Gå til innhold
Arkivverket
Dag Rasen

Pernille Nielsdatter fra Vang i Hedmark

Recommended Posts

Dag Rasen

Pernille Nielsdatter (f.o. 1756) er gift med Mikkel Gundersen (f.o. 1763). De befinner seg på Kirkeby i Vang, Hedmark i 1801.

De har barna Pernille, 9år og Gudbrand, 3år ved folketellingen.

Jeg kan ikke finne hennes foreldre eller hvor hun kommer fra. Jeg har heller ikke funnet dødsår, men ifølge notater skal Gudbrand være fra Kirkeby, og de blir boende.

Takk på forhånd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Finn H. Martinsen

Jeg finner 2 jenter med navn Pernille født i Vang i dette tidsrommet; 

Pernille døpt 3.10.1756, far Nils Christoffersen, mor Gunor Johansdatter ILSETH, faddere; Christopher Halvorsen Ingersrud og q, Ole Christophersen Dørum og qv, Else Christophersdtr

Pernille døpt 23.1.1757, far Nils Larsen, mor Berte Christoffersdatter LILLE DØRUM, faddere; Ole Christophersen Dørumm og qv, Hans Haffnen  og qv, Ane Larsdtr.

Dessverre finnes ikke konfirmasjonslister for den mest aktuelle tiden, men håper likevel dette kan være til hjelp for deg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag Rasen

Takk skal dere ha ... Jeg hadde kommet inn på et feilspor og fullstendig låst meg ...

Pernille fra Dørum lille er den jeg lette etter, f. 1757 d. 1859. Bygdebok fra Vang var til stor hjelp når jeg først forstod hvor jeg skulle lete. Er nå i ferd med å kontrollere alle opplysninger opp mot kilder ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Finn H. Martinsen

Bra at du finner glede av bygdebøkene våre - jeg er selv med i styret i Vang Historielag hvor vi nå arbeider med et bind nr 5. PS. Mine opplysninger om Pernille er avskrift fra kirkebøkene i Vang. Lykke til videre.

Hvilke tilknytning har du til vakre Vangsbygda?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.