Gå til innhold
Arkivverket

Skifteprotokoller for Lier, Røyken og Hurum sorenskriveri etter 1835


Cecilie Simon
 Del

Recommended Posts

For  Lier, Røyken og Hurum sorenskriveri finner jeg skifteprotokoller frem til 1835. Når jeg ser på arkivportalen, ser det ut som om det er protokoller etter dette som ikke er digitalisert. I alle fall finner jeg "sluttede skifter" i arkivportalen for en lengre periode enn det som er digitalisert. Er det noe håp om at dette vil bli tilgjengelig på digitalarkivet om ikke så alt for lenge?

 

Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cecilie Simon skrev:

For  Lier, Røyken og Hurum sorenskriveri finner jeg skifteprotokoller frem til 1835. Når jeg ser på arkivportalen, ser det ut som om det er protokoller etter dette som ikke er digitalisert. I alle fall finner jeg "sluttede skifter" i arkivportalen for en lengre periode enn det som er digitalisert. Er det noe håp om at dette vil bli tilgjengelig på digitalarkivet om ikke så alt for lenge?

 

Arkivverket har for tiden ikke medarbeidere i Statsarkivet i Kongsberg som har skanning blant sine arbeidsoppgaver, så du kan neppe regne med at akkurat disse arkivstykkene blir skanna med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Da håper jeg dere etterhvert får på plass noen medarbeidere som har skanning blant sine arbeidsoppgaver. Det er jo så mye enklere å kunne gå gjennom skifter og andre kilder på nett, når man bor på en annen kant av landet :)

 

Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.