Gå til innhold
Arkivverket

Feilmelding Folketellinga


Bent Nilsen
 Del

Recommended Posts

Tidligere når jeg søkte i folketellinga for Eidsvoll som eksempel eller hvilken som helst kommune så velger jeg  1801 1865  1875 1900 1910 og fikk da opp smatlige tellinger som jeg merket.

Men nå får jeg ingen treff .Hvist jeg krysser av 1801,så kommer den opp,men krysser jeg av 1801 og 1865 så får jeg ingen treff.Det er veldig tungvint hele tiden å gå til bake og endre årstall

Du kan fylle ut ett eller flere søkekriterier

Søket ditt ga 0 treff

Vi beklager, kanskje disse søketipsene kan hjelpe:

  • Prøv å søke med færre opplysninger.
  • Sjekk skrivefeil og stavemåte. Gamle navn kan ha en annen skrivemåte.
  • Det kan hende det ikke finnes data for tidsperioden du leter i. Data i Digitalarkivet er i hovedsak konsentrert rundt perioden 1801-1910.
  • Prøv å utvide det geografiske området du søker i.
  • Spørsmål om søkbart materiale
 
Endret av Bent Robert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du oppdaterte med ekempel.

 

Det at du kan velge spesifikke folketellinger å søke på er nytt i den nye utgaven av Digitalarkivet som kom i juni. Før kunne du bare søke på statlig folketelling, kommune og angi en tidsperiode, a.la. dette: https://www.digitalarkivet.no/search/sources?s=&from=&to=&format=all&archive_key=&st[]=FOLK&m[]=0237&m[]=0239&m[]=0535 Du får riktignok noen folketellinger i mellom de du anga, men det var slik det fungerte før.

 

Når det er sagt, så har du jo rett i at det ikke bør fungere på den måten om du så velger de spesifikke folketellingene, så lenge det er mulig å gjøre det. Jeg legger det inn som sak for utviklerne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

NB! Bent, i FT1801 heter det ikke Eidsvoll eller Eidsvold, men Ejdsvold. Kun i FT1801 - helt genialt!

Det gjelder selvfølgelig adresser som Eidsvollbakken Ejdsvoldbakken o.l....

Endret av Olaf Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.