Gå til innhold
Arkivverket

Søk i folketellinger


Anne Gro Ek
 Del

Recommended Posts

Jeg føler meg så klønete i det nye søkebildet for folketellingene.

Jeg ønsker å søke etter én person i f eks 1900 tellingen for hele landet. Eller i ett fylke, eller i en kombinasjon av noen utvalgte kommuner. Går det an? 

 

Når jeg forsøker meg på søk i Østfold og i min enfold trykker på "Velg alle" trodde jeg at jeg skulle kunne få opp et søk på fylket under ett. Det gjør jeg ikke. Jeg må søke på én etter én etter én  av alle de 26 treffene. Må man det, eller er jeg stokk dum.

 

Mvh Anne Gro Ek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette går an i søkeskjemaet for FT1900.

  • Vil du søke i hele landet, gjør du ingen valg i geografimenyen.
  • Vil du søke i ett fylke (eller flere fylker), åpner du geografimenyen, finner det ønskede fylket og klikker "velg alle". Da får "velg alle" grønn bakgrunnsfarge og kommunene kursiveres. Når du deretter gjennomfører et søk, søker du kun i det ønskede fylket.
  • Vil du søke i en kombinasjon av utvalgte kommuner, åpner du geografimenyen, finner de ønskede kommunene og klikker på dem, slik at kommunene får grønn bakgrunnsfarge. Når du deretter gjennomfører et søk, søker du kun i de valgte kommunene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

 

Jeg har bare brukt "Finn kilde" istedenfor "Flere søkeinnganger". Da var det ikke så lett. 

 

Takk for oppklaringen!

 

 

Mvh Anne

Endret av Anne Gro Ek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.