Gå til innhold
Arkivverket

Helt uerfaren på slektsgransking


Bente Nygård
 Del

Recommended Posts

Hei:)

her startet jeg helt uten erfaring i det hele tatt, med å finne min fars røtter.

har fått erfare underveis at det er ingen A4 slekt jeg holder på med. Har mange ganger vært på nippet å gi

opp.

må få rette en stor takk til dere hær i forumet, dere har vært fantastiske å hjelpe til. Har fått mye på plass, takket være dere.

Helt grønn som jeg er på dette, har jeg vært redd for å spørre for mye etter hjelp, eller havne helt galt avsted på feil slekt.

Mye av det jeg har trengt hjelp til, har vært underlagt klausuler, da jeg har lett framover i tid, men dere har stått på og gitt tips å råd. Tusen takk:)

så spørr jeg igjen... finnes det noe arkiv over bortsatte barn, fra 1910 og fram til 1930

eller er det fattigprotokoller jeg må lete i

 

mvh

Bebte

Endret av Bente Nygård
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Bente

Det høres ut som du har litt av hvert å nøste opp i. Men for oss som ikke vet hva du har fått hjelp til tidligere, ville det være helt nødvendig at du ga et lite sammendrag av hva du har funnet ut - enten på egen hånd, eller ved assistanse fra Brukerforums gode hjelpere. Om du fyller ut henvendelsen din med noen navn, datoer og steder, samt at du er mer konkret i forhold til hva du ønsker å finne ut nå, vil det kunne avstedkomme mer hjelp. Ellers er jeg redd dette innlegget lett kan ende opp som et rop i skogen.

 

Med vennlig hilsen

Morten Aasberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Morten Aasberg skrev:

Hei, Bente

Det høres ut som du har litt av hvert å nøste opp i. Men for oss som ikke vet hva du har fått hjelp til tidligere, ville det være helt nødvendig at du ga et lite sammendrag av hva du har funnet ut - enten på egen hånd, eller ved assistanse fra Brukerforums gode hjelpere. Om du fyller ut henvendelsen din med noen navn, datoer og steder, samt at du er mer konkret i forhold til hva du ønsker å finne ut nå, vil det kunne avstedkomme mer hjelp. Ellers er jeg redd dette innlegget lett kan ende opp som et rop i skogen.

 

Med vennlig hilsen

Morten Aasberg

Ville først å fremst takk for all den hjelp jeg har fått.

har ikke dette forumet eksistert så har jeg gitt opp for lenge siden.

 

mvh

Bente

Endret av Bente Nygård
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.