Gå til innhold
Arkivverket

Segl/bumerke til Torstein Greipson


Odd Handegård
 Del

Recommended Posts

Jeg skulle gjerne hatt en kopi av et diplom datert 24. juni 1624, muligens er det en del av "HOVLANDSPAPIRENE". Navnet jeg leter etter er: Torstein Greipson (Aga eller Reiseter). Seglet hans skal være knyttet til diplomet, og det er altså en tegning eller et foto av seglet jeg prøver å finne. Kan sendes til min e-postadresse eller til denne adressen:

 

Odd Handegård

Vales vei 22

9019 Tromsø

 

mvh

Odd Handegård

tlf 4770.1932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Søk i våre digitale arkivkataloger ga ikke noe umiddelbart treff på det du leter etter. Vi kan gjerne videresende henvendelsen til Arkivverkets postmottak for nærmere undersøkelse, eller du kan gjøre det selv: post@arkivverket.no. 

 

Vennlig hilsen

Riksarkivet

Seksjon for brukertjenester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis dere kan klare å finne rett sted, ville det være en fordel - er usikker på hvor dette dokumentet finnes.

 

mvh

Odd Handegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
On 7/6/2017 at 6:26 AM, Odd Handegård said:

Jeg skulle gjerne hatt en kopi av et diplom datert 24. juni 1624, muligens er det en del av "HOVLANDSPAPIRENE". Navnet jeg leter etter er: Torstein Greipson (Aga eller Reiseter). Seglet hans skal være knyttet til diplomet, og det er altså en tegning eller et foto av seglet jeg prøver å finne.

 

Hi Odd:

 

The diplom you are looking for is online at https://media.digitalarkivet.no/view/63452/80 (Riksarkivets Diplomsamling F02/L0133, s. 81). You can see the seal at https://media.digitalarkivet.no/view/63452/82 (second seal, with initials T G, belonging to "Tostenn Resetter").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.