Gå til innhold
Arkivverket
Rune Thorstensen

Hjelp til oppslag i Bygdebok for Nes, Buskerud. Gården Ruud.

Recommended Posts

Rune Thorstensen

Finnes det bygdebøker for Nes i Hallingdal/Buskerud? Og er det i så fall noen som kan gjøre et oppslag på gården Ruud.

Jeg søker opplysninger om Peder Ellingsen Ruud , født ca 1780 og gift i Nes 28.03.1799 med Margrethe Halgrimsdtr. Ruud. Hun var født 1781 og døde 1810. Peder giftet seg andre gang 29.10.1816 med Barbro Guttormsdtr.Haftor 1799-1885.

Men jeg søker altså opplysninger om Peder Ellingsen. Jeg finner ham ikke døpt i Nes, ei heller konfirmert, så jeg er nysgjerrig på om en evt. bygdebok omtaler denne familien og kanskje sier noe om hvor Peder kom fra.

1801 tellingen på gården Ruud.

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f18010616&gardpostnr=19&merk=19#ovre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Thorstensen

Hjertelig takk for rask hjelp Ann-Mary.

Jeg fant ham akkurat selv, må ha sett meg blind på Peder og klart å overse denne Per.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.