Gå til innhold
Arkivverket

ETTERLYSNING ; Jeg søker kontakt med levende etterkommere etter Ole Kristiansen Sveen født den 12 august 1863 ved Sortåssveen i Lismarka på Brøttum i Hedmark


Bjørn Andreas Johansønn Løkken
 Del

Recommended Posts

Hei .. I forbindelse med mitt slektsarbeide så søker jeg kontakt med levende etterkommere etter min oldefar Johannes Kristiansen Sveen sin bror ; Ole Kristiansen Sveen . Han ble født den 12 august 1863 i Lismarka i Ringsaker , Hedmark . Han var født av foreldrene Kristian Jensen Kroken og Anne Tollefsdatter Sortåssveen . 

 

Skomaker Ole Kristiansen Sveen ble gift på Stai i Stor Elvdal i Østerdalen i Hedmark den 18 november 1887 i Stor-Elvdal med Tomine Simensdatter , hun var datter av Simen Tollefsen og Ingeborg Simensdatter . 

 

Ole Kristiansen Sveen druknet under bading i Glomma den 9 juli 1893 . Hvor Ole ligger begravet det skulle jeg også gjerne visst . 

 

Ole Kristiansen og Tomine Simensdatter fikk to barn som jeg vet om , dette var ; Sigvart Kristian Olsen , født den 21 november i 1888 i Stor Elvdal , og Anne Inga Olsen født den 4 oktober i 1891 i Stor Elvdal . Hvor det ble av Ole sin datter ; Anne Inga Olsen vet jeg ikke , men tar gjerne imot informasjon her . 

 

Sigvart Kristian Olsen ligger begravet på Hamar , og i samme gravsted ligger også hustruen ;  Ingeborg Andreasdatter Olsen , sønnen Olav Trygve og hans hustru Gerd Paula Olsen 

 

Etter at Ole Kristiansen Sveen druknet i Glomma den 9 juli 1893 , så giftet Ole sin hustru Tomine Simensdatter seg opp igjen med Nikolai Hartvig Buchholdt , født i 1865 i Kolvereid i Nord Trøndelag . Tomine og Nikolai Hartvig Buchhold fikk som jeg vet sønnen ; Nichlet Buchholdt , født den 10 september 1899 i Stor Elvdal

 

Det kan se ut som at Nikolai Hartvig Buchhold  var Uhrmager for egen regning 

 

I 1900 og i 1910 bodde de ved Værum i Stor Elvdal i Hedmark . 

 

Fra tidligere ekteskap / forhold , hadde Nikolai Hartvig Buchholdt sønnen Edvind Benedikt Buchholdt som var født i 1873 i Kolvereid i Nord Trøndelag .

 

Tomine ligger begravet på Koppang og døde i 1938 . PÅ samme gravsted ser det ut som at Tomine og Nikolai sin sønn ;  Nichlet Buchholdt og hustru Bergljot ( død i 1992 )  også ligger begravet . Det er masse blomster på deres gravsted så det ser ut som at de hadde etterkommere . 

 

Hvor det videre ble av denne familien vet jeg ikke , men ytterligere informasjon taes mot med takk . 

 

Er det noen som kjenner noen som kanskje kjenner noen osv.. som kan sette meg i forbindelse med levende etterkommere av disse så send meg PM 

 

På forhånd tusen takk for hjelp 

 

 

Endret av Bjørn A Løkken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ragnhild K. Brænd skrev:

Dåpen til Olav Trygve Olsen: https://media.digitalarkivet.no/kb20051102030435

 

Tusen takk for svar og innspill Ragnhild 

 

 Sigvart OLsen og Ingeborg Olsen sine barn , må vel da være foruten Olav Trygve - Alvilde ( gift Thoresen )  og Bjørn ( dette tatt ut fra dødsannonsen til Sigvart ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vielsen til Sigvart Kristian og Ingeborg.  Nr. 34  https://media.digitalarkivet.no/view/1501/10011/89

 

Tror kanskje at Alvilde er datter av Ingeborg.  Fant denne hjemmesida http://www.gurihus.net/slekt/tng/getperson.php?personID=I72548&tree=DG

 

 

Endret av Tordis Trønnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Ragnhild K. Brænd skrev:

Alvilde er datter av Ingeborg: https://media.digitalarkivet.no/kb20060727070492

 Tusen takk for svar og innspill til dere , setter stor pris på dette 

 

Klarer man å finne ut hva som skjedde med Anna Inga etter FT 1920 ? 

 

Alvhilde er da datter av Ingeborg fra tidligere forhold .. hennes far er Harald .... Lunde Moelven ( det etter Harald klarer jeg ikke å lese her ) 

 

Og denne Bjørn i dødsannonsen til Sigvart , hvor i familiebildet tilhører han ?

Endret av Bjørn A Løkken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.