Gå til innhold
Arkivverket

Trøgstad ministerialbok Ministerialbok nr. I 4, 1750-1784, s. 50


Karin Lande Kastrud
 Del

Recommended Posts

I 1767 ble Helena Pedersdatter? uægte sønn Jørgen døpt i Trøgstad. barnetes fader er Jørgen Michelet på  Solberg gård. Kan noen hjelpe med å finne ut hvem Helena var og hvor hun kom ifra? også glad for tyding av navn på faddere

c6f488d6-e8bb-4763-9db6-6562d3bd6856 trøgstad 1767.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Karin Lande Kastrud skrev:

I 1767 ble Helena Pedersdatter? uægte sønn Jørgen døpt i Trøgstad. barnetes fader er Jørgen Michelet på  Solberg gård. Kan noen hjelpe med å finne ut hvem Helena var og hvor hun kom ifra? også glad for tyding av navn på faddere

c6f488d6-e8bb-4763-9db6-6562d3bd6856 trøgstad 1767.jpg

 

 

Der bedre at du legger lenke til kirkeboksiden.

 

Østfold fylke, Trøgstad, Båstad i Trøgstad, Ministerialbok nr. I 4 (1750-1784), Fødte og døpte 1767, Side 50
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20061019010052
 

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare ligge slik den.

 

Går bra likevel! :-)

 

Lenke er lagt inn,så da får vi håpe at noen hjelper med tyding.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadderne har jeg problemer med, dessverre!

 

Når du har funnet siden du vil kopiere, ser du oppe til høyre en rad med forskjellige symboler. (Starter med et tall og slutter med 3 svarte prikker)
Velg nr. 3 fra høyre og klikk én gang på dette, så blir lenken med alle opplysninger kopiert, og du kan "lime inn" hele greia i teksten din.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er helt ny på dette, så nå skjønner jeg ingenting. Hvilken side refererer du til. Og hvilken lenke til hva?

Vennlig hilsen Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les alt som står i temaet jeg lenket til.

I innlegg 9 finner du en kirkebokside,med symboler helt øverst.Det er de symbolene Else henviser til.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror jeg forstår nå.  Men det jeg håpet var at noen kunne tyde hvor Helena kom fra- Kanskje jeg kan prøve å søke på sønnen istedet om det ikke dukker opp noe?

Ikke greit for dere når dere har med en "analfabet" å gjøre . :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forsøk:

 

Døbt Helena Pedersdtr fra Sverveneie(?) hendes Uægte
Barn ved Nafn Jørgen, ved BarneDaaben blef
udlagt til Barnefader Lieutenant Jørgen Miclet
fra Solberg. T: Brynild Sverveneie(?) og Qde, Ane Nielsd., Syver Scher...(?), Kisti Jversdt ibid, Peder Andersen ibid.

 

Som du ser, er jeg veldig usikker på gårdsnavnene her.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Skal prøve meg fram med dette!  Kan du skjønne at noen skrivere absolutt skulle kludre så veldig!!

Endret av Karin Lande Kastrud
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.