Gå til innhold
Arkivverket

Vielse Ole Mathias Valen og Sofie Andra Vestvik fra Valestrand, Sveio


Osmund Westre
 Del

Recommended Posts

Jeg greier ikke  å finne min besteforeldres  vielse noen  logisk plass. Ole Mathias Valen er født 06.08.1895 i Valestrand, Sveio. Sofie Andrea Vestvik er født 07.01.1897  på Vestvik, Bømlo. Flyttet til Valestrand 1911.

 

De får sin førstefødte Solveig Olava Valen den 22.12.1917 Hun er i følge Sveio Kirkekontor ført opp i valestrand kirkebok,  er ektefødt og her står det at foreldrene er gift 1917. Denne kirkeboken er enda ikke scannet av arkivverket , opplysningen er innhentet fra kirkekontoret.

 

Arkiverket og kirkekontor kan etter hendvendelse fra meg ikke finne dem i noen kirekbøker i sveio, det kan heller ikke jeg.

 

Jeg har også lett  på Bømlo, Bremnes, Stord, Haugesund, Skåre, Vikebygd, dvs de etterfølgende mest logisk plasser etter Valestrand uten hell. Jeg har brukt området fra 1913-1917 i søket mitt.

 

Jeg har også forsøkt borgerlig vielse uten hell.

 

Har noen noe hint til hvor jeg bør lete eller andre tips som gjør at jeg greie å få dette mysteriet løst er jeg takknemlig.

 

Mvh

Osmund Westre

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på navn.  Kan hende hun er registrert med sin fars for- eller etternavn, så legger inn lenken til 1900-tellingen for Finnås, antar dette er riktig familie?

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01037302000930

 

I så fall kan hun være ført som Jonsdatter, Jonsen, Simonsdatter eller Simonsen også-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg si..... TUUUUUUSEN takk. det hadde nok gått noen måneder før jeg hadde kommet til St petri  ja.  Nå ser jeg jo også grunnen til at de måtte et stykke unna hjemmet....Dettekan vel kalles et kort svangerskap som det jo også fantes den gangen :-)   hun fødte den 22.12.17 så ekteskap den 13.10.17 var vel  nesten på håret :-)   

 

Igjen Tusen takk for å ha oppklar mysteriet mitt :-)

 

Lykkelig hilsen 

 

Osmund Westre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en del fra bl.a Haugesund som giftet seg i St. Petrikirken og ikke minst hvis de var gravide. Har flere eksempler på det. Mvh. Johan Arthur Hansen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Johan Arthur Hansen skrev:

Det var en del fra bl.a Haugesund som giftet seg i St. Petrikirken og ikke minst hvis de var gravide. Har flere eksempler på det. Mvh. Johan Arthur Hansen

Nyttig informasjon! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Osmund Westre skrev:

Dette er min side som jeg har på nettet over  min slekt og aner  :-) den blir oppdatert med ny inof etter dette nå  ja :-)

 

Ja,jeg så at det var din side. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.