Gå til innhold
Arkivverket

Hans Rue Eliasson Hjortdahl (1776-1857) - landhandlar og gjestgjevar i Sjøhola i Førde frå 1805, men kvar budde han fram til 1820? - i Førde eller på Urnes i Hafslo?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Hans Rue Eliasson Hjortdahl, fødd i Førde kring 1776 som son av den føregåande landhandlaren og gjestgjevaren i Sjøhola i Førde, Elias Ingebrigtson Hjortdahl og kona Maren Johansdotter Rue, skal i 1805 ha teke over som landhandlar og gjestgjevar i Sjøhola etter far sin, men han gifte seg i Hafslo 14.6.1804 med Synneva Hansdotter, enkja etter «storbonden» Samuel Mandrup Jensson Bugge på Urnes i Hafslo (1746-1803).  Kari varv husmannsdotter frå Lunden under Rønnei i Luster der ho var fødd kring 1771.  Ho døydde i Sjøhola i Førde 27.2.1857.  Hans og Synneva fekk to born i lag:

 

* Elisabeth Margrethe Hansdotter Hjortdahl, døypt i Førde 9.1.1805, døydde ugift i Bergen 3.2.1878.

 

* Samuel Mandrup Hansson Hjortdahl, døypt i Hafslo 7.7.1806, døydde som gardbrukar på Høien i Strøm, Vestfold 29.12.1865.

 

Jon Laberg skriv om Hans Hjortdahl i den gamle bygdeboki for Hafslo at han var gjeldbunden, men det kan høyrest ut som om han budde på Urnes fram til stesonen Jens Samuel Bugge (som i 1806 hadde arva garden etter far sin!) tok over styringi i 1820, men kan dette stemma?

 

Dersom Hans Hjortdahl frå 1805 var landhandlar og gjestgjevar i Sjøhola i Førde, kan han vel ikkje SAMSTUNDES ha drive storgard på Urnes i Hafslo?

 

** Kva seier bygdeboki for Førde om dette?

 

Eg TRUR at garden på Urnes må ha vore drive av paktarar i denne perioden, men treng å finna prov for dette...

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Lars E. Øyane skrev:

Kva seier bygdeboki for Førde om dette?

 

Legger inn en gammel tråd, hvor det samme kommer frem mht. Hans Rue Hjortdal og Sjøhola (ref. BB Førde)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Egil for kjempefine og spennande innlegg!

 

Debatten frå 2010 hadde meir fokus på opphavet til Elias Hjortdahl enn lagnaden til Hans og Synneva, og der ser eg no detaljar som eg burde ha merkt meg den gongen!  Vel, betre seint enn aldri...

 

Eg har for mange år sidan utarbeidd ein database over konfirmantar i Hafslo, og ved nærare ettersyn finn eg der:

 

* Jens Samuel Bugge, 16 år, vart konfirmert i Hafslo i 1817 (son av Synneva og første mannen Samuel Mandrup Bugge)

* Hans Bugge, 15 år, vart òg konfirmert  Hafslo i 1817 (likeins son av Synneva og første mannen Samuel Mandrup Bugge)

* Elisabeth Hjortdahl, 16 år, vart konfirmert i Hafslo i 1821

* Samuel Mandrup Hjortdahl, 16 år, vart konfirmert i Hafslo i 1822

 

Etter dette KAN det faktisk sjå ut som om dei to Hjortdahlsborni voks opp på Urnes, men dette stemmer likevel dårleg med at Hans Rue Hjortdahl skal ha vore gjestgjevar frå 1812 og handelsmann frå 1813 i Sjøhola i Førde!

 

Samstundes har me ein paktar på Urnes frå 1811 til 1815 som heitte Ole Aamundson, og eg kan ikkje sjå at han kan ha butt på noko anna bruk enn dette som Samuel Bugge hadde hatt!  Kanskje var det slik det gjekk føre seg:

 

** Hans Rue Hjortdahl var først ei kort tid brukar på Ramstad i Førde.

 

** So flytte huslyden i 1806 til Urnes og dreiv garden her fram til 1811.

 

** So bar det attende til Sjøhola i Førde.

 

** So kan Synneva i lag med borni vera flytte inn att til Urnes i 1815, og ho styrte garden med dei halvvaksne sønene sine til sønene i 1820 delte garden mellom seg.  Og ho var på Urnes i alle fall til 1822 då yngste son hennar vart konfirmert...

 

Nokon son Johan fødd 1807 ser eg ikkje noko til korkje i Hafslo eller i Førde, og han vart i alle fall ikkje konfirmert i Hafslo!

 

Ikkje so heilt enkelt dette, men eg ser i farti ikkje noki anna «logisk» forklaring...

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand til å kartleggja denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har ikke så mye å bidra med, men Hans Hjortdahl er registrert to steder i sølvskatten 1816:

 

https://digitalarkivet.no/view/97/pt00000000281117

https://digitalarkivet.no/view/97/pt00000000308663

 

På 9.7.2017 den 18.11, Lars E. Øyane skrev:

Nokon son Johan fødd 1807 ser eg ikkje noko til korkje i Hafslo eller i Førde, og han vart i alle fall ikkje konfirmert i Hafslo!

 

Kan dette være Johan Hiortdahl, født 1807, sønn av Kristine Hiortdahl og korporal Sørensen: 

https://digitalarkivet.no/view/255/pd00000000284143

Sogn og Fjordane fylke, Førde, Vevring, Holsen, Naustdal, Haukedalen i Førde, Ministerialbok nr. A 5 (1803-1821), Fødte og døpte 1808, Side 13 - høyre side: 

https://media.digitalarkivet.no/view/11406/13

 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for siste innlegget om denne huslyden!

 

Det er nok slik at Hans Hjortdahl er flytt litt «fram og attende» mellom Urnes og Førde før han endeleg slo seg ned i Førde, og det er nok vanskeleg å komma so mykje nærare ei sanning i dette spørsmålet...

 

Elles kan det sjå ut som om den Johan Hiortdahl som var fødd i 1807 som son av Kristine Hiortdahl og korporal Sørensen, godt kan vera han som i bygdeboki er nemnd som son av Hans og Synneva.  Er det eit resultat av «datatilpassing» av ættesogestoff, d.v.s. at datamaskinen får «styra» innhaldet i ættesoga?

 

Uansett, Hans og Synneva hadde nok ingen son med dette namnet, so denne utfordringi er på det næraste løyst...

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med kartleggjíng av denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Innlegg #9:

 

Hjarteleg takk til Torbjørn for eit interessant innlegg!

 

Eg ser at sonen Samuel hadde fått sin del (og vel so det) av arven før han reiste frå bygdi, og resten stemmer vel bra med huslyden slik me kjenner han...

 

Ei utfordring står att å løysa her:

 

** Lisa Hjortdahl budde tydeleg i Førde so lenge foreldri levde, men finst det opplysningar om kva tid ho flytte til Bergen og kva yrke ho der hadde?  Ho døydde ugift i Bergen 3.2.1878!

 

Framleis står det att detaljar å løysa med omsyn til huslyden til broren Samuel Hjortdahl, men dette er handsama i følgjande tema: https://forum.arkivverket.no/topic/212594-samuel-mandrup-hjortdahl-1806-1865-frå-førde-til-strømm-i-vestfold-huslyden-hans/

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand i freistnadane på å komplettera denne biografien!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Hjortdahl er kun omtalt som "frøken" i dødsfallprotokoll, kirkebok og dødsannonse i 1878. 

 

Men er dette interessant informasjon?

 

  

image.png.e743b168add570540b4ba17cd2ae8ed5.png

 

image.png.47dc447cdfe5bd5455cb678e8152b7b3.png

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #11:

 

Hjarteleg takk til Frank Marton for siste innlegget!

 

Eg meiner desse opplysningane frå skiftet hennar Lisa Hjortdahl alt er «innbygde» i manuskriptet om Samuel Hjortdahl, so dei har diverre ikkje noko nytt å by på...

 

Men er det mogeleg å finna Elisabeth «Lisa» Hjortfahl i FT1865 og FT1875?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.