Gå til innhold
Arkivverket

Nordre Gudbrandsdalen skifteutlodningsprotokoll 1843 - 1875, siste del mangler.


Aud Sandbu
 Del

Recommended Posts

Jeg ønsket å lese skiftet det vises til på dette skiftekortet: 

SAH, Nord-Gudbrandsdal tingrett, J, 1658-1900, s. 6787
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/sk11216091906787

 

Men når jeg blar opp Nord-Gudbransdal skifteutlodningsprotokoll 1843-1875, viser det seg at folio 627a ikke finnes.  Ved nærmere ettersyn ser jeg på første side at denne protokollen ikke går lenger enn til 1850:

SAH, Nord-Gudbrandsdal tingrett, J/Jd/L0001: Skifteutlodningsprotokoll, 1843-1875, s. 0b-1a
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/sk20081210650002

 

Kan arkivverket fortelle meg hvor jeg finner resten av protokollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Aud Sandbu skrev:

Kan arkivverket fortelle meg hvor jeg finner resten av protokollen?

 

Jeg ser av Arkivportalen at J/Jd/L0001 er en ordinær skifteprotokoll for perioden 1843-1850, for deretter å være skifteutlodningsprotokoll fra og med 1850. Jf. bildet av folio 323b-324a ser det ut til mikrofilmingen i sin tid kun omfattet skifteprotokoll-delen.

 

Det var fint at du gjorde oss oppmerksomme på dette! Så får vi se om det kan bli mulig å få skanna resten av protokollen på et tidspunkt.

 

Pr. nå må du enten besøke lesesalen på Statsarkivet på Hamar eller be SAH om oppslag/kopi (spørsmål i forum eller e-post til post@arkivverket.no).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Gleder meg at dere noterer at denne delen av protokollen mangler, og håper det ikke går alt for lenge til dere får skannet den.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.