Gå til innhold
Arkivverket

Oppslag i Aftenposten


Kjell Lauritzen
 Del

Recommended Posts

Hvis noen kunne være så snill å finne dødsannonsen til

 

Violet Snefrid Aurora Larsen, død i Oslo 3.9. 1999, ville jeg bli glad!

 

Mvh. Kjell L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn dette:

 

Dødsfall i Norge 1995-april 2001 (1947-2001)
Violet Snefrid A. Larsen 16.04.1912 03.09.1999 1999 0686 F Oslo skifterett og byskriverembete

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=DODSFALL&gardpostnr=187047&merk=187047#ovre

 

----

 

Gravnr Navn Gravlund Fødsel Død
 
10.910
Violet Snefrid Aurora Larsen Østre gravlund

 

http://www.begravdeioslo.no/resultat/name/violet larsen/year_of_death_uncertainty/1/sort_by_column/cemetery/sort_order/0/result_page/1

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en dødsannonse i Aftenposten innrykket 24/9, men sparsomt med slektsopplysninger. Ordlyden er:

 

Violet Snefrid Aurora Larsen født 16. april 1912, døde på Oppsal sykehjem 3. september 1999. Begraves fra Ullevål sykehus kapell mandag 27. september kl. 10.00.

 

Den 27/9 finnes:  Bisettelser og begravelser, Ullevål sykehjem, kapellet, Violet Snefrid Aur. Larsen kl. 10.00

 

Den 10/12 finnes proklama for Larsen Violet Snefrid A. med siste bopel Oppsalveien 28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Espen. Jeg hadde jo håpet at det dukket opp noen navn, men den gang ei, altså.

 

Violet hadde to brødre:

 

Tvillingbroren Kashmir Lorang Gundersen, f. 16.4. 1912, død 20.11. 1999. Årnes kirkegård, Nes.

og

Dagfin Bilmand Gundersen, f. 14.12. 1913, død 23.3, 1977. Ski.

 

Var det mulig å fnne dødsannonsene til disse to også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingbroren fant jeg ikke selv med forskjellige søkevarianter, ellers må vel dette være din person Dagfin på s. 19 i Aftenposten 2. mars 1977:

 

 

Aftenp19770302.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen! Det er nok rett person du har funnet.

(Jeg hadde dessverre notert 23.3. i stedenfor 23.2.)

 

Men så var det Kashmir Lorang, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsøkt igjen med uttallige søkevariasjoner, men dessverre negativt resultat. Når det er sagt så fungerer ikke alltid søkefunksjonen like godt, for den første annonsen du etterspurte fikk jeg først napp ved bruk av "Aurora", fikk ingen tilslag ved "Violet" eller "Snefrid" selv om de står i annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, navnet hans er blitt skrevet på mange måter opp gjennom åra (Kazmir, Kasimir Casmir....),

men iflg. dåpen i Kampen kirke het han Kashmir Lorang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.