde med Anna Inga etter FT 1920 ? 

Alvhilde er da datter av Ingeborg fra tidligere forhold .. hennes far er Harald .... Lunde Moelven ( det etter Harald klarer jeg ikke å lese her ) 

Og denne Bjørn i dødsannonsen til Sigvart , hvor i familiebildet tilhører han ?

Endret av Bjørn A Løkken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.