Gå til innhold
Arkivverket

Lurer på når Johannes Johannesen Lanaaseiet (Snertingdal/Biri) døde!


Inge Flatmoen
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg lurer på om jeg kan få hjelp til å finne ut om Johannes Johannesen Lanaaseiet/Landaaseiet (født 23/09-1862) er gravlagt i Snertingdal og når han døde. I 1910 kalles han Johan Johannesen og bor på stedet Løkken i Snertingdal. Han skal være født på Søndre Land. Jeg har ikke klart å finne han i tilgjengelige kirkebøker, så antar at dødsfallet må ha skjedd etter 1935. 

 

Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bladd gjennom klokkerbøkene for Biri og Snertingdal, dødsfallslistene fra 1937-1962, dessverre uten å kunne finne noen innførsel som stemmer med opplysningene du har.

Lensmannsarkivet inneholder en flytteprotokoll som muligens kan være nyttig å undersøke: http://www.arkivportalen.no/side/arkiv/detaljer?arkivId=no-a1450-03000000170405 

Vi har dessverre ikke ressurser til å gå gjennom denne, men den er tilgjengelig for gjennomsyn på lesesalen hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp!

 

(Jeg har nå funnet ut at han egentlig het Johan Johannesen og ikke Johannes, så 1910-tellinga hadde rett i at han het Johan.)

 

Inge

Endret av Inge Flatmoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Finnes han under Snertingdal eller Biri 1940-1950 under navnet Johan Engeli? I en avisartikkel da han var 70 år i 1932 bruker han dette navnet. Han bor da i Snertingdal.

 

Mvh. Inge Flatmoen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forstår artikkelen i Velgeren riktig, så døde tre barn som små, senere datteren Julie, og at det da er en datter igjen. Kan man finne spor av denne og se om Johan ender opp hos henne mot slutten?

 

DTH

Endret av Dag T. Hoelseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ellers litt rart at etterkommerne etter datteren Klara Røstadstuen ikke sitter på denne informasjonen ... Du får be om oppslag, jf. over. Selv om Johan mistet Engeli-bruket tror jeg det er mest sannsynlig at han fortsatt brukte navnet. Når han ikke finnes død i kirkebøkene for Snertingdal og Biri på 30-tallet, er vel 40-tallet og fremover mest sannsynlig ... (?)

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.