Gå til innhold
Arkivverket

Sperret side i kirkebok for Vefsn over døpte 1869


Geir Tverå
 Del

Recommended Posts

Nei, det stemmer ikke. Jeg har selv transkribert store deler av denne kirkeboka, deriblant side 47. Det er imidlertid så lenge siden at jeg mottok kirkeboka i form av papirkopier da jobben skulle gjøres. Papirkopiene har jeg nok ikke lenger, men jeg har registreringen foretatt i Augustus.

 

Det er altså ingen fare med meg, jeg har side 47. Det var i forbindelse med at jeg skulle kontrollere noen opplysninger at jeg tilfeldigvis oppdaget den blokkerte sida. Det jeg ønsker er at Digitalarkivet ser på saken da jeg tror dette må bero på ei feil i systemet. Jeg tror ikke det er opplysninger gitt i 1869 som er av en slik art at de fortsatt er klausulerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som Esther Fedreheim skriver; bildet er indeksert som Fødte og døpte 1869 og Notatside 1936. Det siste skyldes en tilføyelse fra 1936.

 

Systemet sperrer bilder som er indeksert som notatside kombinert med årstall >= 1930, ettersom det kan være notater om "hva som helst", f.eks. taushetsbelagte opplysninger. I dette tilfellet er det snakk om en helt "ufarlig" opplysning, så vi skal sørge for at bildet blir fritt tilgjengelig. Pga. ferietiden får vi dessverre ikke gjort noe med saken før i slutten av juli eller i begynnelsen av august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.