Gå til innhold
Arkivverket
hege ulvmoen

Står fast . Familien Knutsen

Recommended Posts

hege ulvmoen
6 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Kan være "din" Eli Andersdatter som bor på Østre Skulstad i 1865.(Det var vel på nordre Skulstad Eli oppholdt seg da Anne Marie ble født i 1878)

1865-telling for 0419 Søndre Odalen
Distriktsnr. Side Skuledistrikt Sokn Prestegjeld Gard Merknad (gard) Overskrift
1091 14 319 Aarstad og Farseth Opstad Søndre Odalen Østre Kjølstad 151 3
  Personnr. Hushald Førenamn Etternamn Fam. stilling Yrke Sivilstand Alder Kjønn Fødestad Hestar Stort kveg Får Svin Rug Bygg Blandkorn Havre Poteter
6933 14 1 Kari Eriksd.   Gaardbruger og Selveier e 87 k S Odals Prgj. 2 8 11 2 3/8 1/2 1 1/2 9 10 fglass.gif
6934 15   Erik Jans. Hendes Søn styrer Gaardsbruget g 49 m S Odals Prgj.                 fglass.gif
6935 16   Kari Eriksd. Hans Kone   g 40 k S Odals Prgj.                 fglass.gif
6936 17   Kaja Eriksd. Deres Datter   ug 11 k S Odals Prgj.                 fglass.gif
6937 18   Emma Eriksd. Deres Datter   ug 9 k S Odals Prgj.                 fglass.gif
6938 19   Erik Eriks. Deres Søn   ug 7 m S Odals Prgj.                 fglass.gif
6939 20   Idda Eriksd. Deres Datter   ug 4 k S Odals Prgj.                 fglass.gif
6940 21   Hans Eriks. Deres Søn   ug 1 m S Odals Prgj.                 fglass.gif
6941 22   Hans Pauls.   Tjenestekarl ug 35 m N Odals Prgj.                 fglass.gif
6942 23   Thore Hansd.   Tjenestepige ug 19 k S Odals Prgj.                 fglass.gif
6943 24   Eli Andersd.   Tjenestepige ug 16 k S Odals Prgj.                 fglass.gif

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f60419&gardpostnr=1091&personpostnr=6943&merk=6943#ovre

Du finner alt du.  Er så mektig imponert over deg.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Eli Andersdatter sin datter Olivia f 3/10-1869,ble konfirmert 11 okt 1885.

Født på Fritzvold.....,og bodde på Vestbymoen ved konfirmasjonen.

Under navnet hennes står det noe om en attest 18/8-1900.Skriften er vrien å tyde.

Nr 26

https://media.digitalarkivet.no/view/6037/276

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hege ulvmoen

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke finner min mormor Eli(n) Elisabeth Knutsen f 18.01.1927 på Skiptvet. Dere fant jo brødrene hennes der,og mormor har alltid sagt at hun er fra Skiptvet.

Vielse attesten til Anna og Knut har vi heller ikke funnet enda.

Nyhetsinnsamler | Page 51 | Åsane Historielag

aasanehistorielag.no/aggregator?page=50

Bufret

Familien Knutsen ... Faren står som Knut Nordby. Nr 9 Østfold fylke, Skiptvet i Skiptvet, Klokkerbok nr. 4 (1925-1934), Døde og begravede 1927, Side 120 Brukslenke for ... Har du sjekket prøvd å sjekke dødsfall i kirkeboken i Skiptvet fra 1923 og ... Høgøya ytterst i Kattfjorden/Ersfjorden, sammen med kone og tre barn (inkl.

når jeg Googlet " barn av familien Norby på Skiptvedt " fikk jeg opp dette som står over her. men skjønner ikke så mye av det.

Endret av hege ulvmoen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Det er vel dette du har funnet:(opplysningene er  fra  temaet ditt. :-)

Nyhetsinnsamler | Page 51 | Åsane Historielag

aasanehistorielag.no/aggregator?page=50
  1.  
Translate this page
Født Borgeholen i Skiptvet.Døde på Borgerholen. Druknet i brønn. Faren står som Knut Nordby. Nr 9 Østfold fylke, Skiptvet i Skiptvet, Klokkerbok nr. 4 ...

----

De var utmeldt av statskirken.

"Utskrevet av Statskirken tidligere i flg. attest av 14/5-21."

Utdrag fra  #153:

BINGO!!!

Noe av det som står i kirkeboken for Skiptvet:

Innmeldt.

14 jan. 1931.

1.Dagarb.Knut A. Nordby f. 28/11-1887 søndre Odalen,døpt 28/3-1888,Skarnes,Søndre Odal.

Grøndal i Skiptvet.Skiptvet øvre menighet.

3 barn,de to eldste gaar paa skolen og har hat religion.

Utskrevet av Statskirken tidligere i flg. attest av 14/5-21.

2.G.Anna Elisabeth Nordby f. Lyholt f. 8/5-1895 Oslo.Oslo 1885.Grøndal i Skiptvet.Skiptvet øvre menighet.Utskrevet av Statskirken tidligere i flg. attest av 14/4-21.

Gaar over samtidig(usikker på om jeg tyder riktig)

https://media.digitalarkivet.no/view/69543/193

Er det deres egen underskift,tro?

Endret Oktober 10 av Ann-Mary Engum

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hege ulvmoen

ja,det er det visst. jeg bare skjønte det ikke med en gang,for det var mot Bergen..hehe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive