Gå til innhold
Arkivverket

Søger fødselssteder og vielsesoplysninger for


Keld Sørensen
 Del

Recommended Posts

På 21/6/2017 den 12.14, Jarleif Nordheim skrev:

I folketellingen 1865 http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0211&kenr=002&bnr=0263&lnr=000 er Lena Martine skrevet som "Tina" - sikkert fordi moren også het Lene Martine. 

Etterslekt bor fremdeles på gården.

 

Vennlig hilsen

Jarleif Nordheim, Vestby

 

Hej igen !

Jeg har arbejdet en del med at finde rundt i jeres fine søgbare systemer, men jeg undrer mig nu lidt over, hvordan du ha fundet frem til at efterkommerne stadig bor på ejendommen.

 

Vil du afsløre det ;-))  ?

 

Ahhhh, jeg ser du selv bor i Vestby ... er det derfor ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jarleif Nordheim skrev:

Stemmer! Lokalkunnskap er alltid greit å ha :-)

Jarleif

 

Ham ham - ja, det har du ret i !

 

Kender du dem så meget, at du ved, om de er interesseret i Slægtsforskning også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Jarleif Nordheim skrev:

Ja denne pensjonisten, Kari Rustad, er svært slektsinteressert, krusta(a)frisurf.no

 

Jarleif

Oh, det lyder interessant - jeg vil prøve at kontakte "Kari" ... jeg går ud fra det er en kvinde - rigtigt ?

 

Mange tak for indsatsen !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En ting som jeg ikke rigtig kan forstå er, at jeg ikke kan finde dødsdato og dødssted for disse:

 

Johan Alfred Langvig f. 31-07-1860,  Glemminge

Lene Martine Rustad f: 05-02-1861, Vestby

 

Jeg har spurgt hos Gravferdsetaten i Oslo, men uden svar.

 

Jeg har søgt alle aviserne efter dødsannoncer og deres navn under "Død i Norge" - men igen resultat !

 

Jeg en fornemmelse af, at I i Norge er lidt mere "private" med hensyn til oplysninger om døden, og ikke i samme grad som vi danskere sætter annoncer i aviserne, når nogen dør.

 

Kan nogen hjælpe med at finde deres døds-oplysninger - dato og sted ;-))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ragnhild K. Brænd skrev:

Aftenposten 30.10.1940:

langvig.jpg

Det var dog mærkeligt, at jeg ikke har fået den frem ved søgning i avissamlingen ... men tak for det alligevel !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen, jeg er lidt overrasket over, at jeg ikke selv har kunnet finde dem - jeg tænker lidt, at søgemaskinen ikke virker korrekt - jeg har virkelig søgt på den ene og den anden måde i SAMTLIGE aviser - men tak skal I have allesammen !

 

Jeg vil prøve at foretage søgningerne igen - nu jeg ved, hvilke aviser annoncerne har været bragt i !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu kan jeg se, at søgesiden er ændret siden jeg søgte på den sidst - www.nb.no  MEN ....

 

angivelse af FRA-dato og TIL-dato indtastet - DET VIRKER DA IKKE !!!!!!!!!!!

 

Jeg angiver f.eks. FRA 1940-01-01 TIL 1942-01-01 .....  og hvor skal man så klikke ??????

 

Klikke jeg bare på et af de andre "SØG" så finder den også andre datoer - det virker ikke !!!!!!

 

Da jeg selv forsøgte for 1-2 måneder siden på www.nb.no er jeg helt sikker på, at jeg har søgt på "Langvig" i perioden fra 1940-01-01 til 1942-01-01 i alle aviser UDEN at den fandt de annoncer, som I nu finder frem - meget mystisk, synes jeg !

 

Den søgeside virker da fuldstændig tåbelig ... man kommer jo aldrig frem til at se den pågældende avis med de "træf" den viser, der skulle være - meget mystisk !

 

Hvor har I søgt dem denne gang ?

Endret av Keld Sørensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Grete Jøraas skrev:

du bor ikke i Norge.....

Hvorfor skulle det dog være problemet ?

 

Der var ikke nær de samme problemer på den gamle side.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Nasjonalbibliotekets sider er noen skannede bøker merket med 'Tilgang for alle' og noen med 'Tilgang for norske IP-adresser'.

 

Når det gjelder aviser, er de fleste (alle?) merket med 'Tilgang i norske bibliotek', se nedenfor. De som abonnerer på Aftenposten, har tilgang til avisens arkiv tilbake til 1860.

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, det er en ændring - i den gamle version HAVDE jeg adgang til at bladre i de gamle eksemplarer af avisen - ØV !

 

... men Elin G. tak for oplysningen alligevel ;-))

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.