Gå til innhold
Arkivverket

Kjell Sandberg, Kirkenes


knut fasting
 Del

Recommended Posts

Vi har sjekket døpte i Sør-Varanger fram til 1937 (vi har ikke fått avlevert nyere kirkebok), uten å finne Kjell innført. Vi mener å ha funnet han i Fødselsregister for Sør-Varanger, uten at navnet hans står der: Guttebarn født 08.07.1930. Far: Magnus Sandberg, enkemann og anleggsarbeider f. 29.07.1894 i Vardø. Mor: Ingrid Kristensen, ugift, født 20.07.1909 i Honningsvåg.

 

 Statsarkivet i Tromsø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAkk for svar!

Jeg har notert mor Ingrid Kristensen f. .Nordvågen, Magerøy. Hvordan stemmer det geografisk med Honningsvåg, (jeg er ikke lokalkjent)

Kjell ble visst plassert i fosterhjem/barnehjem. Det var 10 barnehjem i Finnmark , er det mulig å spore ham der ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen så langt.

Jeg finner Ingrid Kristensen i ft 1910, http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1910&knr=2019&kenr=006&bnr=0049&lnr=00

og i kb for Kjeklvik, Ingrid Anna Elisabeth, døpt 15/5 1910.

Guttebarnet som het Kjell, ble plassert på et barnehjem, jeg vet ikke hvilket, dessuten må han ha begynt på skolen et sted.

Har dere noen mulighet til å spore opp hvor han ble aveller gi noen tips om hvordan jeg kan komme videre?

Jeg vet han var kokk i militæret, barnefar i Narvik 1954, dør i Asker som tidligere meieribestyrer i 2003.

Mvh.

Knut Fasting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi har ingen oversikt over hvor barnehjemsbarna ble evakuert. Det er lite arkiv som er bevart etter barnehjemmene, og vi har tidligere undersøkt i det materialet vi har, uten å finne hvor Kjell var. Finnmark ble brent, og mye arkiv gikk tapt. Vi kan dessverre ikke hjelpe i denne saken.

 

Med hilsen

Statsarkivet i Tromsø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.