Gå til innhold
Arkivverket
odd tømmerås

Ivar Johan Stueflaten 1894-1965

Recommended Posts

odd tømmerås

Ivar var fra Dovre .Ble gift med min slektning Agnes Oline Svendsen  1896-1989 fra Mosjøen.

De flyttet til Kongsberg.

Barn   Ruth Alvilde     1919-2004

tormod Berg     1920-2005    til Hokksund

Ingebjørg Margrethe 1922-1973     til Lillehammer

Sverre Angel        1922-1990     til Kongsberg

Jeg trenger opplysninger så langt det er lovlig.

Hadde kontakt med en mann Stueflaten som er etterkommer etter en av disse , men han døde.

Han bodde i Krogstadelven

Hilsen Odd Einar Tømmerås

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
odd tømmerås

Hvorfor leter jeg på alle andre plasser enn du gjør ? PÅ tide at jeg lærer.

Håper du ikke er plaget av disse F-35 myggene som dokker e infisert med på Ørlainne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Går bra sjøl om vi har fått F-35 mygg utpå her ja. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
odd tømmerås

Løkke tell .Kjæm vell 48-49 mygg tell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Carsten Schanche

Iver Johan Stueflaten, lokfører. Født 31. mars 1894 i Stor-Elvdal. G.m. Agnes, f. Svendsen 28. april 1896 i Mosjøen. Fem barn: Ruth, Tormod (sveiser i Drammen), Sverre (jernb.eksp. i Drammen distr.), Ingebjørg, Einar (telegrf. i Drammen distr.). Ant. som ekstramann 10. okt. 1911, ant. asp. 1. mai 1912, ans. lokfyrb. 21. febr. 1917, ans. loklfører 29. juni 1931. Tj.gjort i Hamar distr. 1911-17 og 1. jan. 1919 til 1. aug. 1931. To års verkstedpr. Stueflaten har hatt mange tillitsverv innen fagforeningen. Han har også deltatt i Jernb. Avholdsforbund, hvor han har hatt forskjellige verv og deltatt som uts. ved flere landsmøter og kongresser.

Thormod Berg Stueflaten. Verkstedarbeider I. Født 20/7-20 i Tynset. G.m. Karen Grefsrud, f. 5/11-22 i Ø.Eiker. Barn: Kåre. Beg. som sveiser 1942, ans. kl. I 1946. Aftenskole. Opplysningsekr. 1954-57. Redaktør av "Verkstedarbeideren" i samme tidsrom. Medl. av opplysningsutv. i DO. Hobby: Avholdssaken, - repr. på 3 landsmøter.

Einar Stueflaten. Telegrafist. Født 22/12-28 på Dombås. G.m. Anne Marie Hontvedt, f. 13/11-29 i Ø. Sandsvær. Barn: Randi. Beg. som bud 1946, togfører 1949. Middelskole. Jenbaneskole 1949. Hobby: Hus og hage.

Sverre Angel Stueflaten. Jernbaneekspeditør. Født 17/5-22 i Tynset. G.m. Inger Johanne Brua, f. 22/9-25 i Kongsberg. Barn: Svein Roar og Øivind. Beg. som bud 1940, tr.elev 1941, togfører 1942, j.eksp. 1950. Middelskole, tekn. aftenskole. Jernbaneskole 1942. Hobby: Sjakk.

Kilde: De norske jernbaner og deres personale.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Ser at en del av svarene i tema nedenfor gjelder de samme personene:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
odd tømmerås

Takk til alle 3 for nye opplysninger om min forholdsvis nære familie.

Takker samtidig for svar i tråd om han fra Kjekahagen.

Stor takk.

Odd Einar Tømmerås

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.