Gå til innhold
Arkivverket

Ole Olsen og Aase Evensdatter


Reidar Olav Meling
 Del

Recommended Posts

Hallo, hallo, Ann-Mary. Dette var jo ganske dramatisk nytt! Og du er sikker på at det er rett person...? Og kva står det i kolonna Opholdssted..?

Endret av Reidar Olav Meling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,tror nok at det er  riktig person.

 

Legg inn spørsmål på tydeforumet angående  tyding av oppholdssted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temmelig sikker på at vi nå har funnet ut hva som hendte med Olines far, Ole Olsen.  I og med at han døde så tidlig etter ankomsten til hovedstaden, så

har opplysningen blitt tatt med i forbindelse med flyttemeldingen.  Levde foreldrene hans fortsatt?  Tror det er litt viktig å finne ut når de døde - ikke minst for å

prøve å finne ut opphavet deres.  Du har nå løsningen på 50% av spørsmålet ditt, Reidar Olav, men Aase Evensdatters videre skjæbne gjenstår.

 

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrande, Astrid og Ann-Mary! Dvs det er jo ikkje så kjekt å sjå at min tippoldefar døydde så ung, men dette var livet i dei dagane. Når eg studerer bygdebøkene for Bømlo, så er det jo haugevis av tragiske lagnader på denne tida. Til dømes hadde me ein koleraepidemi som slo ned som lyn nett i året 1849 i området der eg bur på Bømlo, mange folk strauk med då. Når ein person døyr av "mavebetennelse", kva døyr han eigentleg av då..?

Så må eg leggja ut opplysninga om "opholdssted" og sjå om nokon kan tyda det.

"Mor Aase" (f. ca. 1785) og mannen hennar Ole Olsen (f. 1772) må eg no finna ut meir om! Mange takk så langt!

Endret av Reidar Olav Meling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då fekk eg ei mogleg tyding. Ein Even Stormoen meiner det står "Hospitalet", og det gir vel meining. Flytta Ole til "hospitalet" i byen fordi han var sjuk? Eller blei han tilfeldigvis sjuk like etter at han hadde flytta til byen og at han dermed hamna på sjukehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor Ole flytta får vi nok aldri svar på, men mavebetennelse er vel det vi idag kaller gastritt.  Det var ingen uvanlig dødsårsak og det hele kan jo ha gått veldig fort.

 

Ole og hans skjebne minner mye om min egen tippoldefar, Martin Hansen, også han fra Jevnaker og noen få år yngre enn Ole.  Han flyttet fra Jevnaker til Norderhov

i 1839, rakk å bli far (utenfor ekteskap) til oldemor Grete samme år og forsvant så totalt.  Leita etter ham veldig lenge, og fant ham, ved en ren tilfeldighet, i kirkeboka for

Christiania Domkirke: død på Rikshospitalet 26. februar 1851 av hjernetilfelle.  Martin Hansen, Arbeidsmand, 32 år, født på Jevnaker.  Kan ikke være noen annen en "min"

forsvunne tipp - også han dro til hovedstaden!

 

Astrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte eg kunne leggja ut eit bilde av mi oldemor Oline Olsdatter Brokerud (Bråkerud), teke for omlag 100 år sidan. Ho budde saman med mannen sin, Ole Nielsen B. på Randsborg på Jevnaker.

No har eg altså fått greie på kor hennar far kom frå, og kor det blei av han (mor hennar, Dorthe Thomasdatter, veit me litt om, - eg har jo eit spm. i den samanhengen og, så eg kjem nok til å oppretta endå ein ny tråd!).

Men så var det foreldra til Ole, kor blei dei av..?

 

IMG_1934.thumb.PNG.537032fa659bbba38b373473bf1a6520.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://media.digitalarkivet.no/kb20070205640076

Se på nr. 31:  28. august 1848 dør Ole Olsen Garder (?), 78 år på Hansrudeie (tror jeg det står).  Det står noe foran navnet hans som jeg er usikker på,

men alderen tilsvarer født rundt 1770 og navnet er det samme som "din" Ole, så itte vet je...

Kan dette være dødsfallet til Ole far, Ole Olsen senior????

 

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://media.digitalarkivet.no/kb20070205640072

Helt nederst: hustru Aase Evensdtr. døde 7. mars 1847 på Hansrudeie, 68 år.  En skal ikke stole 100% på oppgitt alder, men hun er nok født på begynnelsen av 1780-tallet.

Da var det nok Ole som døde i 1848, jfr. forrige innlegg.  Etter at begge foreldrene var borte, fant vel Ole jr. ut at han skulle prøve lykken i hovedstaden, men den gang ei....

 

Astrid

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennande! Mor Aase Evensdatter døyr altså i mars 1847, så døyr faren i august 1848, deretter blir Ole far til Oline i oktober same året, og så endar det heile med at Ole flyttar til Chistiania midt i august 1849 der han døyr ei veke etterpå.

Aase og Ole d.e. fekk dermed ikkje sjå barnebarnet sitt, Oline. Trur neppe mi mor kjende til dette, endå om ho nemnde bestemor Oline rett som det var. Ein angrar jo på at ein ikkje spurde meir! Mi mormor Trine døydde 77 år gml. då eg var 5 år, så det er berre såvidt eg hugsar henne.

 

Tusen takk for godt arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre ein liten ting, det gjeld dette mystiske ordet/namnet etter Ole d.y. når han flyttar i 1849 og det same ordet/namnet etter denne Ole (som me no trur er faren hans) som døyr i 1848. Me har jo inntil no tolka det som eit særnamn, eller eit etternamn. Men eg tykkjer at ordet står med liten g, i alle fall i tillfellet med Ole d.e. Kan det vera at det står gaardbruker, litt slurvete skrive...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Reidar Olav Meling skrev:

Berre ein liten ting, det gjeld dette mystiske ordet/namnet etter Ole d.y. når han flyttar i 1849 og det same ordet/namnet etter denne Ole (som me no trur er faren hans) som døyr i 1848. Me har jo inntil no tolka det som eit særnamn, eller eit etternamn. Men eg tykkjer at ordet står med liten g, i alle fall i tillfellet med Ole d.e. Kan det vera at det står gaardbruker, litt slurvete skrive...??

 

Jeg mener det står stor G.Hvis du ser på g-ene  i navnet til  Börger Pedersen Bergereje(nr 95) litt lenger ned på siden så er g-en ikke likedan som den som står ved Ole sitt navn.

Oppland fylke, Jevnaker, Lunner i Jevnaker, Ministerialbok nr. 6 (1837-1857), Inn- og utflyttede 1849-1857, Side 304
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070205640112
 

 

Det er iallfall tolket som Gaarder i denne basen:

 

Utflytta frå Gran 1825-1900 og Jevnaker 1837-1901

 

Førenamn Farsnamn Gard Alder Stilling År Dato Nr. Reisemål Sokn

 

Ole Ols Gaarder 1817, 27/12   1849 17. aug 91 Christiania F. alm I Norderhaug Jevnaker 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=granutfl&gardpostnr=6758&merk=6758#ovre

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vera at du har rett, Ann-Mary.

Men så ein anna detalj:

Då Ole d.e. og Aase giftar seg i 1816, skriv dei i klokkarboka at ho er 36 år, ho skulle då vera fødd ca. 1780. Når Aase Evensdatter dør i 1847, er ho 68 år. Dette stemmer sånn nokolunde dersom Aase er fødd i 1779 eller rundt 1780. Eg finn eit par kvinner med namnet Aase Evensdatter i Nes prestegjeld i Akershus som er fødde i 1778-79. Eg finn jo ingen i Jevnaker i folketeljinga ved namn Aase Evensdatter som er fødd i 1780. Me finn 2 som er rundt 17 år gamle og som dermed skulle vera fødde rundt 1784 (Aase E. på Holter på Toten var jo og fødd ca. 1784, men ho er elliminert av fleire grunnar). Men i ministerialboka frå 1816 står det jo at Aase er 32 år, og det stemmer altså med teorien om at "vår" Aase er identisk med ei av dei 2 jentene i folketeljinga av 1801 som er 17 år gamle. Men då kan ikkje Aase vera 68 år i 1847!

 

Er eg unødvendig kverulerande no..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder kan være feil  både i tellinger og ved død.

Vi har ennå  ikke noe bevis for hvem som er den riktige Aase Evensdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt flere ganger, så er oppgitt alder ofte "sånn ca."

Jeg vet selvsagt ikke, men jeg tror at den Aase Evensdatter som flytter i des. 1816, jfr. flyttemelding i innlegg 17, kan være  den rette.  Se også forlovererklæringen i innlegg 9.

 

Astrid

Endret av Astrid K. Natvig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen. Mi tipp-tippoldemor Aase Evensdatter var 32 år gammal då ho flytta frå Norderhov til garden Berger på Jevnaker og gifta seg der med Ole Olsen. Eit lite forsiktig spørsmål: er det ikkje rimeleg å tru at Aase blei døypt og sidan vaks opp i Norderhov? Eg har prøvd å finna henne i kyrkjebøkene for Norderhov i tida rundt 1784-85, men har ikkje greidd å finna henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen, ta en titt på tidligere innlegg, inkl. to blad Aase i 1801-tellingen for Norderhov, samt at de blir konfirmert samtidig.

15. august 1784 døper Even Halvorsen datteren Aase i Krødsherad, og det er nok denne familien som er på Berg i Sokna i 1801.

28. mars 1785 døper Even Svensen sin Aase, også i Krødsherad, og de er vel på gården Ruud i 1801.

De er ikke langt fra Krødsherad til Sokna, så de to familiene har nok flyttet dit før tellingen i 1801.

 

Mye tyder på at en av disse to "Krødsherad-døpte" jentene er din Aase, og muligens er hun som blir døpt i 1784 den mest trolige.

 

Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aase Evensdatter Lundesgaard (jfr. konfirmasjonen i # 26) giftet seg 30. november 1804 med Thomes Olsen Halchinrud i Lunder kirke på Sokna.

Så hvis vi finner ut hvilken Even som var faren hennes, blir det vel mulig å finne ut hvem som er foreldrene til den Aase som flyttet til Berger......

 

Astrid

Endret av Astrid K. Natvig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være "RUUD-kandidaten" i 1801 som er den riktige Aase?  I såfall er hun datteren til Even Svendsen og hans 1. kone og døpt i mars 1785, jfr. #68.

Hun er i såfall i sitt 32. år da hun gifter seg (veldig slitsomt med "svingende" alder, dere).

 

Aase på Lundesgaard som gifter seg med Thomes/Thomas, jfr. # 70, får datteren Gunild i mars 1807 (mye tyder på at moren til Thomes het Gunild Thomasdt.),

og en av fadderne heter Ole Evensen.  De kirkebøkene er jæ.... å lese.....

9. oktober 1808 døpes datteren Sissel.  Even Halvorsen på BERG var gift med Sissel Larsdatter.  

 

Eneste muligheten for å finne ut av dette, er vel om det finnes noe skifte etter Even Svendsen og Even Halvorsen.

 

Astrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blei sanneleg litt av eit puslespel. Igjen er eg imponert over innsatsen de legg for dagen. Men eg har jo i og for seg ikkje noko imot at det går "sport" i dette.

Eg trudde det var vanleg at namna til foreldre blei nemnde i samband med giftermål, iallfall tykkjer eg å ha sett mange døme på det. Men i samband med giftarmålet mellom Ole og Aase i 1816 er ikkje foreldra nemnde, bortsett frå at me sjølsagt får vita at Aases far heiter Even og Oles far heiter Ole. Det hadde jo vore kjekt dersom i det minste fedrene sine fulle namn blei nemnde, men nei takk!

Astrid skriv noko om Aase på Lundesgaard, - kan dette namnet knyttast til Ruud eller til Berg på Sokna?

Er det Aase på Lundesgaard som flyttar til garden Berger på Jevnaker? Korleis få greie på det?

Kan fadderen Ole Evensen knyttast spesielt til den eine av Even-karane? 

Aase på Lundesgaard er vel dottera til Even Halvorsen, ser jo ut til at denne Aase får ei dotter som vert kalla opp etter bestemor Sissel som er gift med Even Halvorsen? Det er vel ein viss logikk her.

Kan eventuelle skiftedokument fortelja oss noko?

Her er det sanneleg om å gjera å halda tunga beint i munnen! Det er nummeret før eg misser tråden no..! Men det hadde vore kjekt å finna løysinga på denne gåta.

 

mvh Reidar O. Meling

Endret av Reidar Olav Meling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://media.digitalarkivet.no/sk20100224633928

 

Skiftekort etter den 1. kona til Even Svendsen Ruud (ja, det er nok Aase fra Ruud som er den mest trolige kandidaten).

Even Svensen Rishovd giftet seg 5. april 1778 med Berit Narvesdatter.  Hun blir begravd 24. juli 1785, og da er Aase bare noen måneder gammel,

se opplysningene om barna deres på skiftekortet (også henvisning til selve skifteprotokollen).  30. juni 1787 giftet Even seg igjen i Lunder kirke på

Sokna med Asle/Aslaug Christensdatter.  Hun var fra gården Rud: i november 1786 blir enkemann Even Svendsen Rishovdeie fra Krødsherad trolovet

med Aslov Xstensdatter Rud.  Så alt tyder på at de da flyttet til Ruud, og det første barnet til Even og Aslaug døpes Berit - etter hans avdøde kone.

 

Kirkebøkene for Norderhov er nærmest uleselige fram til 1811 (jeg orker IKKE å lese mye derfra), men jeg tror vi MÅ finne dødsfallet til Even Svendsen, som var på Ruud i 1801-tellingen, i håp om opplysninger om barna hans, sånn at vi på den måten kan finne ut om Aase var hans datter fra 1. ekteskap.

 

Astrid

 

Endret av Astrid K. Natvig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.