Gå til innhold
Arkivverket
Johan Arthur Hansen

Hva står i skifte

Recommended Posts

Johan Arthur Hansen

I den forrige utgave av Digitalarkivet fant jeg skifte etter en person og hva som sto i skifte (søkbart) I denne versjonen finner jeg rett person - men ingenting om hva som står i skifte. Er det noe her som jeg ikke har fått med meg. Det gjaldt denne personen. https://digitalarkivet.no/search/9/100035?forenamn=endre&etternamn=&gard=&kjonn=&alder=&fodselsaar=&dodsaar=&skiftedato=&stilling_stand=&bustad=horneland&heimstavn=&skipreide=&tinglag=&sokn=&prgjeld=&rolle=&relasjon=&etnisitet=&aar=       Mvh. Johan Arthur Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gunnar Øra

Tror du må legge ut ny link, for denne virker ikke, samt, muligens bytte til dat andre forum.

Mvh. Gunnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gunnar Øra
4 minutter siden, Gunnar Øra skrev:

Tror du må legge ut ny link, for denne virker ikke, samt, muligens bytte til dat andre forum.

Mvh. Gunnar

Ut i fra de opplysningene du har, må du finne den orginale skifte-forretningen og legge en link til denne, så kan vi hjelpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johan Arthur Hansen

Når jeg trykker på lenken så får jeg opp den siden som jeg har nevnt her - men kommer ikke videre. Mvh. Johan Arthur Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johan Arthur Hansen

Ja, den fikk jeg opp, men i forrige utgave av Digitalarivet og under Skifte og Føyen tinglag fikk du beskrevet hva som sto i skiftet digitalt og ikke som lenke til originalsiden. Slik som dette eksempelet: Skiftet er datert 16. mars 1756 og nevner enken Sissela Larsdatter og barna Ole Nielsen, 8, Lars N., 6, og Torbor N., 1 år. Mvh. Johan Arthur Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Otto Jørgensen

Kan det være fra en transkribert utgave som har vært tilgjengelig ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johan Arthur Hansen

Det er mulig det, men trodde den lå plassert i den nye utgaven av Digitalarkivet. Mvh. Johan Arthur Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive