Gå til innhold
Arkivverket

Husmannsplassar under Eitorn (Eitun) i Balestrand - kvar budde denne huslyden?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Garden Eitorn (Eitun) i Balestrand/Leikanger har lidt den lagnaden at han opphavleg var ein del av Balestrand sokn i Leikanger, men i nyare tid er garden «komen attende» til Leikanger!  Berre det at han ikkje er nemnd korkje i ætteboki for Leikanger eller i den nyprenta bygdeboki for Balestrand!

 

Kanskje den «gamle originale» boki for Balestrand har svar på dette spørsmålet?

 

FT1900 syner denne huslyden som plassfolk under Eitorn: http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=1418&kenr=006&bnr=0015&lnr=00

 

FT1910 syner huslyden med same bustad: http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1910&knr=1418&kenr=006&bnr=0006&lnr=00

 

Men spørsmålet mitt er altso:

 

** Kva for ein plass under Eitorn (Eitun) var det denne huslyden budde på?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garden Eitorn er nevnt i den gamle bygdeboka til Laberg (1934). Boka har med litt om husmenn under Eitorn, men bare fram til 1875. Det er ikke nevnt navn på noen plasser. Familien er nevnt her i 1900 og på neste side: https://media.digitalarkivet.no/view/37343/423?indexing Det står bare Eitorn på bostedet. 1910 er ikke skannet, men her står det også bare Eitorn på deres bosted.

 

I folketellinga 1865 står det ikke navn på plasser under Eitorn. Men i 1875 finner vi "Haugen under Eithun", og "Eithun Plads under samme" 2 ganger. Når det i 1900 står: Pladsens navn Eitorn, så antar jeg at plassen også må hete Eitorn (!). 

Endret av Terje Tandsether
Flere opplysninger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ein sein, men like hjarteleg takk til Terje for siste innlegg.

 

Det er frustrerande at det ikkje skal vera mogeleg å finna namn på husmannsplassane under denne garden.  Eg nektar å tru at plassane var namnlause, so kan henda lyt ein vona at ein kan finna einkvan som har butt på garden som kan hjelpa oss?  Men kvar finn me ein slik person?

 

Lever det endå eldre folk som er oppvaksne på Eitun?  Eller er me for seint ute??

 

Eg takkar endå ein gong for alle gode tips og vonar på eit svar...

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Eg tillet meg i kveld å henta fram att denne utfordringi som framleis framstår som ei stor gåte!

 

Eg det verkeleg ingen som kan hjelpa med dei gamle husmannsplassane under Eitorn/Eitun i Balestrand/Leikanger?

 

Eg takkar på ny for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.