Gå til innhold
Arkivverket

Skifteprotokoll Nordhordaland 1771 - 1775 mangler.


Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Finner kun skifteprotokollene A5 1764 - 1770 og A6a 1776 - 1779. Den som skulle vært imellom der finner jeg ikke.

Gjelder skifter i Lindås.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Berit Knudsen skrev:

Finner kun skifteprotokollene A5 1764 - 1770 og A6a 1776 - 1779. Den som skulle vært imellom der finner jeg ikke.

Gjelder skifter i Lindås.

 

Den som skulle vært mellom der, har nok vært tapt i lang tid. Det finnes ingen protokoller mellom nr. 5 og nr. 6 (som er delt i 6a og 6b ved restaurering).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk.

Takk for raskt svar.

Det hadde vært veldig flott om det hadde stått protokoll ..... for 177..... er tapt. Da hadde jeg sluppet å lete i lang tid, og tro at det bare var meg som ikke klarte å finne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2017 den 23.12, Berit Knudsen skrev:

Det hadde vært veldig flott om det hadde stått protokoll ..... for 177..... er tapt. Da hadde jeg sluppet å lete i lang tid, og tro at det bare var meg som ikke klarte å finne den.

 

Nummereringa av protokollene gir en god pekepinn, men ellers kan du i de fleste tilfeller klikke deg fra kildeinformasjonen og over til Arkivportalen, som gjengir arkivkatalogene. Her skal du i prinsippet få full oversikt over f.eks. hvilke skifteprotokoller som finnes i arkivet etter Nordhordland sorenskriveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.