Gå til innhold
Arkivverket

Svenskætta Virginia Berniece Okerstrom (1908-2001) og ekteskapi hennar? - ei amerikansk utfordring!


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Virginia Berniece Okerstrom var fødd av svenske foreldre i Isanti Co., MN 22.2.1908.  Ho døydde i Coon Rapids, MN 15.12.2001.

 

Her i 1910: https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9RV6-V53?i=29&cc=1727033

 

Her i 1920: https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9RXZ-S4J?i=3&cc=1488411

 

So gifte ho seg i Moorhead, MN 10.11.1927 med Ole Torkelson, fødd i Watonwan Co., MN 27.11.1877, døydde i Coeur d'Alene, ID 16.3.1951.

 

Her i 1930: https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9RZW-CL1?i=3&cc=1810731

 

Først på 1930-talet vart det kjent at Virginia alt 21.9.1925 hadde gift seg i Minot, ND med ein Gust Damrau, men dei var ikkje skilde!  I 1933 vart so dette skilsmålet gjennomført, samstundes som vigsli med Ole Torkelson var ANNULERT!  So giofte Virginia seg att i McKJenzie Co., ND 4.10.1934 med Alfrid Pederson, kjend som Fred Hartland frå Stamnes, Alstahaug, drøfta i eit anna tema...

 

Her i 1940: https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QSQ-G9M1-RHP5?cc=2000219

 

Utfordringi her gjeld det første ekteskapet til Virginia!

 

Det er ymse som tyder på at dette er WW1 draftet til Gust Damrau (signatur Damraw!), fødd i Cagoff, Washaw, Russia (kvar no enn det er...?) 28.8.1894, i 1918 busett i Graceville, Big Stone Co., MN:

 

https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9186-V69?i=382&cc=1968530

 

MEN då sonen Eugene Henry, som i 1930 er kalla Torkelson og i 1940 noko som liknar på Damrau(?), vart døypt i Hegre Lutheran church, Kenyon, Goodhue Co., MN i 1927, er faren kalla John H. Ross:

 

https://www.ancestry.com/interactive/60722/41742_314288-00587?pid=3869297&backurl=http://search.ancestry.com/cgi-bin/sse.dll?_phsrc%3DNzx3139%26_phstart%3DsuccessSource%26usePUBJs%3Dtrue%26gss%3Dangs-c%26new%3D1%26rank%3D1%26msT%3D1%26gsfn%3DEugene%26gsfn_x%3D1%26gsln%3DRoss%26gsln_x%3D1%26msbdy%3D1926%26msbdy_x%3D1%26msbdp%3D1%26msbpn__ftp%3DMinnesota,%20USA%26msbpn%3D26%26msbpn_PInfo%3D5-%7C0%7C1652393%7C0%7C2%7C0%7C26%7C0%7C0%7C0%7C0%7C0%7C%26msbpn_x%3D1%26msbpn__ftp_x%3D1%26cpxt%3D1%26cp%3D12%26MSAV%3D1%26MSV%3D0%26uidh%3D008%26pcat%3DBMD_BIRTH%26h%3D3869297%26dbid%3D60722%26indiv%3D1%26ml_rpos%3D2&treeid=&personid=&hintid=&usePUB=true&_phsrc=Nzx3139&_phstart=successSource&usePUBJs=true

 

og her er ein obituary for den same Eugene Henry Ross:

 

~~~~~

 

Birth:  Sep. 29, 1926
Minneapolis
Hennepin County
Minnesota, USA
Death:  Oct. 5, 2012
Crescent City
Del Norte County
California, USA
trans.gif
Eugene Henry "Gene" Ross, 86, of Brookings, was taken from us Oct. 5, 2012, en route to Sutter Coast Hospital in Crescent City.

He was born Sept. 29, 1926, in Minneapolis, Minn., one of seven children.

He attended school in North Dakota until his sophomore year.

Gene, also known as "Little Ace" to his friends, enlisted in the U.S. Navy in 1941, at age 18. He served four years as a pharmacist's mate before he was honorably discharged. Gene married Dolores M. Frink Aug. 30, 1947, in San Mateo, Calif.

He pursued a career with the U.S. Border Patrol. During his two years with the border patrol, the couple moved from place to place. He then became a member of the International Union of Operating Engineers (IUOE), worked as a surveyor, and moved to Mountain View, Calif.

Gene enjoyed get-togethers with family and friends, and camping, boating and fishing – lots of fishing. Over the years he and his family made many camping and fishing trips to Weatherbee Lake at Manteca, Calif. They enjoyed it so much they decided to move there in 1969. Once there Gene continued his passion for fishing.

In 1981, after 35 years of service, he retired from the IUOE. In the years following, Gene and Dolores went on many camping and fishing trips, discovered Brookings, and moved here in 1992. Gene was able to continue his favorite pastime: fishing. In 2010, he was diagnosed with Parkinson's disease, and later with Alzheimer's.

He is survived by Dolores M. Ross, his wife of 65 years, of Brookings; daughters Kathryn Meza of Brookings, Jackie Ross of Modesto, Calif., and Patricia "Shorty" Ross of Brookings; grandchildren Rodney Galindo, Shane Ross, both of Modesto, Cindy Wooley of Texas, and Samantha Archer of Manteca; great-grandchildren Jonathan and Justin Wooley of Texas, James and Dale Cooper of Manteca, Kody Ross of Modesto, Savannah McBroom of Manteca, and Bree Charbeneaux of Stockton; great-great-grandchild Julian Jiminez of Stockton; sister Kathleen Clark of Virginia; and brother Russell Hartland of Minneapolis. Also surviving are many close friends. He will be dearly missed, and will never be forgotten by all who knew him.

The Curry Coastal Pilot
October 16, 2012

 

~~~~~

 

Hjå ancestry.com finst det fleire family trees for Virginia Okerstrom, mellom anna dette, som tydeleg er skrive av eit barnebarn av Virginia og Fred Hartland:

 

https://www.ancestry.com/family-tree/person/tree/8481980/person/-943082404/facts

 

Vedkommande synest ikkje ha kunnskap om Gust Damrau og heller ingen opplysningar om John Ross, men eg har likevel skrive for å spørja.  Ein veit jo aldri...

 

No vonar eg at nokon i Brukarforum kan hjelpa meg med:

 

** Identifikasjon av første mannen til Virginia Okerstrom?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips og held fingrer og tær krossa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe og Egil for nye innlegg om Gust Damrau.

 

Denne fødestaden til emigranten frå 1913, Palczanka, kan eg ikkje finna i Russland, MEN i Polen finst det visstnok ein fotballklubb med eit svært so liknande namn: Pałuczanka.  Kan dei to namni ha noko med kvarandre å gjera, tru?

 

Men so finn eg heller ikkje nokon stadar som heiter Cagoff eller Washaw (sjå WW1 dfraftet)...!?

 

Ikkje so heilt lett dette...

 

Men eg takkar på ny for alle gode tips som kan avklara identiteten til denne første ektemaken til Virginia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lars E. Øyane skrev:

Denne fødestaden til emigranten frå 1913, Palczanka, kan eg ikkje finna i Russland, MEN i Polen finst det visstnok ein fotballklubb med eit svært so liknande namn: Pałuczanka.  Kan dei to namni ha noko med kvarandre å gjera, tru?

 

Men so finn eg heller ikkje nokon stadar som heiter Cagoff eller Washaw (sjå WW1 dfraftet)...!?

 

Polen var en del av Russland fra 1863 og fram til slutten av 1. verdenskrig. Dermed er det fullt mulig at Paluczanka i Polen er riktig. Kan Washaw rett og slett være Warszava?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emigranten 1913, Gustav Damrow skulle til sin 1) tante Natalie ? (etternavn vanskelig å tyde, likeså adressen i NY). 2) Fødested oppgitt til Parou/Paron? 3) Næremeste slektning i opprinnelsesland; far Eduard Damrow, Palczanka - fint om noen kunne tydet alt dette, kanskje legge ut på tydeforum?

1)

1913_emi_GD_tante.jpeg

 

2)

1913_emi_GD_fødested.jpeg

 

3)

1913_emi_GD_far.jpeg

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Lars W. og Egil for dei siste innleggi i denne debatten!

 

Jau, eg har òg vore inne på tanken om at Washaw kunne vera Warszava, men eg var ikkje merksam på at Polen var ein del av Russland på den tidi...

 

Elles, når det gjeld denne tanta i New York, trur eg adressa må vera 255 (eller 258?) West 125th Street Harlem!:

 

https://www.google.de/maps/place/255+W+125th+St,+New+York,+NY+10027,+USA/@40.8097928,-73.9507969,279m/data=!3m2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x89c2f66d2affb2b3:0x94183ebbe3f1bff7!8m2!3d40.8097918!4d-73.9502484?hl=en

 

men namnet..., nei det greier eg ikkje...

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand for å løysa denne utfordringi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Eg har nettopp lagt ut denne saki i tydingsforum for å sjå om nokon greier å lesa dei ulike namni som er nemnde i innlegg #2 og innlegg #6.

 

Som ein «kuriositet» vil eg gjerne få syna fram ei melding eg fekk frå ein dotterson av Virgjnia etter siste ekteskapet hennar.  Det fortel jo litt om denne første mannen hennar...:

 

~~~~~~~~~~~~~

 

My grandmothers history with husband is interesting. Gene was my grandmother’s first child. Gene changed his last name to Ross. There were only 2 Torkelson children. Charles and Robert. My grandfather immigrated from Norway in about 1910. He and my grandmother had 4, my mother was the second to the youngest. The family story is that Virginia went to Washington State and was a cook on a ranch, met a cowboy and married. Once he found out my grandmother was pregnant he left and as far as I know never to be seen again. The second marriage was to Torkelson and I believe it is correct they weren’t divorced. She left Torkelson because of a mean brother. Torkelson took Charles and Virginia took Robert. My mother said she only met Charles once. My mother is quite the family historian and I would be happy to share.

 

~~~~~~~~~~~~~

 

Og her følgjer noverande «status» for manuskriptet som gjeld denne huslyden:

 

~~~~~~~~~~~~~

 

Ole Torkelson, f. i Watonwan Co., Minn. 27.11.1877, d. i Coeur d’Alene, Idaho 16.3.1951.  Ole og broren Peter farma først nokre år i Odin township, Watonwan Co., Minn., men kort etter hundreårsskiftet fór Ole i lag med broren John til South Dakota (uvisst nett kvar) der dei farma nokre år før dei slo seg ned som farmarar i Model township, Mountrail Co., N.D.  Ole gifte seg i Moorhead, Minn. 10.11.1927 med Virginia Berniece Okerstrom, f. i Isanti Co., Minn. 22.2.1908.  Ho d. i Coon Rapids, Minn. 15.12.2001.  Ole og Virginia heldt fram som farmarar i Model township, Mountrail Co., N.D.  Men so vart det kjent at Virginia hadde gift seg i Minot, N.D. alt 21.9.1925 med Gust

 

     ¤¤¤¤¤ (full first and middle names?)

 

     Damrau.  Han var f.

 

     ¤¤¤¤¤ (date and place of Gust Damrau’s birth? – probably Cagoff, Washaw, Russia 28.8.1894)

     og utvandra til Amerika i 1913.  Han d.

 

     ¤¤¤¤¤ (date and place of Gust Damrau’s death? – his son was Eugene Henry Ross, born Minneapolis, MN Sep. 29, 1926, died Crescent City, CA Oct. 5, 2012! – christened Hegre, Kenyon with parents John H. Ross and Virginia!)

 

     ¤¤¤¤¤ (Gust Damrau’s occupation and place of residence? –prob. 1918: farm laborer Graceville, Big Stone Co., MN)

 

     Virginia og Gust vart skilde i 1933, medan ekteskapet med Ole Torkelson vart annulert.  So gifte Virginia seg i staden 4.10.1934 att i Schafer, McKenzie Co., N.D. med Arnljot Eifrid Mork Pederson frå Hjartland i Alstahaug, i Amerika kjend som Fred Hartland. Han var son av husmann og fiskar Peder Malling Pederson på Haugen under Hjartland og kona Jensine Christine Pedersdotter frå Hjartland og f. i Alstahaug 2.4.1886.  Han utvandra til Amerika i 1906 og d. på ein sjukeheim i Hastings, Minn. 2.11.1960.  Fred farma mange år i Liberty township, Mountrail Co., N.D., men han og Virginia flytte snart inn til Parshall City, Mountrail Co., N.D. og derifrå kring 1941 til Minneapolis, Hennepin Co., Minn. der Fred livnærte seg som maskinarbeidar («machinist»).  Ole Torkelson flytte i 1934 med broren John til Coeur d’Alene, Idaho der han livnærte seg som snikkar («carpenter»).  Ole og Virginia fekk to søner i lag, men Virginia hadde òg ein son med Gust Damrau, medan ho fekk fire born i siste ekteskapet med Fred.

 

~~~~~~~~~~~~~

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/3/2017 at 5:50 PM, Lars E. Øyane said:

Denne fødestaden til emigranten frå 1913, Palczanka, kan eg ikkje finna i Russland, MEN i Polen finst det visstnok ein fotballklubb med eit svært so liknande namn: Pałuczanka.  Kan dei to namni ha noko med kvarandre å gjera, tru?

 

Men so finn eg heller ikkje nokon stadar som heiter Cagoff eller Washaw (sjå WW1 dfraftet)...!?

 

One possibility that fits both constraints: the village of Pełczanka, located in the gmina (rural municipality) of Cegłów (pronounced similar to "Cagoff") about 50 km east of Warsaw. See https://en.wikipedia.org/wiki/Pełczanka

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dear Carl-Henry!

 

Thank you very much for a most interesting message!

 

I feel your theory is just great, and I am willing to go for it until someone says it cannot be right!

 

It would, however, be great if we could find the Damrau or Damrow surname in that area!?

 

Thanks again for your great suggestion!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.