Gå til innhold
Arkivverket

Ole Olsen og Aase Evensdatter


Reidar Olav Meling
 Del

Recommended Posts

http://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070312630206.jpg

 

28. mars 1785 blir Aase, datteren til Even Svensen Rishovdeie, døpt i Krødsherad.

Antar det er samme Aase som i 1801-tellingen.  Alder i forbindelse med forlovelse og giftermål har en tendens til å svinge en smule,

med hun er vel innenfor "grensen"?

 

Og JA, du her helt rett, Ann-Mary - pussig med to jevngamle jenter med samme navn konfirmert på Sokna....

Bør nok sjekke ut begge,

 

Astrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på Berg (fortsatt Sokna, trur eg) at den "andre" Aase Evensdatter tjener i 1801.  Antatt fødselsår:  1784.

 

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070205640112.jpg

Må vel være "vår" Ole Olsen (Gaarder?) som melder utflytting til Christiania i 1849, jfr. nr. 91.

Står riktignok at han ble født 27. oktober 1817 (bomma i såfall med én dag), Alm i Norderhov (mange av fadderne var fra Alm).

Men hva står det helt ytterst til høyre, under Christiania?

 

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Astrid K. Natvig skrev:

http://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070205640112.jpg

Må vel være "vår" Ole Olsen (Gaarder?) som melder utflytting til Christiania i 1849, jfr. nr. 91.

Står riktignok at han ble født 27. oktober 1817 (bomma i såfall med én dag), Alm i Norderhov (mange av fadderne var fra Alm).

Men hva står det helt ytterst til høyre, under Christiania?

 

Astrid

 

Ny lenke

Nr 91.

Oppland fylke, Jevnaker, Lunner i Jevnaker, Ministerialbok nr. 6 (1837-1857), Inn- og utflyttede 1849-1857, Side 304
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070205640112

 

Utflytta frå Gran 1825-1900 og Jevnaker 1837-1901

 

Førenamn Farsnamn Gard Alder Stilling År Dato Nr. Reisemål Sokn

Ole Ols Gaarder 1817, 27/12   1849 17. aug 91 Christiania F. alm I Norderhaug Jevnaker 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=granutfl&gardpostnr=6758&merk=6758#ovre

 


 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vår" Ole Olsen ble fødd 26.okt 1817,så da er vel kanskje han som flyttet i 1849 en annen Ole?Han var født 27/12-1817.

Må prøve å finne igjen mannen etter utflyttingen .

 

 

 

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle!

Då min tippoldefar Ole Olsen blir fødd i 1817, står det fødselsdato 26.oktober. Då han blir konfirmert i 1834, står det fødselsdato 27.oktober.

Då Ole Olsen Gaarder flyttar til Christiania i 1849, står det fødselsdato og år 27.oktober 1817. Då denne sistnemnde personen emigrerer til USA i 1880, står det fødselsdato 27.12, altså 27.desember. Forvirring?!

Dersom desse to personane er same person, kor kjem namnet Gaarder frå..?

Må jo absolutt medgi at eg har vore inne på tanken på at "min" Ole Olsen emigrerte. Men korleis kan me finna ut om det er same person det er tale om her?

 

Om "mor Aase" er det jo og ein smule forvirring no, må eg medgi. Har me funne den rette Aase no? Det er så mange stadnamn som virrar rundt her. Eg må granska alt dette de har funne. Men like fullt er det stadig like imponerande arbeid de gjer, så takk til dykk alle!

 

Eg trur eg nemnde i ein tidlegare tråd at mi omtalte oldemor Oline (dotter til ovanemnde Ole) var fødd i 1848, men etter som tida gjekk, fekk dei det for seg at ho var fødd året etter, og på bildet eg tok av mi mor (Oline var hennar mormor) ved Olines grav på Jevnaker i 1991, står det og årstalet 1849. Dei hadde ikkje alltid full kontroll verken med dato eller årstal i gamle dagar!

Endret av Reidar Olav Meling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Reidar Olav Meling skrev:

Hallo alle!

Då min tippoldefar Ole Olsen blir fødd i 1817, står det fødselsdato 26.oktober. Då han blir konfirmert i 1834, står det fødselsdato 27.oktober.

Då Ole Olsen Gaarder flyttar til Christiania i 1849, står det fødselsdato og år 27.oktober 1817. Då denne sistnemnde personen emigrerer til USA i 1880, står det fødselsdato 27.12, altså 27.desember. Forvirring?!

Dersom desse to personane er same person, kor kjem namnet Gaarder frå..?

Må jo absolutt medgi at eg har vore inne på tanken på at "min" Ole Olsen emigrerte. Men korleis kan me finna ut om det er same person det er tale om her?

 

Om "mor Aase" er det jo og ein smule forvirring no, må eg medgi. Har me funne den rette Aase no? Det er så mange stadnamn som virrar rundt her. Eg må granska alt dette de har funne. Men like fullt er det stadig like imponerande arbeid de gjer, så takk til dykk alle!

 

Eg trur eg nemnde i ein tidlegare tråd at mi omtalte oldemor Oline (dotter til ovanemnde Ole) var fødd i 1848, men etter som tida gjekk, fekk dei det for seg at ho var fødd året etter, og på bildet eg tok av mi mor (Oline var hennar mormor) ved Olines grav på Jevnaker i 1991, står det og årstalet 1849. Dei hadde ikkje alltid full kontroll verken med dato eller årstal i gamle dagar!

 

 

Han som flyttet  til Christiania i 1849 sto med fødselsdato 27.12.1817.(ikke  27.oktober 1817,som du skriver)

 

Samme utflytting som jeg la inn tidligere.

 

Utflytta frå Gran 1825-1900 og Jevnaker 1837-1901

 

Førenamn Farsnamn Gard Alder Stilling År Dato Nr. Reisemål Sokn

 

Ole Ols Gaarder 1817, 27/12   1849 17. aug 91 Christiania F. alm I Norderhaug Jevnaker 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=granutfl&gardpostnr=6758&merk=6758#ovre

 

----

 

Du nevner en emigrasjon i 1880?

Lenke?

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplysninga om fødselsmånaden til Ole Olsen Gaarder i utflyttardokumentet av 1849:

Det er vel oktober (october) som står i originaldokumentet?? Eller står det desember? Kan det vera at det er meint å stå oktober, men at nokon i ettertid har tolka det som desember?

Og som sagt, datoen 26 kan og "ved ein inkurie" ha blitt endra til 27. Ikkje veit eg.

 

Men namnet Gaarder??

 

(Kanskje Jostein Gaarder veit noko om dette ... !?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er det preseniliteten min som har teke heilt overhand no? Tykkjer bestemt at eg såg utskrift frå ein emigrant- eller immigrantprotokoll med namnet Ole Olsen Gaarder, 62 år gammal, altså frå året 1880! Men kor blei det av den...?? Er det eit innlegg som har forsvunne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det har vært noe emigrasjon i innleggene.

 

----

 

Det var kanskje dette du så?

 

Fjernet det,da jeg ikke fikk det til å stemme.

 

Ole O Gaarder

United States Census, 1880
Name Ole O Gaarder
Event Type Census
Event Date 1880
Event Place Peterson, Morgan, Utah, United States
Gender Male
Age 62
Marital Status Married
Race White
Race (Original) W
Occupation Farmer
Relationship to Head of Household Self
Relationship to Head of Household (Original) Self
Birth Year (Estimated) 1818
Birthplace Norway
Father's Birthplace Norway
Mother's Birthplace Norway
Sheet Letter B
Sheet Number 505
Person Number 0
Volume 1
Household
Role
Sex
Age
Birthplace
Ole O Gaarder Self M 62 Norway
Anna M Gaarder Wife F 60 Norway

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:MNSV-6GG

 

----

 

Tror paret i Utah er de samme som denne Ole Olsen Gaarder og Anne Mikkelsdatter.

 

Passprotokoll for Hadeland og Land fogderi 1857-1861

 

 
Fann 8 personar av 218 (viser 1 - 8)
      
 
  Førenamn Etternamn Alder Fødestad/bustad Signalement Vist fram/utskriven Nytt pass utskriven Merknad Stilling
207 Ole Olsen Gaarder 41 år Sør-Aurdal, Aurdal 69 1/2 tomme høy, mørkt hår og blå øyne. 18600316 16.03.1860 til Amerika. Reiser med kone Anne Mikkelsdatter, 38 år, og barna Kari, 16 år, Ole, 15 år, Martin, 10 år, Andreas, 8 år, og Laurits, 2 år. Gift mann
208 Anne Mikkelsdatter Gaarder 38 år Sør-Aurdal, Aurdal   18600316 16.03.1860 til Amerika. Reiser med mannen Ole Olsen, 41 år, og barna Kari, 16 år, Ole, 15 år, Martin, 10 år, Andreas, 8 år, og Laurits, 2 år. Gift kone
209 Kari Olsdatter Gaarder 16 år     18600316 16.03.1860 til Amerika. Reiser med foreldrene Ole Olsen, 41 år, og Anne Mikkelsdatter, 38 år, og søsken Ole, 15 år, Martin, 10 år, Andreas, 8 år, og Laurits, 2 år. Barn
210 Ole Olsen Gaarder 15 år     18600316 16.03.1860 til Amerika. Reiser med foreldrene Ole Olsen, 41 år, og Anne Mikkelsdatter, 38 år, og søsken Kari, 16 år, Martin, 10 år, Andreas, 8 år, og Laurits, 2 år. Barn
211 Martin Olsen Gaarder 10 år     18600316 16.03.1860 til Amerika. Reiser med foreldrene Ole Olsen, 41 år, og Anne Mikkelsdatter, 38 år, og søsken Kari, 16 år, Ole, 15 år, Andreas, 8 år, og Laurits, 2 år. Barn
212 Andreas Olsen Gaarder 8 år     18600316 16.03.1860 til Amerika. Reiser med foreldrene Ole Olsen, 41 år, og Anne Mikkelsdatter, 38 år, og søsken Kari, 16 år, Ole, 15 år, Martin, 10 år, og Laurits, 2 år. Barn
213 Laurits Olsen Gaarder 2 år     18600316 16.03.1860 til Amerika. Reiser med foreldrene Ole Olsen, 41 år, og Anne Mikkelsdatter, 38 år, og søsken Kari, 16 år, Ole, 15 år, Martin, 10 år, og Andreas, 8 år. Barn

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=ps05001857la&gardpostnr=207&merk=207#ovre

 

https://familysearch.org/ark:/61903/2:2:9SGQ-2YG

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen kan tyde gårdsnavnet i forbindelse med flyttemeldingen, jfr. lenkene # 30 og 31, SAMT hva som står ytterst til høyre,

under Christiania.  hans død???

 

Mht. de to Aase Evendøtre i 1801, så finner vi et mulig foreldrepar til "kandidaten" Aase på Berg (Even Halvorsen og kona, personer 050 og 051).

 

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjeld "to Aase Evensdøttre", er det då medrekna før omtalte Aase på Holter, Østre Toten, ho som døydde i 1874? Meiner å hugsa at mor hennar heitte Pernille, til orientering.

Er det no slik å forstå at det fins fleire som heiter Ole Olsen Gaarder? Det verkar rett at han som emigrerte til USA i 1860, 41 år gammal, er den same som er nemnd i den amerikanske census frå 1880 og som der er 62 år gml. Men er denne norskamerikanaren identisk med han som melde flytting frå Gran til Christiania i 1849? Og er sistnemnde identisk med "vår" Ole Olsen, far til Oline??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det heilt sikkert at det står Gaarder etter namnet Ole Olsen her? Og som før nemnd, - står det october eller noko anna i neste kolonne? Eg greier ikkje å tyda det som står under Christiania i siste kolonne.

 

IMG_1924.thumb.PNG.4bf8a5a3b0dac8f31d9d95b97e0c1aa6.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Aase på Holter er ikke med.  De to blad Aase jeg og Ann-Mary nevner, bor begge på Sokna (Norderhov-tellingen), på gårdene Ruud og Berg.  Se på innleggene 24 - 29.

Begge er trolig født i Krødsherad, men mye tyder på familiene deres har flyttet til Sokna.  

 

Astrid, som fortsatt håper at noen kan tyde det som står i forbindelse med 1849-flytttingen til Christiania

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi lurer på det samme, Reidar Olav, så be om hjelp på "tydeforumet" (Tyding av skannede kilder).  Der er det sikkert noen som kan fortelle oss HVA

som står i forbindelse med flyttemeldingen i 1849.  Både gårdsnavnet og hva som står under Christiania.

 

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Reidar Olav Meling skrev:

Når det gjeld "to Aase Evensdøttre", er det då medrekna før omtalte Aase på Holter, Østre Toten, ho som døydde i 1874? Meiner å hugsa at mor hennar heitte Pernille, til orientering.

Er det no slik å forstå at det fins fleire som heiter Ole Olsen Gaarder? Det verkar rett at han som emigrerte til USA i 1860, 41 år gammal, er den same som er nemnd i den amerikanske census frå 1880 og som der er 62 år gml. Men er denne norskamerikanaren identisk med han som melde flytting frå Gran til Christiania i 1849? Og er sistnemnde identisk med "vår" Ole Olsen, far til Oline??

 

Nei, han som emigrerte i 1860 er ikke identisk med han som flyttet til Christiania i 1849.

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Reidar Olav Meling skrev:

Er det heilt sikkert at det står Gaarder etter namnet Ole Olsen her? Og som før nemnd, - står det october eller noko anna i neste kolonne? Eg greier ikkje å tyda det som står under Christiania i siste kolonne.

 

IMG_1924.thumb.PNG.4bf8a5a3b0dac8f31d9d95b97e0c1aa6.PNG

 

Reidar!

 

Be om hjelp til tyding på tydeforumet.

 

Legg ved dette:

 

Nr 91.

Oppland fylke, Jevnaker, Lunner i Jevnaker, Ministerialbok nr. 6 (1837-1857), Inn- og utflyttede 1849-1857, Side 304
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070205640112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hei Ann-Mary. Eg trur eg no har lagt det aktuelle problemet "vårt" ut på det spesielle forumet du nemnde. Så får me sjå kva det fører til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Reidar Olav Meling skrev:

Ja hei Ann-Mary. Eg trur eg no har lagt det aktuelle problemet "vårt" ut på det spesielle forumet du nemnde. Så får me sjå kva det fører til.

 

 

Sjekket, og så at du hadde lagt spørsmål om tyding i Andre spørsmål til Digitalarkivet

 

Du har lagt det på feil forum. :-)

 

Prøv dette:

 

Tyding av skannede kilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Reidar Olav Meling skrev:

Hei igjen, - ligg det på rett forum no?

Ja,nå er det på riktig forum. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Astrid K. Natvig skrev:

http://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070205640112.jpg

Må vel være "vår" Ole Olsen (Gaarder?) som melder utflytting til Christiania i 1849, jfr. nr. 91.

Står riktignok at han ble født 27. oktober 1817 (bomma i såfall med én dag), Alm i Norderhov (mange av fadderne var fra Alm).

Men hva står det helt ytterst til høyre, under Christiania?

 

Astrid

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.