Gå til innhold
Arkivverket

Oppslag i begravelsesbok 1932 Østre gravlund


Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg kan ikke finne kirkeboka med begravelsesinnføringen til en som døde i 1932. Avdøde, Dagny Gustafsen døde 28/3-1932. Begravet Østre gravlund 2/4-1932 ifølge epost fra gravferdsetaten. For å få mer info, så skrev de at jeg måtte ta kontakt med Riksarkivet (statsarkivet). Finner ikke aktuell kirkebok digitalisert, har sett i flere kirkebøker før jeg tok kontakt med gravferdsetaten.

Den avdøde fikk ikke barn.

 

Spørsmål:

Hvilken menighet tilhørte Østre gravlund i 1932? Hvilken kirkebok er det?

Hva er dødsårsaken? Hva het foreldrene hennes? Fødselsdato? Navn på fødestedet? Det for å få bekreftet/avkreftet rett person. Imøteser bilde av dødsinnføringen (begravelsesinnføringen) fra kirkeboka hvis mulig.

Endret av Kristin S. Aasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor man ble begravet gir ingen klar pekepinn til menighet. Oslo skifteretts dødsfallsprotokoll viser at de bodde i Kirkegårdsgata, som tilhørte Tøyen menighet. Den aktuelle kirkebok 6 for Tøyen menighet er skannet, men ennå ikke tilgjengelig på nett. Her ser du det som står om Dagny: a.thumb.jpg.10dd8f287e1205ed1e1799a274c74422.jpg

 

Vennlig hilsen Odd Halvorsen - Statsarkivet i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for raskt svar. Det bekrefter at det er rett person (født i Lærdal) (min farfars kusine) jeg har lett etter.

 

Ifølge Samlagsafstemningen skulle Kirkegårdsgaten tilhøre Petrus sydlige krets, men fint å få vite at det var Tøyen menighet. For sikkerhets skyld så jeg i flere kirkebøker. En kilde oppga at hun var født i Horten og en annen kilde (lysning) opplyste at Dagny hadde Endre Eggum som far (noe som stemte). En kilde (avis) oppga at hun het Dagny Gudrun Eggum, det gjorde det mer forvirrende. Derfor var det fint å få den bekreftelsen jeg trengte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.