Gå til innhold
Arkivverket

Pernille Nielsdatter fra Vang i Hedmark


Dag Rasen
 Del

Recommended Posts

Pernille Nielsdatter (f.o. 1756) er gift med Mikkel Gundersen (f.o. 1763). De befinner seg på Kirkeby i Vang, Hedmark i 1801.

De har barna Pernille, 9år og Gudbrand, 3år ved folketellingen.

Jeg kan ikke finne hennes foreldre eller hvor hun kommer fra. Jeg har heller ikke funnet dødsår, men ifølge notater skal Gudbrand være fra Kirkeby, og de blir boende.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner 2 jenter med navn Pernille født i Vang i dette tidsrommet; 

Pernille døpt 3.10.1756, far Nils Christoffersen, mor Gunor Johansdatter ILSETH, faddere; Christopher Halvorsen Ingersrud og q, Ole Christophersen Dørum og qv, Else Christophersdtr

Pernille døpt 23.1.1757, far Nils Larsen, mor Berte Christoffersdatter LILLE DØRUM, faddere; Ole Christophersen Dørumm og qv, Hans Haffnen  og qv, Ane Larsdtr.

Dessverre finnes ikke konfirmasjonslister for den mest aktuelle tiden, men håper likevel dette kan være til hjelp for deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha ... Jeg hadde kommet inn på et feilspor og fullstendig låst meg ...

Pernille fra Dørum lille er den jeg lette etter, f. 1757 d. 1859. Bygdebok fra Vang var til stor hjelp når jeg først forstod hvor jeg skulle lete. Er nå i ferd med å kontrollere alle opplysninger opp mot kilder ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du finner glede av bygdebøkene våre - jeg er selv med i styret i Vang Historielag hvor vi nå arbeider med et bind nr 5. PS. Mine opplysninger om Pernille er avskrift fra kirkebøkene i Vang. Lykke til videre.

Hvilke tilknytning har du til vakre Vangsbygda?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.