Gå til innhold
Arkivverket

Ivar Johan Stueflaten 1894-1965


odd tømmerås
 Del

Recommended Posts

Ivar var fra Dovre .Ble gift med min slektning Agnes Oline Svendsen  1896-1989 fra Mosjøen.

 

De flyttet til Kongsberg.

 

Barn   Ruth Alvilde     1919-2004

 

           tormod Berg     1920-2005    til Hokksund

 

          Ingebjørg Margrethe 1922-1973     til Lillehammer

 

         Sverre Angel        1922-1990     til Kongsberg

 

 

Jeg trenger opplysninger så langt det er lovlig.

 

Hadde kontakt med en mann Stueflaten som er etterkommer etter en av disse , men han døde.

 

Han bodde i Krogstadelven

 

 

Hilsen Odd Einar Tømmerås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor leter jeg på alle andre plasser enn du gjør ? PÅ tide at jeg lærer.

 

Håper du ikke er plaget av disse F-35 myggene som dokker e infisert med på Ørlainne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iver Johan Stueflaten, lokfører. Født 31. mars 1894 i Stor-Elvdal. G.m. Agnes, f. Svendsen 28. april 1896 i Mosjøen. Fem barn: Ruth, Tormod (sveiser i Drammen), Sverre (jernb.eksp. i Drammen distr.), Ingebjørg, Einar (telegrf. i Drammen distr.). Ant. som ekstramann 10. okt. 1911, ant. asp. 1. mai 1912, ans. lokfyrb. 21. febr. 1917, ans. loklfører 29. juni 1931. Tj.gjort i Hamar distr. 1911-17 og 1. jan. 1919 til 1. aug. 1931. To års verkstedpr. Stueflaten har hatt mange tillitsverv innen fagforeningen. Han har også deltatt i Jernb. Avholdsforbund, hvor han har hatt forskjellige verv og deltatt som uts. ved flere landsmøter og kongresser.

 

Thormod Berg Stueflaten. Verkstedarbeider I. Født 20/7-20 i Tynset. G.m. Karen Grefsrud, f. 5/11-22 i Ø.Eiker. Barn: Kåre. Beg. som sveiser 1942, ans. kl. I 1946. Aftenskole. Opplysningsekr. 1954-57. Redaktør av "Verkstedarbeideren" i samme tidsrom. Medl. av opplysningsutv. i DO. Hobby: Avholdssaken, - repr. på 3 landsmøter.

 

Einar Stueflaten. Telegrafist. Født 22/12-28 på Dombås. G.m. Anne Marie Hontvedt, f. 13/11-29 i Ø. Sandsvær. Barn: Randi. Beg. som bud 1946, togfører 1949. Middelskole. Jenbaneskole 1949. Hobby: Hus og hage.

 

Sverre Angel Stueflaten. Jernbaneekspeditør. Født 17/5-22 i Tynset. G.m. Inger Johanne Brua, f. 22/9-25 i Kongsberg. Barn: Svein Roar og Øivind. Beg. som bud 1940, tr.elev 1941, togfører 1942, j.eksp. 1950. Middelskole, tekn. aftenskole. Jernbaneskole 1942. Hobby: Sjakk.

 

Kilde: De norske jernbaner og deres personale.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle 3 for nye opplysninger om min forholdsvis nære familie.

 

Takker samtidig for svar i tråd om han fra Kjekahagen.

 

Stor takk.

 

Odd Einar Tømmerås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.