Gå til innhold
Arkivverket

Trunkering


Odd Roar Sulutvedt
 Del

Recommended Posts

Har testet trunkering i FT1910.
Ved søk på 1893-04*, så får jeg treff. Ved søk på 1893-0* får jeg ikke treff.
Det skilles heller ikke på dato og måned?

I emigrantlister, søk på utreisedato, så får jeg treff på begge varianter (brukte 1889-0* og 1889-08* i Larvik 1887 - 1930).

Hvorfor er det forskjell, og er det noe som skal/kan/bør endres på?

Endret av Odd Roar Sulutvedt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Odd Roar, ta en titt på diverse innlegg fra juni og juli i denne lista, bl.a. mine, så ser du at emnet ikke er ukjent! :-) Det foreligger svar fra arkivverket som indikerer at de jobber med saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Olaf Larsen skrev:

Hei Odd Roar, ta en titt på diverse innlegg fra juni og juli i denne lista, bl.a. mine, så ser du at emnet ikke er ukjent! :-) Det foreligger svar fra arkivverket som indikerer at de jobber med saken.

Beklager, unødvendig å ta det opp på nytt da. Jeg leste nok bare overskriftene, og skjønte ikke at "Meningsløse søkeresultater" gjaldt det samme...!
Da får vi avvente Arkivverkets jobb med saken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til beklagelse, de trenger en påminnelse av og til, selv om de er svært oppegående og hyggelige mennesker! :-) (sjøl savner jeg smilefjes også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Olaf Larsen skrev:

Ingen grunn til beklagelse, de trenger en påminnelse av og til, selv om de er svært oppegående og hyggelige mennesker! :-) (sjøl savner jeg smilefjes også)


He, he, jeg er inne i min andre uke med bevisst utelatelse av alle emojis i all kommunikasjon, så det går fint for meg...! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt som deg i mange år, men så begynte jeg plutselig å bruke dem. Og som vi vet, det er vanskelig å endre en dårlig vane! :-) (som du ser) Jeg jobber bevisst med å kutte ut museklikking nå...

Endret av Olaf Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.