Gå til innhold
Arkivverket

Paasche


Recommended Posts

Hallo, 

 

Jeg beklager den dårlige oversettelsen fra engelsk. Jeg har den engelske versjonen av denne meldingen under, siden Google Translate kan noen ganger være unøyaktig. Jeg forsøker å undersøke min fars slægt som er relatert til Paasche-familien i Bergen. Jeg har koblet til noen forfedre som inkluderer Henrik Paasche, muligens født 1646 med sønnen Henrik født 1690 og hans sønn Johan Henrichsen Paasche født 1729? Jeg ser etter fakta av denne Paasche-linjen så langt tilbake som jeg kan gå. Hva er historien om Bergen påsken? Er det noe forhold til Neils Paasche, biskop i Bergen fra 1616-1636? Eller Peder Paasche født i 1595 som var Rådmann i Bergen. Jeg setter pris på all informasjon som kan gis på Paasche-familien i Bergen. Min tilgang til informasjon er begrenset når jeg bor i Amerika, og har bare ekstern tilgang til det som er arkivert digitalt. Igjen, setter jeg pris på all hjelp som kunne gis.

 

English: I am trying to research my paternal lineage which is related to the Paasche family of Bergen. I have connected to some ancestors which include Henrik Paasche possibly born in 1646 with son Henrik born in 1690 and his son Johan Henrichsen Paasche born in 1729?  I am looking for facts of this Paasche line as far back as I can go. What is the history of the Paasches of Bergen? Is there any relation to Neils Paasche, bishop of Bergen from 1616-1636? or Peder Paasche born in 1595 who was Rådmann in Bergen.   I appreciate any information that can be provided on the Paasche family of Bergen. My access to information is limited as I live in America, and have only remote access to whatever is archived digitally.   Again, I appreciate any help that could be provided. 

 

Thank you, Takk, 

 

Stu Paasche

stuartpaasche@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.