Gå til innhold
Arkivverket

Skifte/dødsmelding i Bergen 1964, hvem var nevnt der?


Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Hanna Jacobine Hansen bodde i Møllendalsveien 13 da hun døde 22.09.1964.

Dersom det er rett person ble hun født i Bergen 20.09.1889.

 

Jeg skulle gjerne ha visst hvem som evt. var nevnt i dødsmeldingen/skiftet etter henne.

 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=bedo1912&gardpostnr=59062&merk=59062#ovre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er eit godt poeng. Det hadde vore ein fordel om ein kunne poste tilsvarande spørsmål her, og at Arkivverket evt. svarte på den epostadressa som ein er registrert med i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En feilskrift fra min side. Rett dato finnes i lenken i mitt innlegg. Men mitt poeng er at de kunne bare ha sendt meg svaret på e-post. Nå måtte jeg sende dem en e-post med spørsmålet mitt. Svaret var klart: 

Dette er en automatisk bekreftelse på at vi har mottatt din e-post.

Arkivverket opplever for tiden stor pågang av henvendelser fra brukerne våre. Derfor blir saksbehandlingstiden i enkelte tilfeller lengre enn normalt. Vi ber om forståelse for at vi må foreta en prioritering av henvendelsene vi mottar. Vi deler inn henvendelsene i tre grupper avhengig av formålet med forespørselen: rettigheter, faglige behov og hobby, og vi prioriterer henvendelsene i samme rekkefølge.

 

 

Det er åpenbart andre tider enn før omleggelsen.

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett skal vere rett. Akkurat dette er ikkje så ulikt eit automatisk svar frå før omlegginga. Her eit eksempel frå rett før jul:

 

Vi har motteke e-post.

Ifølgje serviceerklæringa til Arkivverket vil førespurnader verte handsama i  løpet av og innan 15 arbeidsdagar.  For saksområde som krev omfattande undersøking eller ved stor pågang kombinert med ressursmangel som no, kan sakshandsamingstida verte lengre.

 

Slektsførespurnader blir svara på, men dei har ikkje førsteprioritet. 

 

 

Med venleg helsing

Statsarkivet i Bergen

e-postmottak

 

(Eg fekk svar på spørsmålet etter 4 dagar).

 

Den største skilnaden frå slik som det var før er at Yngve Nedrebø svarte på slike spørsmål i forumet, sjølv om dødsfalla var nyare. Praksisen med å ikkje leggje ut opplysningar om nyare dødsfall har f. eks. Statsarkivet i Oslo hatt lenge før statsarkivarane vart organisert vekk.

 

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke problemer med praksisen eller sperrefrister. Men det tar ikke lengre tid å sende en e-post enn å svare på et spørsmål i forumet. Og e-post adressen har de. Den har jeg hatt uforandret i flere år.Så fra mitt ståsted er det mye som har forandret seg etter omleggingen. Og da tenker jeg ikke på moderniseringen av Digitalarkivet.

Men det dukker vel opp et svar en eller annen gang. Om ikke min lille utblåsning her har ført til at mitt opprinnelige spørsmål har havnet nederst i bunken innerst i arkivet. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.