Gå til innhold
Arkivverket

Kirkebokside, Tromsø, 1778?


Jan-Thore Solem
 Del

Recommended Posts

I Tromsø "Ministerialbok nr. 2 (1753-1778), Filmingsplakat, Side 80", er det filmet en side med nettopp en plakat som informerer om manglende sider.

https://media.digitalarkivet.no/kb20050309010809

 

Problemet mitt er at den siden som plakaten er filmet over, mangler jo vitterlig ikke i selve kirkeboka. Jeg kan ikke finne denne siden, filmet uten plakat. Finnes den filmet, og bare ikke lagt ut? Kan denne siden skannes på nytt, uten plakaten?

 

Jeg kan se min 3xtipp-oldefar, Johannes Eliassen, konfirmert her (venstre side, fjerde siste konfirmant). Jeg tipper denne (venstre) siden skal vise del av 1798?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Dette ser ut til å være ei tabbe i forbindelse med mikrofilming. Jeg setter opp s. 80 (fol. 79b-80a) for ny skanning, så vil det bli tatt når vi på et tidspunkt skal organisere skanning av manglende kirkeboksider i SA Tromsø. I mellomtida kan sikkert SA Tromsø slå opp i kirkeboka for deg, hvis du spør i deres forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, da er det håp i hengende snøre.

 

Jeg gjør som du foreslår, og spør i Tromsø.

Kanskje de kan klare å holde styr på årstallene, noe jeg nå ser at jeg ikke klarte, ref. siste setning der jeg har bommet med 20 år. Jeg mente å skrive 1778 der ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.