Gå til innhold
Arkivverket

Feil ved søk på datoar i Digitalarkivet


Torbjørn Igelkjøn
 Del

Recommended Posts

Og du tror kanskje det er noe bedre i Avansert personsøk, Torbjørn? Eli f 02.02.1831. Det gir bare 9 treff, men hele 2 av dem har jo riktig fødselsdato, og da er vi jo oppe i nesten 20% av treffene! Hurra!

 

https://www.digitalarkivet.no/search/persons/advanced?from=&to=&firstname=eli&lastname=&gender=&birth_year_from=1831&birth_year_to=1831&birth_date=02-02&birth_place=&domicile=&position=&event_year_from=&event_year_to=&event_date=&related_first_name=&related_last_name=&related_birth_year=&sort=rel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som søket for datoene "09-09" eller "02-02" returnerer alle verdier der "09" eller da "02" er enten i dag-feltet eller månded-feltet eller begge deler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle tro at 'barnesykdommene' snart er eliminert, vi kan jo enda ikke stole på det vi finner. Det er jo hele tiden et dobbeltarbeide med å sjekke at søkeparametrene er oppfylt. For ikke å snakke om alt vi ikke finner...

Jeg, og jeg antar at det gjelder Torbjørn og Frank også, driver ikke slektsforsking profesjonelt, men jeg må jo si at jeg synes at de som er avhengig av å kunne stole på systemet i yrkesmessig sammenheng, har en vrien jobb om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.