Gå til innhold
Arkivverket

Problematisk oppdatering av Legacy 8.0 til 9.0


Aslak Smedal
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Skulle oppdatere Legacy 8.0 til Legacy 9.0. Dette gikk uproblematisk! Men nå får jeg ikke bruke alle funksjonene som jeg hadde fra min forrige versjon. Hadde kjøpt De Luxe versjonen. Har flere opplevd det samme? Hva kan jeg gjøre for å til de opprinnelige funksjonene jeg har i versjon 9.0? Må jeg kjøpe De luxe på nytt? Kundenummeret for versjon 8.0 gjelder ikke for versjon 9.0.

 

 

Håper noen kan hjelpe

 

Hilsen Aslak Smedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, du må kjøpe DeLuxe versjonen på nytt, når du oppgraderer frå V.8 til V.9 så får du standard versjonen.

 

Alternativt så kan du laste ned V.8 igjen og bruke den med DeLuxe kundenummeret ditt.

 

Mvh

Ingmar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvis du kjøper deg en bil, og bestemmer deg for en nyere versjon må du også betale for den. Det er det samme med operativsystemer også det. Du får stort sett ingen nyere versjon av et program uten å betale for det. Du kan f eks bare bruker Versjon 8 og ikke kjøpe neste versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, Leif B. Mathiesen skrev:

Jeg vil også nevne at MyHeritage har kjøpt Legacy.  Så forvent deg flere kostnader fremover. .

 

Ok. Kan du anbefale et annet slektsprogram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Leif B. Mathiesen skrev:

Jeg vil også nevne at MyHeritage har kjøpt Legacy.  Så forvent deg flere kostnader fremover. .

 

Veit du noko som oss andre ikkje veit?

 

Mvh

Ingmar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M

2 timer siden, Ingmar Seth skrev:

 

Veit du noko som oss andre ikkje veit?

 

Mvh

Ingmar

Nei jeg vet ingenting.

Men MyHeritage (og Geni som de også eier) er ikke bekjent av å gi noe bort gratis. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MH har jo slektsprogrammet Family Tree Builder som er gratis...

 

Men ka som skjer med Legacy veit ingen, Laila skreiv i bloggen sin litt om dette og det er det vel verdt å lese, mykje fornuftigt der.

 

Blogginlegget kan lesast her:  http://www.lailanc.no/legacy-har-latt-seg-kjope-mine-tanker-om-dette-er/

 

Mvh

Ingmar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte DeLux versjonen på nytt da jeg skulle oppgradere til Legacy 9. I steden for å kjøpe den via Legacy.no, kjøpte jeg den på den amerikanske siden. Det var bare halve prisen i fht å kjøpe den her. Fikk den likevel med valg til norsk språk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.