Gå til innhold
Arkivverket

Thor Granli (f.1871?) og Barbro Granli (f.1872?), Nes / Flå, Hallingdal


Kristoffer Aalton
 Del

Recommended Posts

Hei.

Jeg leter etter kilder og dokumentasjon på mine tippoldeforeldre, og kanskje spesielt å finne ut mer om deres foreldre/forfedre. Jeg har lett fram noen oppføringer som kan være treff, men trenger litt hjelp på å tyde skriften:

 

Thor Granli (ca 1871):

Ministerialbok dåp - Oppføring 106

Klokkerbok dåp - Helt nederst på venstre side

Ministerialbok konfirmasjon - Oppføring 12

 

Vielse:

Ministerialbok - Øverste oppføring / oppføring 13

 

Barbro Granli (ca 1871-1872)

Ministerialbok dåp - Oppføring 53

Barbro Svendsdatter - Oppføring 29 - Finner denne interessant da jeg tror det står bopel Nøbben, da dette trolig er gården de bodde på når de fikk barn. Og hvis denne er et treff, så kan kanskje denne dåpsoppføring i klokkerboken være treff også: Barbro, 14.feb, tredje nederst på venstre side.

 

Jeg vet dette blei litt mye, så dere får velge selv hvor mye dere ønsker å transkribere. Familien vet at de hadde 10 barn som enten het Granli eller Nøbben til etternavn, og pikenavnet til Barbro er sagt å være Grangardsbråten. Når og hvor navnet Granli kommer inn vites ikke.

 

På forhånd takk!

 

Mvh Kristoffer Aalton

Endret av Kristoffer Aalton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dåp nr. 106: Thor | uægte | Ungk. Peder Reiersen Gire, Mari Danielsdat Sandlie [Sandeie?] |

 

konf. nr. 12: Thord Pedersen Girikleven | Girikleven | Girikleven | Hm. Peder Reiersen, Mari Danielsdatter

 

vigsel nr. 13: Tor Pedersen Girekleven, Barbro Olsd Stavnseie | Tjenestegut | GireKleven | Stavneie | Hmd Peder Reiersen G:, Ole O Grangaard (Sta...)

 

dåp nr. 53: Barbro | Hflk Ole Olsen Stafnsbraaten, Ingeborg Olsdatter

 

konf. nr. 29 Barbro Svendsdatter  |....|...| Hm Svend Olsen, Kari Olsdatter 

[dette må vere ei anna Barbro]

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.